آخرین مطلب

فلفل سیاه و خواص آن بر مبنای طب سنتی

به غذاهاتون ‏«فلفل سیاه‏» اضافه کنید زیرا موجب؛

کاهش وزن ، سلامت پوست ، کاهش سرطان ، سلامت مغز ، تسکین سیاه سرفه و … میشود

👈به نیمرو فلفل سیاه بزنید خواص فوق العاده ای دارد.

مطب دکتر حسناتی – طب سنتی – زیبایی 🌺 @drhasanati☘️

////////////////////////////////

🍅🍆🌽🍠🍇🍈🍉🍊🍋🍌🍍🍎🍏🍐🍑🍒🍓

فلفل سیاه سلطان ادویه‌ها

صدها سال پیش تاجران، «فلفل سیاه» را سلطان ادویه‌ها قلمداد می‌کردند و این ادویه یکی از اولین کالاهای تجاری میان هند و اروپا بود. سایت تخصصی هلث لاین در مقاله‌ای منتشر کرد: امروزه فلفل سیاه از جمله ادویه‌هایی است که در کابینت تمام آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود. فلفل سیاه برای تولید روغن فلفل سیاه استفاده می‌شود که خواص قابل توجهی دارد. روغن فلفل سیاه به ترک کردن سیگار کمک می‌کند. در بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۳ میلادی شدت گرایش به استعمال سیگار، دو دقیقه قبل و بعد از استشمام روغن فلفل سیاه ارزیابی شد. نتایج این مطالعه حاکی از آن بود که این روغن به طور موثری تمایل به مصرف نیکوتین در فرد را کاهش می‌دهد.

همچنین روغن فلفل سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که در تخریب سلول‌های بدن و احتمال ابتلای فرد به سرطان نقش دارند. نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که روغن فلفل سیاه یکی از کاربردی ترین روغن‌های ضروری برای مقابله با باکتری‌های مضر است. روغن فلفل سیاه از دیابت نوع ۲ و فشارخون بالا پیشگیری می‌کند.
طبق بررسی که سال گذشته (۲۰۱۳) انجام شد روغن فلفل سیاه به طور طبیعی از تجزیه دو آنزیم به گلوکز جلوگیری می‌کند. این تاثیر فلفل سیاه ممکن است به تنظیم گلوکز خون و تاخیر در جذب آن کمک کند. روغن فلفل سیاه به قرار دادن «کاتتر» داخل وریدی کمک می‌کند. کاتتر در پزشکی، یک لوله نازک شکل داده شده از مواد اولیه کاربردی در پزشکی است که در طیف گسترده‌ای از توابع دانش پزشکی و بهداشت کاربرد دارد. در یک بررسی پرستاران روغن فلفل سیاه را به یک ژل اضافه کرده و آن را روی پوست بیمارانی که در جا گرفتن کاتتر داخل وریدی‌شان مشکل وجود داشت امتحان کردند. نتایج این بررسی نشان داد این روغن به طور چشمگیر به داخل شدن آسان کاتتر وریدی کمک می‌کند.

روغن فلفل سیاه در عین حال مشکلات مربوط به بلع را در افراد مسن برطرف می‌کند. مشکلات مربوط به بلع به خصوص در افراد مسن اغلب به مشکلات جدی همچون ذات الریه منجر می‌شود. در نتایج یک بررسی آمده است استشمام روغن فلفل سیاه شیوه‌ای بدون خطر در تحریک کردن رفلاکس‌هایی در بدن است که فرآیند بلعیدن را در فرد موجب می‌شود و از آنجایی که مصرف آن آسان است افراد مسنی که در بلعیدن مشکل دارند می‌توانند از مزایای استشمام روغن فلفل سیاه در این زمینه بهره ببرند.

روغن فلفل سیاه عنصر مقابله کننده مناسبی برای مبارزه با باکتری E.Coli است. روغن فلفل سیاه حاوی ترکیبات موثری برای مقابله با باکتری‌هاست. طبق مطالعه انجام شده این روغن می‌تواند به مقابله با بیماری‌های ناشی از مواد خوراکی آلوده به E.Coli‌ کمک کند.

🍅🍆🌽🍠🍇🍈🍉🍊🍋🍌🍍🍎🍏🍐🍑🍒🍓

🌿 @TebbolAeme 🌿

🔺غذای تند باعث

🔸 طول عمر می­شود
🔸به کاهش وزن کمک می‌کند
🔸باعث تمیز کردن سینوس­ها می‌شود
🔸 برای قلب سودمند است
🔸 از زخم معده جلوگیری می‌کند

🌿 @TebbolAeme 🌿

//////////////////////////////////////////

🟢فلفل (قسمت اول)🟢

♨️ نوع سیاه آن مزاجش گرم تر و قوی تر از سایر انواع است و حرارت زیادی تولید می کند. مزاج آن گرم و خشک بوده و بسیار قوی است و اکثر حکما، درجه سه قدرت را برای آن قائل هستند اما جناب ابن سینا، آن را درجه چهار می داند.

