آخرین مطلب

حجامت در حزیران بر مبنای طب سنتی

🇮🇷🇮🇷🇮🇷این گزارش کانال دیگران درنقدحجامت درایام حزیران و آثارمنفی این قبیل حجامت ها
🔻🔻🔕🔕
🔆💠🔅💠﷽💠🔅
🔴 ممنوعیت حجامت در ایام حزیران

♻️ تاسف و صد تاسف که برخی از دست اندرکاران طب ایرانی اسلامی بدون اینکه چیزی از روش استنباطی اجتهادی از روایات و منابع اسلامی بدانند و بدون اینکه توجه دقیقی به مسایل نجومی و منابع طب سنتی ایرانی داشته باشند، با مخاطره کشیدن سلامت افراد جامعه بویژه بانوانی که در سن عادت هستند و حتی خونریزیهای شدیدی نیز دارند به اسم حزیران، حجامت عمومی انجام میدهند و ندای امیرالمومنین علیه السلام را که فرمودند الفقه ثم المتجر نادیده گرفته با انجام حجامت چشم بسته هر مراجعه کننده، در جایی که نه از جهت زمان(دوم ماه قمری) و نه از جهت نجومی(قمر در برج سرطان) وقت مناسب حجامت نیست، با انجام حجامت نه فقط پول حرام را به زندگی خود باز می نمایند بلکه ذمه خود را نسبت به عدم رعایت سلامت افراد مشغول می نمایند چه اینکه حجامت در مصادفت با چنین ایامی نه فقط مستحب نیست، بلکه اگر سبب ضعف و بیماری شخص شود حرام و اگر این حجامت هیچ فایده ای برای شخص نداشته باشد مکروه است.
برخی از دست اندرکاران طب ایرانی اسلامی دم از شعار طبیب باید خادم طبیعت باشد میزنند لکن در ایامی که قمر در افول(آخر ماه قمری) است و خون به درون میل دارد، به زور بر خلاف طبیعت هستی و بدن خون را به ظاهر میکشند و ایجاد تحیر در طبیعت می نمایند. علاوه بر اینکه ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۲ قمر در برج سرطان است و برج سرطان مزاج سرد و تر دارد و حجامت در ان ایجاد ضعف می نماید.
بله اگر ضرورتی باشد حجامت جایز است و ان ربطی به ایام حزیران و غیر ان ندارد.
روایت ضعیف حزیران از امام صادق علیه السلام‌ نقل شده و جالب اینکه در رساله ذهبیه منسوب به امام رضا علیه السلام وقتی وارد بیان توصیه ها و ممنوعات حزیران می شود هیج اشاره ای به خوب بودن حجامت در این زمان ندارد.
در حالی که در ماه اذار (فروردین) توصیه به حجامت دارند.
در خود رساله ذهبیه تصریح شده حجامت باید ۱۲ قمری به بعد حین فزونی کشش(جاذبه) ماه باشد لذا در سالهایی که حزیران در ایام مناسب از جهت زمانی و نجومی نباشد قابل استناد نیست ولو حجامت در اقالیم سرد باشد.
اینکه حجامت حزیران در اقالیم گرم مثلا در فروردین یا اردیبهشت است و حزیران ان اقلیم فروردین یا اردیبهشت است کلامی است بدون دلیل و منطق؛ زیرا اولا با چه مجوزی نص روایت را تغییر زمانی میدهیم مگر خود امام نمیتوانست زمان دیگری را بیان کند؟ و ثانیا مثلا حجامت فروردین ، دیگر حجامت حزیران نیست بلکه حجامت ماه رومی اذار است که در رساله ذهبیه به حجامت در ان تصریح شده است.

☜【طب شیعه】

       🍏 @tebshia20🌿

/////////////////////////////////////////////

💊💊💊💊☎️☎️
پرسش های زیاد درباره مبارکی حجامت درچه ایام است

🌺📞📞پاسخ
طبق تقویم شمسی ماه حزیران ۲۶ خرداد الی ۲۳ تیرماه است که این روز یعنی هفتم حزیران ۳۰ خرداد می شود.