آخرین مطلب

لوزه و ورم و آبسه آن بر مبنای طب سنتی

📚📚📚📚💊💊❤️🌺 @Mezajshenasi12

😩😩آبسه دور لوزه

عفونت فضای دور لوزه یکی از بیماری هایی است که می تواند به صورت سلولیت و یا آبسه ایجاد شود.

🌸ورم لوزه ها

در بسیاری از بیماریهای دهان و بیماریهای عفونی، لوزه ها متورم و یا چرکین می شوند که درمان زیر مؤثر است. مغز فلوس، ترنجبین، و آب کاسنی و آب تاجریزی را برای پاکسازی و از بین بردنده جرم بیماری زا بکار می برند یا رب توت سیاه و کلاب و سرکه بمالند یا آمله مقشر با دوغ گاو آمیخته غرغره کنند، اگر درد و سوزش حلق و لوزه ها از بین نرفت، پوست انار، عفض، عدس، مورد و سماق را نرم کوبیده در گلاب حل کرده و غرغره نمایند خوردن آب آلو تمرهندی مفید می باشد دستورات فوق برای کسانی که مبتلا به زیادی خون و دموی مزاج باشند نافع تر است. ناگفته نماند که در ورم لوزه ها لازم است از داروهای ضد چرک شیمیائی هم استفاده شود.

💊ورم لوزه ها در صفراوی مزاج

🍀علائم:

یبوست، تلخی دهان، سوزش زبان، شدت التهاب و عطش زیاد بر قراری درد لوزه ها در بلع.

💊درمان:

تمرهندی، شیرخشت، یا جوشانده خیار شنبر یا فلوس و ترنجبین برای تنقیه و پاکسازی بدن.

🍀نسخه:

آب برگ کاسنی، آب تاجریزی، رب توت سیاه، آب گشنیز، آب بارهنگ، گلاب، لعاب اسپرزه، لعاب به دانه و مغز فلوس را می توان غرغره نمود. ماءالشعیر با روغن بادام و شیره خرفه مؤثر است.

💊ورم حلق و لوزه ها در بلغمی مزاج

🌸علائم:

نرمی و سفیدی محل ورم، وجود درد و سوزش و دراز و شل شدن لوزه ها مثل دم موش.

💊درمان:

🍀خوردن گل قند عسلی هر روز صبح و بکار بردن قرص صبر و غرغره خردل و سکنجبین مفید است و اگر درد زیاد باشد غرغره کمی نشادر مؤثر است، انجیر و مویز جوشانده یا صبر را در آب گرم حل کرده غرغره کنند و بخور چوب شبت به لوزه ها نیز توصیه می شود.

💊ورم در سوداوی مزاج

⁉️علائم:

🍀سفتی و تیرگی رنگ کام و زبان و لوزه ها، ترشی دهان

🍀درمان:

🌸دادن افتیمون و سکنجبین و ماءالجبین لازم است و غرغره با رب توت و شیره تازه روغن بادام و لعاب تخم شنبلیله و قدری نمک مفید و مؤثر می باشد.

🌸اینگونه بیماران باید آب گرم خورند و مرتباً آب گیشنیز و آب کاهو در دهان گیرند.

💊ورم پرده حلق ( شراع الحنک )

🍀در بیماریهای میکروبی و ویروسی و نیز بیماریهای با کتریائی پرده حلق ورم کرده گاهی فلج می شود که این فلج در بیماری دیفتری که به موقع معالجه نشده باشد دیده می شود و مهمترین علائم آن خارج شدن مایعات از بینی در موقع بلع است.

🍀در جلسه اول زیر زبان ۳ عدد زالو انداخته شود و هفته بعد دوباره زیر زبان ۳ عدد زالو انداخته شود و در صورت عدم بهبودی دوره فوق را بعد از ۲۰ روز دوباره تکرار کنید.

🌺 @Mezajshenasi12 http://Telegram.me/Mezajshenasi12