آخرین مطلب

شستن سر با سدر بر مبنای طب سنتی

💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂
🌸
🔵فواید شستن سر با سدر🔵

✅✍️سدر یکی از مقدس ترین درختان🌳 روی زمین است. تا جایی که یکی از درختان بهشتی نام گرفته و در آموزه های دینی اسم آن را بارها شنیده ایم.
✅✍️در این مطلب به بررسی فواید استفاده از این گیاه مفید و پر خاصیت و فواید شستن سر با آن می پردازیم.

✅✍️سدر که در زبان فارسی کُنار هم نامیده می شود از جمله درختانی است که در مناطق گرم و خشک رشد می کند و طبیعت خنکی دارد.از جمله فواید این درخت با برکت شستن سر با برگ آن است.
@sinohehsamdaliri
✅✍️در روایات این گونه آمده است که:امام صادق علیه السلام: «سر خود را با سدر (برگ درخت کنار) بشویید، زیرا هر ملک مقرب و هر پیامبری آن را مقدس کرده، و کسی که سرش را با برگ سدر بشوید خداوند هفتاد روز وسوسه شیطان 👹را از او برطرف می‌کند و کسی که خداوند وسوسه شیطان را هفتاد روز از او برطرف کند گناه👺 نمی‌کند، و کسی که گناه نمی‌کند وارد بهشت می‌شود.»[من لایحضره الفقیه، شیخ صدوق، ج۱، ص۱۲۵]📚
@sinohehsamdaliri
✅✍️طرز تهیه و مصرف این شامپوی خوب مثل گل خطمی است یعنی میتوان همراه گل ختمی استفاده شود یا می توان با پودر سدر خمیر درست کرد و سر را با آن شست.

✅✍️هر چند اگر صاف شود و رقیق هم باشد مشکلی نیست.از جمله خواص دیگر این گیاه مفید استفاده از میوه آن است تا جایی که می توان از آن سویق درست کرد و برای رفع عطش و بر طرف کردن حرارت بدن از آن استفاده کرد.

❌کپی برداری ازمطالب کانال فقط با لینک جایز می باشد.
🌸🇮🇷💯 @sinohehsamdaliri 💯🇮🇷
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🍃🌿🌸🍃🌼