آخرین مطلب

چغاله بادام و خاصیت و مضراتش بر مبنای طب سنتی

✅خواص درمانی چغاله بادام

👌ترکیبات اسیدی آن در معده مانع آسیب رسیدن به بافت معده و بروز سرطان معده می شود
جلوگیری از گرفتگی عضلات
تقویت لثه و ریشه دندان‌ها
جلوگیری از خشکی دهان

#چغاله
❌با توجه به طبیعت #سرد چغاله بادام مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند موجب عوارضی همچون دل درد، تهوع، اسهال و سردرد شود.

🍃 چغاله بادام میوه جوان و رشد نکرده و کال بادام است، در قدیم معتقد بودند این میوه نارس باعث #تقویت لثه و ریشه دندان‌ها می‌شود و برای خشکی دهان مفید است .
🍃از آنجا که #کلروفیل بالا دارد، کلروفیل داخل بدن در مسیر کانال گوارشی به تولید منیزیم کمک شایانی می‌کند و از آنجا که #منیزیم برای کاهش گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد، خوردن متعادل آن می‌تواند تا حدی در بهبود گرفتگی عضلات مفید واقع شود.
❌از سوی دیگر این نوبرانه ترکیبات #اسیدی دارد که وجود آنها در معده مانع آسیب رسیدن به بافت معده و بروز سرطان معده می‌شود، 🍃البته باید گفت این نوبرانه از نظر #ویتامین C کامل نیست و کم کالری بودن آن نیز موجب لاغری نمی‌شود.
❌متاسفانه از آنجا که چغاله بادام با هدف کسب سود بیشتر زودهنگام عرضه می‌شود، بیش از حد کال و نارس بوده و #هضم آن نیز بسیار دشوار است.
❌طبیعت این میوه کال بسیار #سرد است، به گونه‌ای که فرد با مصرف بیش از اندازه آن به اصطلاح عامیانه سردی می‌کند و گاهی دچار عوارضی از قبیل دل‌درد، تهوع، اسهال و سردرد می‌شود.
🍃اگر چغاله بادام به صورت #بهداشتی کمپوت، خورش یا ترشی شود، مصرف متعادل آن می‌تواند تا حدودی مواد #مغذی را به بدن برساند.
❌ از آنجا که چغاله بادام با پوست مصرف می‌شود، باید حتما در #ضدعفونی کردن و شستن آن دقت کرد، زیرا اغلب میوه‌فروشان و فروشندگان دوره ‌گرد با آب جوی یا چاه مبادرت به شستن این میوه می‌کنند که می‌تواند عاملی برای بروز بیماری‌های گوارشی به ویژه حصبه که نوعی عفونت باکتریایی است، شود.
❌چغاله‌هایی که مقداری #تلخی دارند حاوی مقدار بسیار کمی اسیدسیانیدریک و ترکیبی از سم خطرناک سیانور هستند که مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به مسمومیت در مصرف‌کننده شود.
🍃 به طور کلی مواد #مغذی میوه کال و نارس بادام کمتر از میوه‌های رسیده است و از نظر کلسیم، آهن و به طور کلی املاح معدنی در سطح پایین‌تری قرار دارد.

🍃 #رسیده این میوه افراد را در برابر بیماری‌هایی چون پوکی استخوان، افزایش کلسترول، کم‌خونی و چسبندگی روده‌ها محافظت می‌کند، اما تا وقتی کال است از این ویژگی‌ها برخوردار نیست .
⬅ پس #چغاله را #تمیز و به #اندازه بخورید

😋 @tebiranii *