آخرین مطلب

عوارض کاهش وزن سریع و غذا نخوردن غیر اصولی(رژیم_سرخود) چیست؟

🔆💠🔅💠﷽💠🔅
✅کاهش وزن ناگهانی ممنوع!

✍️گرسنگی و تشنگی یکی از عوارض طبیعی روزه داری است، یادمان باشد که فلسفه طبی روزه داری تحمل کمی گرسنگی و تشنگی است و نباید آنقدر بخوریم و بیاشامیم تا گرسنه یا تشنه نشویم.

در یک روزه داری مناسب توقع داریم بسیاری از افراد دست کم نیم تا یک و نیم کیلو کاهش وزن داشته باشند ولی این کاهش وزن جز در افراد چاق نباید زیاد و ناگهانی(بیش از سه کیلو) باشد.

از این نگاه روزه داری یک تدبیر درمانی است مثلا بیش از هر داروی ضد چاقی ، چربی سوز و … موجب دفع مواد خام و زائد بدن، کاهش وزن و سایز و معتدل شدن مزاج بدن می شود.

برخی افراد به خیال کاهش وزن سحری نمی خورند ولی پژوهش ها نشان داده اند معمولا در چنین حالتی افراد افطاری را با ولع و حجم بیشتر می خورند که موجب ناکامی در کاهش وزن یا حتی افزایش آن می شود.

📚دکتر ناصر رضایی پور (متخصص طب سنتی ایرانی )

☜【طب شیعه】

       🍏 @tebshia20🌿

///////////////////////////

💢عوارض کاهش وزن سریع و غذا نخوردن غیر اصولی(رژیم_سرخود) چیست؟

🔹ریزش موها
🔹چین و چروک و شلی پوست صورت و بدن
🔹ضعف اعصاب
🔹افت فشار خون
🔹ضعف و بی‌حالی
🔹پوسیدگی دندان‌ها
🔹بروز سنگ کیسه صفرا
🔹ورم و زخم معده
🔹یبوست
🔹افسردگی وحتی مقاومت بدن در برابر لاغری

◀️ از عوارض کاهش وزن سریع است. علت مقاوت بدن هم این است که بدن به ذخیره چربی برای مواقع گرسنگی نیاز دارد و سعی میکند به هر طریقی شده با این کاهش وزن سریع مقابله کند.

°Join: @Mezajshenasi12
t.me/Mezajshenasi12 http://t.me/Mezajshenasi12

💊💊💊شیشه و کراک میخورید
‍ ♻️ قرص لاغری بی ضرر است!؟

اگر قرار بود با خوردن دو بسته قرص کسی لاغر بشه و لاغریش ماندگار آیا این همه انسان چاق در دنیا وجود داشت؟

🔷 عوارضی که کاملا مشهود هستند:
١- بیخوابی شدید
٢- سردرهای میگرنی
٣- افزایش فشارخون
۴- تپش قلب
۵- گشاد شدن دریچه میترال قلب
۶- تشنج
٧- اسهال خونی
٨- سکته قلبی
٩- سکته مغزی
در طی آزمایشی بر روی قرصهای لاغری که ماهواره تبلیغ میکنه مشخص شد برای موثر بودن این قرص در  محتوی آن ، از ترکیبات کراک و شیشه استفاده میکنند ، که علاوه بر ۹ عوارضی که در بالا اشاره شد فرد مصرف کننده دچار اعتیاد به این قرص و در نتیجه معتاد به کراک میشود.😳😱😱😱😱

Join: @Mezajshenasi12
t.me/Mezajshenasi12 http://t.me/Mezajshenasi12

💊💊⛔️⛔️⛔️
رژیم سخت چیست؟ به چه قیمتی

معمولا رژیم‌های غذایی معمولی برای افراد عادی، سالم و با اندامی متناسب حاوی ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلوکالری هستند. فرد با دریافت این میزان کالری می‌تواند انرژی مورد نیاز روزانه‌اش را تأمین کند. ضمن اینکه این مقدار کالری، از مواد غذایی مختلف تأمین می‌شود و این مواد غذایی می‌توانند حاوی املاح، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی باشند و سلامت تک‌تک سلول‌های بدن را هم تأمین کنند.

در بیشتر موارد، رژیم‌های غذایی کاهش وزن حدود ۱۵۰۰یا بین ۱۵۰۰تا ۱۸۰۰کیلوکالری انرژی به بدن می‌رسانند. البته ناگفته نماند که میزان انرژی دریافتی در رژیم‌های غذایی اصولی هم بسته به میزان اضافه‌وزن و شرایط افراد، فرق می‌کند، این در حالی است که بدن با رژیم‌های غذایی سخت، زیر ۱۲۰۰ و حتی در مواردی زیر ۸۰۰ کیلوکالری انرژی دریافت می‌کند و به این ترتیب، زمینه کاهش غیر اصولی و خطرناک وزن فراهم می‌شود.

عوارض عمومی رژیم‌های سخت چیست؟
بهتر است طرفداران رژیم‌های سخت بدانند که اینگونه کاهش وزن‌ها، با تحلیل عضلات و کاهش آب و چربی مورد نیاز بدن باعث پایین آمدن وزن می‌شوند. به‌همین‌خاطر هم نخستین و بارزترین عارضه عمومی رژیم‌های سخت و غیراصولی، تحلیل عضلات، ‌شل و افتاده شدن پوست در اثر تحلیل عضلانی، خشکی پوست به‌خاطر کاهش آب و چربی‌های بدن و کاهش قدرت تمرکز یا حتی پرخاشگری به‌دلیل از دست رفتن منابع مطلوب سوخت مغز است.

معمولا بیشتر طرفداران رژیم‌های سخت و غیراصولی، افرادی هستند که می‌خواهند در مدتی کوتاه، نتیجه‌ چشمگیری بگیرند؛ مثلا مراسمی دارند و می‌خواهند تا روز مراسم به تناسب اندام برسند یا افراد عجولی هستند که حوصله رسیدن به نتیجه اصولی در طولانی‌مدت را ندارند و راه‌های کوتاه و پرخطر را انتخاب می‌کنند اما مطمئن باشید که هر دو گروه این افراد، کمتر از ۳تا ۵ماه بعد، عوارض و عواقب کار نادرست خود را می‌بینند و به‌شدت هم پشیمان می‌شوند.

@Mezajshenasi12
https://t.me/Mezajshenasi12

قبل از کاهش وزن بخوانید
.
۱.در صورت وجود ضعف زیاد بدنی، اول علت ضعف را به کمک پزشک بیابید و درمان کنید.

۲.قبل شروع رژیم از کنترل هورمون‌های بدن مثل تیروئید مطمئن باشید، و اینکه کمبود ویتامین‌ها مثل ویتامین دی نداشته باشید.

۳.رژیم گرفتن بعد از بیماری و دوره نقاهت توصیه نمیشه، بعضی ها چون در دوره استراحت و نقاهت بیماری چاق می‌شن در همون دوره دنبال دریافت رژیم جهت لاغری هستند، که درست نیست.

۴.برای نتیجه گرفتن از رژیم حتما باید سیستم گوارش سالمی داشته باشید و یبوست نداشته باشید، اگر این مشکل رو دارید دنبال درمان باشید.

۵.از نظر روحی شرایط خوبی داشته باشید و در حد توان استرس و اضطراب و افسردگی نداشته باشید و آرامش داشته باشید.

✔️وقتی خیالتان از موارد فوق راحت شد، وقت شروع رژیم درمانی برای شماست…

کانال رسمی حکیم خیراندیش
🆔 https://eitaa.com/hakimkheirandish_ir