آخرین مطلب

ترشیجات مضر بر مبنای طب سنتی

🍂🌸🍂
🔰 چرا ترشی؟

🔹به فصل ترشی اندازی و #ترشی خوری نزدیک میشویم ، لازم دیدم هشدارهای لازم را در مورد عوارض این ماده غذایی نه چندان سودمند بدهم

✅ در فصل پاییز و زمستان بخاطر سردی هوا، معمولا بی اشتهایی ایجاد می شود که از قدیم الایام مصرف ترشی با تحریک #سودا باعث تحریک #اشتها و کمک به مصرف غذاهای مقوی در این فصل میشده است.
اما متاسفانه گاهی مصرف ترشی به صورت افراطی دیده میشود و در تمامی فصلها و کنار تمام غذاها و به میزان زیاد مصرف میشود که قطعا عوارضی در پی خواهد داشت.

💢 عوارض مصرف زیاد #ترشیجات :

۱️⃣ ترشی قاتل #اعصاب است. یعنی هر مزه ی ترشی(مخصوصا اگر گزنده و زننده باشد) باعث ضعف اعصاب میشود.

👈افرادی که از بیماری های عصبی رنج میبرند(از انواع #سردرد گرفته تا #فراموشی #پارکینسون و درد های #سیاتیک و …)، باید از مصرف #ترشیجات اجتناب کنند.

۲️⃣باعث آسیب به #معده می شود
معده عضوی عصبانی است(یعنی عصب گیری زیادی دارد) بنابر اصل شماره ١، آسیب به عصب، باعث ضعف معده میشود.
👈افرادی که دچار #سوزش_سر_دل ،#ریفلاکس ، #درد_معده و #نفخ هستند از مصرف ترشی اجتناب کنند.

۳️⃣پیری زودرس: ترشی جات با #مزاج #سردوخشک ،باعث سرعت یافتن روند پیری بدن میشوند. افزایش میزان و عمق چین و چروکها، حس خشکی پوست، کم شدن #الاستیسیته_پوست از عوارض قابل لمس این روند است.

۴️⃣ اگر #عصبی و #پرخاشگر هستید و یا زود #اضطراب و #استرس سراغ شما می آید بهتر است از مصرف ترشی مخصوصا #ترشی_فلفل شدیدا پرهیز کنید. طعم #تند و #ترش و گزنده باعث افزایش #صفرا میشود که یکی از عوارض آن تغییرات خلقی مخصوصا عصبانیت، اضطراب و #بی_قراری است.

🌸سلامت و تندرست باشید🌸
✍️ دکتر لیلا راثی( متخصص طب سنتی ایران)

#انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران

👉 @persianmedicine 👈

🆔@drmmohebi