آخرین مطلب

میوه جات با اقلیم غیر ایرانی مضر بر مبنای طب سنتی

📚📚📚📚📚⛔️⛔️⛔️⛔️🔴 باید بدانیم که گوجه‌فرنگی، #بادنجان، #سیب_زمینی و #فلفل_دلمه اعضای خانواده‌ای از گیاهان به نام سولاناسه یا تاجریزی هستند که در دوره معاصر از آمریکای لاتین، به همه جهان و ازجمله ایران گسترش‌یافته‌اند.
برگ‌ها، ساقه و میوۀ نرسیده (کال) این گیاهان، دارای میزان بالایی از ماده‌ای به نام #سولانین است که آثار سمی بر بدن می‌گذارد.
⚠️ همچنین مصرف زیاد این میوه‌ها موجب افزایش سودای بدن و عوارض مختلفی چون غلظت خون، افسردگی، لک‌های پوستی، توده‌های مختلف، واریس، بواسیر و واریکوسل می‌شود که البته در همه اعضای این خانواده یکسان نیست و به فرد خورنده، اقلیم و شرایط آب‌وهوایی، روش مصرف و… هم بستگی دارد.

🍅 طبیعت گوجه فرنگی خام، سرد و تر است و باید به عوارض مصرف زیاده آن در تولید بلغم خام و ایجاد مشکلاتی به‌ویژه در معده توجه‌کرد.

💠 پس توصیه‌می‌کنم:

✅ مصرف میوه‌ها و گیاهانی که بومی اقلیم ما نیستند را کم و محدود به هوس و موارد لازم‌کنید. در اینجا، در کنار خانواده سولاناسه، کیوی، جینسینگ، میوه کاکتوس، قهوه، گانودرما، کامبوجا و… هم قابل‌ذکرند.

✅ تا جای ممکن در پخت‌وپز به‌جای #رب گوجه‌فرنگی، از #رب_انار، #رب_نارنج، آلوها، #تمرهندی، #زعفران، #زردچوبه، #فلفل_سیاه و… بهره‌ببرید که همگی آثار مختلف درمانی نیز دارند.

✅ سالاد شیرازی، سالاد سنتی ما نیست و ربطی هم به شیراز ندارد! مصرف آن را بسیارمحدود کنید و با #نعنا و #پیاز همراه نمائید.

✅ در زمینه بیماری‌هایی چون دردهای مفصلی و کمردردهای التهابی (که معمولاً با درد و خشکی صبحگاهی همراه‌اند)، #چاقی، #کبد_چرب، سندرم متابولیک، #سنگ_کلیه، #فیبروم، پولیپ‌های روده، #واریس، #غلظت_خون، لک‌های پوستی، #افسردگی و شبیه آنها، که عموماً ناشی از سوءمزاج سوداوی هستند، مصرف گیاهان خانواده سولاناسه را به حداقل برسانید.

✅ این میوه‌ها را ابداً خام و سبز مصرف‌نکنید و حتی بخش‌های سبزمانده را جداکنید. یادتان باشد که گوجه‌فرنگی رسیده، #توماتین ندارد و به‌ویژه در انواع اصلاح نژادی مقدارش بسیارکم است.

🔅 همه گیاهان و خوردنی‌ها، خواص و مضراتی دارند. در مصرف آنها عاقل باشیم و از افراط و تفریط بپرهیزیم.

عضویت در کانال👇
📡 @www_irismed_ir