آخرین مطلب

بادام زمینی و خاصیت آن

💊💊💊💊📌 فواید بادام زمینی

🥜 بادام زمینی موجب گشاد شدن رگ‌ها و تسهیل جریان خون می‌شود و از لخته شدن خون و سکته مغزی جلوگیری می‌کند
🥜 مواد مغذی در بادام زمینی مانند فولیک اسید واسید فیتیک تأثیراتی ضد سرطان دارند
🌺 @drhasanat

////////////////////////////////////

🔰 بادام زمینی ؛ مقوی ریه و طحال

۱️⃣بادام زمینى، گیاه بومى برزیل است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است آب و هواى گرم براى کشت این گیاه مناسب مى ‏باشد. در شمال ایران نیز به وفور کشت و برداشت مى ‏شود.

۲️⃣بادام زمینى از نظر طب سنتى ایران معتدل است چون بادام زمینى داراى پروتئین مى ‏باشد بنابراین از نظر غذایى بسیار مهم است.

۳️⃣براى تقویت ریه و طحال مفید است.نرم ‏کننده ‏ى سینه است و سرفه ‏ى خشک را برطرف مى‏ کند. شیر را در مادران شیرده زیاد مى ‏کند و ملیّن است.

۴️⃣با اینکه بادام زمینى غذاى بسیار مقوى و خوبى است به علت اینکه داراى روغن‏هاى اشباع شده مى‏ باشد کلسترول خون را بالا مى ‏برد افرادی که داراى بیمارى قلبى هستند و یا کلسترول خونشان بالا است باید از خوردن آن خوددارى کنند.

۵️⃣طرز تهیه ‏ى کره ‏ى بادام زمینى‏:۵۰۰ گرم بادام زمینى پوست کنده را با مقدارى آب مخلوط کنید و بجوشانید تا کمى پخته شود (ولى له نشود) سپس ۴۰۰ گرم روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و در داخل مخلوط کن برقى بریزید تا کاملا به صورت کره درآید سپس کمى نمک به آن اضافه کنید. کره ‏ى بادام زمینى را مى ‏توان بدون استفاده از روغن نارگیل هم تهیه کرد کافى است به جاى روغن نارگیل آب اضافه کنید.

۶️⃣اگر مى ‏خواهید کره ‏ى بادام زمینى بخرید دقت کنید که تازه و از کارخانه ‏ى مطمئنى باشد زیرا در بعضى موارد بادام زمینى و یا کره آن بر اثر عدم دقت در تولید، آلوده به قارچ سمى افلاتوکسین مى ‏شود که سرطان‏زا است و باعث سرطان کبد مى ‏شود.

🖋 دکتر الهام پارسا(متخصص طب سنتی ایرانی)

#انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران
🌐 www.itma.ir

👉 @persianmedicine 👈

🇮🇷🇮🇷بادام زمینی چه خواصی در طب سنتی دارد؟🔍

🔸از نظر خواص،شبیه روغن زیتون می باشدبادام زمینی موجب گشادشدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون می شود و ازلخته شدن خون و سکته مغزی جلوگیری می کند.

🌿 @TebbolAeme 🌿