آخرین مطلب

روش تهیه قرص خون بر مبنای طب سنتی

💊💊💊💊👈روش ساخت داروی #قرص_خون

۱٫ هر کدام از هلیله و بلیله و آمله به صورت جداگانه و خیلی نرم آسیاب شود و بعد الک شوند و با هم کاملا مخلوط شوند.

۲٫ مقداری تره فراهم شده بدون اینکه شسته شود با پارچه خشک تمیز شود آنها را درون چرخ گوشت یا آب میوه گیری ریخته و بعد از اینکه له شدند آنها را داخل پارچه توری نازک ریخته و فشار داده تا اینکه آب تره به مقدار نیاز (تقریبا دو برابر مقل) فراهم گردد. آب تره را درون بطری ریخته و بهتر است از بطری استفاده شود که حالت انعطاف پذیری داشته باشد. مقدار آب تره بایستی به مقداری باشد که روی مقل را به صورت کامل بپوشاند.

۳٫ مقل تهیه شده را کاملا تمییز کرده و آن را داخل آب تره‌ای که داخل بطری است ریخته و درب آن را کاملا می‌بندیم. نبایستی گذاشت هوا بکشد چون که در این صورت کپک می‌‌زند و در صورت کپک زدن بایستی دور ریخته شود.

۴٫ آب تره و مقدار مقل نبایستی بیشتر از نصف بطری باشد چون که آب تره گاز دارد و بایستی در طول یک ماه گاز آن خالی شود والا اگر خالی نشود بطری به سبب گازی که آب تره دارد منفجر می‌شود.

۵٫ به مدت یک ماه بایستی مقل در آب تره بماند.

۶٫ بعد از یک ماه مواد آسیاب شده را داخل آب تره که مقل داخل آن ریخته می‌ریزیم و کاملا با هم مخلوط می‌کنیم تا به صورت خمیر شود.

۷٫ خمیر به دست آمده را با دست به اندازه قرص‌های کوچک شبیه عدس درمی آوریم. برای اینکه خمیر به دست نچسبد بایستی دست را با روغن کنجد، شب بو یا بنفشه چرب کنیم. همچنین چرب کردن دست سبب جذب روغن می‌شود که خودش خاصیت زیادی دارد.

۸٫ بعد از درست کردن قرصها آنها را در جایی که سایه باشد و نور مستقیم آفتاب نباشد خشک می‌کنیم.

👈نکات:

۱- «آمله مُقَشرْه» به آمله (بدون هسته) می‌گویند و بایستی هسته‌‌اش را جدا کرد.
۲- مقل خوب رنگش تیره و سرخ است و نشانه مرغوب بودن این است که وقتی داخل آب تره ریخته می‌‌شود پس از یک ماه مثل قند آب می‌‌شود.

روش مصرف:👈

در تابستان یک مثقال و در زمستان دو مثقال استفاده شود.
در دوره مصرف دارو باید از خوردن ماهی، سرکه و سبزیجات (پخته و نپخته) پرهیز شود.

@kamkhoni1
t.me/Kamkhoni1