آخرین مطلب

سرماخوردگی هم دارای خاصیت برای شناسایی عفونت بدن بر مبنای طب سنتی

💊💊یاشافے:
🔴 #سرماخوردگی ، خیلی هم بد نیست !

♻️ یکی از مشکلات شایع در این فصل ، ابتلا به سرماخوردگی است ، در سرماخوردگی های ساده یا اصطلاحا ویروسی که علائم آن محدود به #آبریزش_بینی، #عطسه، بی حالی و خستگی است و علائم عفونت مانند گلودرد چرکی وجود ندارند، باید از مصرف نابجای داروهایی چون آنتی بیوتیک ها و کورتون ها پرهیز کرد و تا بهبود علائم، استراحت نمود و ضمن پرهیز از خوردنی هایی که موجب افزایش سردی و تری بدن می شوند،از سوپ ها و آش های ساده و گرم استفاده نمود.

♻️ سرماخوردگی یا زکام، در صورتی که طولانی نباشد و منجر به عوارض نگردد، یکی از راه های دفع مواد ناسالم از بدن است و نباید جلوی آن گرفته شود.

♻️ اما اگر علایم بیماری بیش از ۴_۵ روز به طول بیانجامد یا علائمی از #عفونت_شدید وجود داشته باشد، باید با مراجعه به پزشک متخصص طب سنتی و تشخیص دقیق بیماری، داروهای مورد نیاز، تجویز و مصرف شوند و از خود درمانی و مصرف خودسرانه داروهای گیاهی و شیمیایی خودداری شود.
.
✅برای پیشگیری از سرماخوردگی های مکرر، توصیه می شود از ابتدای ورود شلغم به بازار ، تا آخرین روزهای حضور آن ، شبی یک عدد #شلغم متوسط بخارپز و میل کنید یا افراد گرم مزاج هر روز صبح یک عدد #انار میل کنند.

📡 @tebiranii