آخرین مطلب

پریودهای سخت و یا قاعدگی و یا دیسمنوره را بر بمنای طب سنتی تدبیرش کنیم

برای رفع دیسمنوره و  دردهای ایام قاعدگی به نکات زیر توجه بفرمایید :

❌از پودر تالک در اطراف مهبل و واژن استفاده نکنید . زیرا این پودر ، رطوبت را در خود نگه داشته و موجبات عفونت در واژن و درد درایام پریود را فراهم میکند.

❌از خوردن هر غذایی که رطوبت را در معده افزایش دهد، خودداری کنید.چون رحم از معده تبعیت میکند.یعنی سوء مزاجهای رحمی ، ریشه در سوءمزاجهای معده ای دارند.

@sinohehsamdaliri

❌برای رفع هرگونه اختلال رحمی ، درمان را باید از پاکسازی معده آغاز کرد. چنانچه این نکته مورد توجه اطبا و بیماران قرار نگیرد ، انجام هر روش درمانی و دارویی با شکست مواجه شده و بیماریهای رحمی به قوت خود باقی خواهد ماند.

❌هر گیاه دارویی که مفید برای معده باشد ، قطعا برای رحم مفید بوده و در رفع بیماریها و سوءمزاجهای رحمی موثر خواهد بود.

❌برای رفع درد ایام پریود ، عرق نعناع یک لیوان را گرم کنید یک قاشق غذاخوری تخم بارهنگ به آن اضافه کرده همراه با عسل شیرین کنید ساعت ۱۰صبح میل کنید.

❌همانطور که زیره سبز و سیاه برای نفخ و رطوبت معده و دردهای معده ای مفید اند، برای رفع نفخ رحم و رطوبت رحم و نیز درمان دیسمنوره موثرند.
@sinohehsamdaliri

❌ ۲۱عدد مویز را به سه قسمت ۷ تایی تقسیم کرده ، در ۷ عدد مویز ، پودر فلفل سیاه – در ۷ عدد مویز پودر زنجبیل و در ۷ عدد مویز دارچین بریزید .این ۲۱ عدد را یک هفته قبل از عادت ماهیانه هر روز صبح ناشتا میل کنید و تا نیمساعت چیزی نخورید حتی آب.

❌نوشیدن دمنوش تخم انیسون ، دمنوش گل بومادران ، دمنوش زنجبیل ، دمنوش دارچین هر کدام به تنهایی در رفع دردهای ایام پریود تاثیر بسزایی دارند.

❌از خوردن ژلوفن ، ایبوبروفن و مفنامیک اسید که  پزشکان محترم در طب جدید تجویر میکنند خودداری کنید .خوردن این داروها در ایام پریود خطر مرگ 😱را بدنبال دارد.

@sinohehsamdaliri

❌از نشستن روی سطوح سرد مثل آسفالت ، چمن ، سنگ ، موزاییک و سرامیک اکیدا خوددا ی کنید.

❌از استحمام طی ایام قاعدگی بطور جدی خودداری نمایید.

❌پوشیدن لباسهای زیر تنگ ، شلوار تنگ خودداری کنید چون ابن لباسها خونرسانی را کاهش داده و منبعث دردهای قاعدگی خواهند شد.
@sinohehsamdaliri

❌پرهیز از خوردن آب یخ دوغ ماست بستنی ترشیجات فست فودها عدس لوبیا قند شکر نوشابه های صنعتی ماهی کنسروها و هر چیزی که رطوبت در معده را افزایش میدهند الزامیست.

✳️مولف : استاد حمزه سام دلیری محقق و مدرس طب ایرانی

💊💊💊💊💊
⚠️جهت جلوگیری از دیسمنوره
( #پریود_دردناک )👇

💠 چند روز قبل شروع خونریزی روزی حداقل ۳۰ دقیقه ورزش
💠 دمنوش رازیانه و بابونه
💠 ماساژ قسمت پایین شکم با روغن زنجبیل
💠پرهیز از خوردن ترشیجات – نوشابه ها -چای سیاه -دوغ-بستنی و سردیها الزامیست.
@sinohehsamdaliri