آخرین مطلب

استرس و راهکارهای طب سنتی

💊💊💊💊💊💊🔰روش های غیر دارویی جهت کاهش استرس✨

🔻اضطراب و استرس بر تمام ابعاد زندگی فرد و حتی اطرافیان تاثیر می گذارد ، بسیاری از موارد عوامل استرس زا قابل کنترل نیستند اما شما می توانید با ایجاد تغییراتی در محیط زندگی و روش زندگی خودتان مقاومت خود را بالا ببرید تا کمتر عوامل استرس زا شما را تحت تاثیر قرار دهند.

💫هر چه شما می بینید، می شنوید و استشمام می نمایید بر روی شما اثر می گذارند . برای کاهش استرس و اضطراب موارد زیر توصیه می شود👇

🌸استشمام رایحه گل سرخ ، گل یاس ، بوی سیب ، عطر میوه “به” آرامبخش هستند.
می توانید این میوه ها را در منزل یا محل کار یا حتی در اتاق خواب بالای سرتان بگذارید، تا با اثرات #آرامبخش آن #خواب آرام و عمیقی داشته باشید.

🌸روزانه ۴۵_۳۰ دقیقه پیاده روی نمایید. ورزش بلافاصله بعد از غذا خوردن نباشد و ۳_۲ ساعت بعد از غذا و در ساعتهایی که هوا مناسب است مانند اول صبح یا عصر بهتر است.

💜در هنگام ورزش ،بمحض احساس خستگی ، باید ورزش را قطع کنید
اگر عادت به ورزش ندارید از زمان کم مانند ۱۵_۱۰ دقیقه شروع نموده و به تدریج آن را افزایش دهید. بهتر است ورزش در طبیعت مثلا داخل پارک انجام شود تا اثر لهتری داشته باشد.

🌸از موسیقی های آرامبخش استفاده نمایید و بهترین موسیقی صدای طبیعت می باشد ، صدای آب و آبشار و نسیم و صدای پرندگان بسیار برای انسان آرامبخش است.

💜محیط زندگی خود را از نظر رنگ تنظیم نمایید ،نور اتاق مناسب بوده و اتاق شما تاریک و کم نور نباشد.

🌸رنگ لباس ،اتاقو دکوراسیون محیط اطراف ، روی شما تاثیر زیادی دارد، از رنگهایی مانند سبز ،آبی آسمانی و زرد بیشتر استفاده نمایید.

💜سنگها تشعشعاتی دارند که روی انسان تاثیر گذارند. سنگ عقیق و فیروزه برای تقویت گوارش و اعصاب بسیار مفید می باشد.

🌸انجام ماساژ به کاهش استرس کمک میکند ، از لباسهایی که از جنس الیاف طبیعی مانند پنبه و کتان باشند برای لباستان استفاده نمایید.
نفس عمیق بکشید ،تنفس های عمیق بخصوص در هوای پاک و فضای سبز به کاهش استرس کمک موثری می نماید.

🌸سلامت و تندرست باشید🌸
#انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران

🆔 @drmmohebbi🌸