آخرین مطلب

گل سرشور و خاصیت آن

⚪️ خواص گل سرشوی ⚪️

🔵خضاب:به موادی گفته میشود که بصورت خمیر درست شده و روی قسمت های مختلف بدن گذاشته میشود مانند حنا که اصلی ترین خضاب است و خضاب گیاهی است.

🔵گل سرشوی یک نوع خضاب معدنی است .طبیعت سرد و خشک دارد و درمجاورت اب تبدیل به خمیر میشود.
در کنترل و کاهش سردردهای صفراوی و کسانیکه احساس میکنند کف سرشان داغ و احساس سوزش کف سر میکنند میتوانند از خضاب گل سرشوی استفاده کنند.

🔵افرادی که سرشان شوره میزند و پوست پوست میشود که این ناشی از حرارت درون است استفاده از خضاب گل_سرشوی کمک کننده است.

🔵چرب شدن کف سر که با گرمی کبد تناسب دارد استفاده از گل سرشوی تاحد زیادی بحث چرب بودن سر را درمان میکند.

✅🔵رنگ گل سرشوی خالص سفید وزرد و سبز است.بهترین نوعش سفید است.

🔵بزرگترین معدن گل سرشوی در خراسان است.گل سرشوی یک التیام بخش و خنک کننده است بنابراین برای درمان کهیر کمک کننده است.

🔵گل سرشوی نرم کننده ی مو است.در گذشته بجای صابون از گل سرشوی استفاده میکردند چون خاصیت پاک کنندگی چربی دارد.

🔵✍️ گل سرشوی باعث افزایش رشد مو میشود.
توصیه میکنم یکی دو قاشق غذاخوری از گل سرشوی را داخل توری(مثل جوراب) گذاشته و در ظرف کوچک اب گرم قرار دهید.بعد از یک ساعت که کاملا لعابش را در اب رها کرد ،در اخرین باری که میخواهید سرتان را بشویید ازآن استفاده کنید و با این لعاب سرتان را شستشو دهید.اگر میخواهید بیشتر به موهایتان رسیدگی کنید بعد از استفاده از گل سرشوی مقداری ژل کتیرا به سر بزنید با این کار و هزینه حداقلی هم یک عامل ضد التهاب در سر استفاده شده هم یک عامل تقویت کننده مو وهم یک نرم کننده و حالت دهنده

🔵کسانیکه سردرد های گرم دارند (نشانه ی معمول سردردهای گرم عصر ها شروع میشود و نیمه ی راست سر را فرا میگیرد و به پشت چشم میزند و با پرحرارتی سراغ فرد میاد) از ضماد گل سرشوی بر روی پیشانی استفاده کنند.

//////////////////////////////////

🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏

گل_سر_شور

✅خواص درمانی گل سرشوی

🔹نرم کننده پوست
🔹نرم کننده موی سر
🔹ضد موخوره و خشکی موی سر
🔹مفید در درمان آفتاب سوختگی های سطحی

✅روش مصرف گل سرشوی

🔹مصرف گل سرشوی یکی از قدیمی ترین روش های درمان و برطرف کردن خشکی و موخوره است برای این منظور ابتدا یک تا دو قاشق برای موهای کوتاه و سه تا چهار قاشق غذاخوری برای موهای بلند را به همراه یک تا بک و نیم لیوان آب خیس کرده و پس از گذشت حدود یک ساعت کاملاً آب را جذب کرده و آماده مصرف است، مقداری از شامپو مصرفی را به مخلوط اضافه کرده و روی سر ماساژ داده و پس از گذشت حدود ده دقیقه سر را با آب ولرم شستشو کنید. البته در زمان شستشو می توان مقداری از مخلوط آماده شده را به قسمت های مختلف بدن ماساژ داد که باعث نرم شدن پوست نیز خواهد شد.

🔹مفید در درمان آفتاب سوختگی های سطحی :

👈یک قاشق غذاخوری گل سرشوی با کیفیت را پس از خرد و صافی کردن با مقداری آب و چند قطره گلاب خیس کرده تا خمیری نسبتاً غلیظ برای ماسک نمودن آن بر روی پوست بدست آید سپس پوست را با استفاده از آب ولرم و صابون شستشو کرده و اقدام به ماسک نمودن مخلوط بر روی پوست نمایید، قبل از خشک شدن ماسک بر روی پوست صورت را با آب ولرم شستشو کنید. این عمل را روزانه حداکثر دو بار انجام دهید.

✅نکته ی مهم

🔹مصرف گل سرشوی برای صاحبان موی چرب مناسب نیست.

@Safravi

@ Safravi