آخرین مطلب

سیستم ایمنی و روش تقویت بدن بر مبنای طب سنتی

#افرادی_که_به_طور_مکرر_بیمار_میشوند_حتماً_بخوانند

✏ مرحوم دکتر سید جلال الدین مصطفوی در مجله دنیای علم درباره افرادی که به طور مکرر بیمار می شوند می نویسد: علت بروز اختلالات گوناگون این است که میکروب هایی که معمولاً در سطح پوست و مخاط های بدن به حالت بی ضرر موجودند، در اثر اشباع شدن بدن از قند که زیر پوست و مخاط ذخیره میشود و آن را به اصطلاح علمی Stockage lacunaireگویند از یک طرف به واسطه غذاهای زیاد که در دسترس آنها قرار گرفته، و از طرف دیگر به واسطه ی ضعف قوه دفاعی بدن در اثر کمبود ویتامین ث قوت می گیرند و به جان سلول های بدن می افتند و ایجاد ناراحتی ها و عوارض مرض می نمایند.

👌🏻 در این صورت البته با آنتی بیوتیک ها می توان این میکروب ها را سرکوب کرد، ولی چون بدن همان بدن است، لذا چند روز بعد همان عوارض و اختلالات پیدا خواهد شد.

✅ پس منطق عقل و علم حکم می کند که به معالجات زمینه ای بیشتر اهمیت داده شود. درمان زمینه ای یعنی درمان های مزاجی، زیرا مزاج ضعیف با یک غوره سردی و با یک مویز گرمی اش می کند و سبب بروز بیماری ها یا عوارض شبه بیماری می شود.

✴ در میان مواد غذایی که توان تقویت مزاج و قوه مدبره بدنیه را دارا هستند، شلغم یکی از بهترین هاست، وقتی فردی با یک برنامه غذایی منظم به مصرف شلغم در فصول سرد یعنی پاییز و زمستان می پردازد، در واقع مانند کسی است که به ایمن سازی خانه اش اقدام می کند.

◀️ توضیح: نهایت آن که اگر شلغم را دو تا سه فصل از سال مرتب مصرف کنند، بدن به قدری تقویت می شود که در مقابل سرما خوردگی و بیماری هایی از این دست مقاوم می شود و دیگر به این بیماری ها یا اصلا مبتلا نمی شود یا اگر مبتلا شود، با اندک تدبیری از آن خلاص می شوند.

#تقویت_سیستم_ایمنی

💎 @ehyakonandegan
💎 http://sapp.ir/ehyasalamat_com
💎 www.ehyasalamat.com