آخرین مطلب

بیماری بدن و روش درمان آن بر مبنای طب اسلامی

💊🔆💠🔅💠﷽💠🔅

✅درمان نکردن بیماری تا جایی که بدن طاقت دارد:

✍امام صادق علیه السلام فرمودند:
تا زمانی که بدنت تحمل می‌کند، از دارو پرهیز کن.
📚 کافی، ج ۶/۳۸۲

امام کاظم علیه السلام:
تا جایی که می‌توانید از معالجه اطبا و دارو پرهیز کنید که دارو مانند بنّایی است که کم آن، منجر به زیاد می‌شود.
📚 علل الشرائع، ج ۲/۴۶۵

امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:
مسلمان تا زمانی که بیماری اش بر سلامتی اش غلبه پیدا نکرده، نباید دوا بخورد.
📚 تحف العقول، ص ۱۱۰

امام کاظم علیه السلام فرمودند:
هیچ دارویی نیست مگر این که دردی را تحریک می کند و هیچ چیزی برای بدن، نافع تر از پرهیز نیست. پرهیز از همه چیز، غیر از موارد ضروری.
📚 کافی، ج ۸، ص ۲۷۳

اهل بیت علیهم السلام در عمل هم، این روایات را ترویج داده اند. بیش از ده هزار روایت طبی وجود دارد که کم تر از پنجاه روایت آن در مورد دارو هست و اهل بیت علیهم السلام برای بیماری های مختلف از میوه جات و سبزیجات و حبوبات و سویق ها و گوشت ها و اعمال یداوی مثل حجامت و فصد و ماساژ و روغن مالی و … استفاده می کردند.  در موارد بسیار بسیار معدود و محدود ( کم تر از یک درصد روایات ) توصیه به استفاده از دارو شده است.  در همین موارد محدود هم، هیچ یک از ائمه بیش از یک دارو برای بیمار تجویز نکرده اند.  اما متأسفانه شاهد این هستیم که برای بیماری های ساده مثل سردرد و گلو درد و …، انواع داروها تجویز می شود.

پزشکی یهودی کاملاً بر خلاف روایات اهل بیت بوده و چیزی جز دارو تجویز نمی کند؛ در حالی که در بسیاری از موارد با تقویت بدن، به راحتی می توان بیماری را درمان کرد.  متأسفانه بسیاری از مدعیان طب اسلامی و سنتی هم چیزی جز دارو نمی شناسند و با ادعاهای مختلف، فقط به دنبال فروش دارو هستند. گاهی اوقات می گویند قدرت طب اسلامی به داروست. گاهی می گویند تأثیر دارو از غذا و سبزی و میوه و … بیشتر است. گاهی می گویند مردم از ما توقع دارونویسی دارند.  همه این ادعاها، بی دلیل بوده و کاملاً اشتباه است.  ما وظیفه داریم طبق کلام اهلبیت علیهم السلام تا جایی که می توانیم، دارو تجویز نکنیم، همچنان که خود اهلبیت علیهم السلام این گونه بوده اند.

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿
🔅
💠🔅
🔅💠🔅
💠🔅💠🔅
🔆💠🔅💠🔅💠🔅