🌶کسانی که زیاد فلفل می خورند به تدریج بدن های چروکیده و لاغری پیدا می کنند. باعث گرم شدن معده، کبد و اعضا میشود؛ لذا کسانی که دچار سردی معده و کبد هستند (که یکی از نشانه های آن ضعف عمل هضم است) می توانند از این گیاه به میزان بیشتری نسبت به دیگران استفاده کنند.

🧑🏻‍⚕بنابراین برای رفع برخی انواع رفلاکس و نفخ که ناشی از سردی و رطوبت معده هستند، بسیار مفید است. می توان به غذاهایی که سرد و نفاخ هستند فلفل اضافه کرد تا از سردی و مضرات آن ها کاسته شود.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🟢مصرف فلفل در غذا🟢

🍲 طبق قاعده، ادویه ای که به غذا زده می شود باید متناسب با مزاج غذا و مصلح آن باشد و ترجیحا نباید برای یک غذا از چند جور ادویه استفاده کنیم. مثلاً اگر مزاج غذا گرم است، مثل اکثر سرخ کردنی ها یا کباب گوشت های قرمز، نباید همراه با این ها ادویه های گرم مثل فلفل استفاده شود…

🌶 چون حرارت غذا بالاتر رفته و در بدن اخلاط و مواد سوخته و سمی و صفرای غیرطبیعی تولید می کند که منجر به عوارض کوتاه مدت (داغی بدن، جوش و کهیر، سوزش ادرار و خارش پوست و …) و بلند مدت (لک های پوستی، التهاب و زخم های گوارشی و حتی سرطان) می شوند، به همین دلیل است که مثلا با کباب، سماق مصرف می شود که طبع خنکی دارد.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🟢فلفل🟢

🌶 فلفل برای کاهش درد مفید است و امروزه محصولاتی در بازار و داروخانه داریم که از فلفل گرفته شده و در طب سنتی هم گفته شده که مسکن درد است و روغن گیاهی حاوی آن نیز همین خاصیت را دارد.

❄️ به صورت موضعی برای دردهای مزمن عضلات و مفاصل که ناشی از سردی و اسپاسم باشند مفید می باشد. اگر به صورت معتدل و متناسب با غذا و فصل و اقلیم استفاده شود، برای انسان مفید می باشد.

🌿 با خاصیت خشک کننده بودن، تحلیل برنده مواد و اخلاط زائد و غلیظ است. با همین مکانیزم می تواند موجب خوش بو شدن بدن و پاکسازی اعضا و جوارح شود.

🧠 همچنین با دفع رطوبت های زائد مغز و تحریک نسبی آن، باعث تقویت حافظه و افزایش توجه و گیرایی مطالب و کاهش منگی می شود و نیز برای برخی انواع فلج و سستی ها که ریشه مغزی دارند هم مفید است. برای سرفه و رفع سرفه ناشی از سردی و تنگی نفس ناشی از سردی بسیار مفید است.

✨ کسانی که در سیستم ریوی بلغم زائد دارند می توانند از فلفل بهره مند شوند. نیاز به تاکید نیست که برای رسیدن به این خواص، باید به طور معقول و منطقی از این دارو استفاده کرد و نه سرخود و در مقادیر زیاد که قطعا بسیار مضر خواهد بود.

🆔️@DrMirghazanfari

📚📚🌹🌹♦️رابطه باورنکردنی فلفل سیاه و سرطان کشف شد
🔹مطالعات نشان می‌دهد فلفل سیاه هنگام پختن گوشت در دمای بالا، آمین‌های هتروسیکلیک HCA را که می‌تواند سرطان زا باشد، حذف می‌کند.
🔹بدین ترتیب عصاره فلفل سیاه می‌تواند ۸۰ درصد از آسیب سلولی مرتبط با توسعه سرطان را متوقف کند و برای سرطان بد نیست.
🔹فلفل سیاه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند پیپرین است که انسان را در برابر سرطان محافظت می‌کند. پیپرین دارای خواص تعدیل کننده ایمنی، ضد افسردگی، ضد التهاب و ضد دیابت و ضد سرطان است.
🔹به طور کلی فلفل سیاه دارای خواص باکتری کش، حشره کش، ضد اسهال، ضد اسپاسم و ضد سرطان است.
https://t.me/proffessorkarami
پرفسور کرمی