آخرین مطلب

طالبی و خاصیت آن

💊طالبی که با نام تجاری کانتالوپ شناخته می‌شود سرشار از آب بوده و میزان کالری آن اندک است. در نتیجه می‌توانید بدون ترس از دریافت کالری زیاد و چاق شدن از این میوه‌ی آبدار مصرف کنید. با وجود این که این میوه شیرین است اما شاخص گلیسمی آن بالا نیست و در نتیجه تاثیر کمی در افزایش قند خون دارد. این میوه سرشار از ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن است و هر سهم از آن می‌تواند نیمی از نیاز بدن ما به ویتامین A و C را پوشش دهد. در نهایت این که طالبی حاوی ترکیبی به نام کاروتنوئیدها است که برای ارتقای سلامتی بسیار موثر عمل می‌کند./منبع: تبیان

💉 @diabet_iran

💊

💊🔰#طالبی

✅پتاسیم فراوان و کنترل فشار خون شاخصه این میوه پر فیبر است که بلد است سدیم اضافی بدن را دفع کند، وقتی شیرین شیرین است کمی هم از اعتدال به سمت گرمی می‌رود.

✅سرشار از منیزیم و فولات است پس در خستگی مزمن توصیه‌ای دلپذیر است.
تصور کنید انتهای روز با برگشت به منزل برشی طالبی میل کنید یا لیوانی فالوده آن را بدون شکر، می دانید این لیوان فقط ۴۵ کالری دارد! با انبوهی ریزمغذی!

✅انواع ویتامینهای ب، ویتامین ث و آ که بلدند همراه‌ فیبر فراوان طالبی در جلوگیری از بیماریهای قلبی و عروقی موثر باشند.

🖊دکتر الهام اختری(متخصص طب ایرانی)

🆔 @drmmohebbi🌸

#سالم_خوری با طالبی برای

🍈طالبی به دلیل آب، املاح، فیبر و ایمنی بدن و اب بدن
ویتامین‌هایی که داره یه میوه‌ فوق‌العاده برای این روزهاست؛ که هم به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کنه و هم برای تامین آب بدن در زمان روزه‌داری عالیه.

💠 کانال طب سنتی سورِنا
👇👇👇👇
🌐 @SorenaNews
💠 www.sorenaNews.com

طالبی سرشار از ویتامین A است که موجب بازسازی کلاژن پوست وجوانسازی می‌شود

💢 سایرخواص:
🔹بهبودهضم
🔹سلامت قلب
🔹درمان آرتروز
🔹جلوگیری ازسرطان
🔹تقویت سیستم ایمنی

🌿 @TebbolAeme 🌿

تفاوت گرمک سمسوری طالبی و_ملون

#منع مصرف ملون

۱⃣ گرمک 👈 نارنجی و بدون‌خط
۲⃣ سمسوری 👈 نارنجیِ خط‌ دار
۳⃣ طالبی 👈 سبز خط‌دار
۴⃣ ملون 👈 سبز بی‌خط

✅ خواص گرمک از همه بیشتر است

⬅️ پی نوشت احیای سلامت:

🛎 ملون چه تراریخته باشد و چه نباشد، چون مهمان ناخوانده است و دست های پنهان در هدایت گسترده آن نقش دارند و شیرینی آن شک برانگیز است و از طرفی باعث نابودی کشاورزانی میشود که به صورت بومی طالبی و گرمک کشت می کنند و از این امر رنجیده خاطر گشته و کم کم شغل خود را رها می نمایند، مورد تأیید نیست.

⬅️ ضمناً با توجه به اینکه در حال حاضر حمایتی از کشاورزان بومی طالبی و گرمک نمی شود قطعا ما در آینده چنین طلای نایابی را از دست خواهیم داد.

📚 منبع: وبـــ سایت رسمـے حڪیم دکتر روازاده
@soroshesalamati

/////////////////////////////////////////