آخرین مطلب

زردک و روش تقویت بدن بر مبنای طب سنتی

✍ #زردک (هویج ایرانی)

✅ تقویت کننده معده
✅ مفید جهت رفع یبوست
✅نعوظ_آور است مخصوصا اگر به صورت مربا یا حلوا آماده مصرف شود

#درخواستی
🌺🍃
🏖 @Tebiranii

[ Photo ]
نکاتی در مورد زردک

🔸آب زردک و روشنی پوست
آب زردک را اگر روی صورت بکشید باعث روشن شدن و جلوه پوست صورت می شود.
🔹لاغری و مصرف زردک
اگر بخواهید لاغر شوید همه روزه با غذا زردک خام بخورید.
🔸چاقی و مصرف زردک
اگر بخواهید چاق شوید بعنوان صبحانه باید آب زردک بخورید.
🔹نحوه مصرف زردک و پیاز
زردک و پیاز را با هم بجوشانید و به آن آب لیمو اضافه کنید. دوایی موثری برای دررمان بیماری های عصبی، امراض کلیوی وهمچنین جوان کننده پوست می باشد.

#خواص_درمانی

////////////////////////////////////////////////

📚📚📚📚🔶 #زردک یا #هویج_ایرانی
داود بن فرقد میگوید: بر امام صادق (علیه السلام) وارد شدم، در حالی که در مقابلش زردک(هویج) بود.
امام (علیه السلام) به من زردک داد و فرمود: بخور. من عرض کردم دندان ندارم، امام فرمود: آیا دختر داری!؟ گفتم دارم.
امام فرمود: به او بسپار زردک را آب پز کند و سپس بخور.
زیرا زردک #کلیه_ها را گرم(فعال) میکند، باعث #نعوظ و تقویت نیروی جنسی میشود، ایمنی از #قولنج و #بواسیر است.
📚<مکارم الاخلاق>

نکته۱) زردک و هویج باعث تقویت نعوظ می شود.
نکته۲) ضعف کلیه ها باعث ضعف رازداری می شود، پس با خوردن زردک، #هویج و #سنجد با تقویت کلیه ها بر قدرت حفظ اسرار خود و خانواده بیافزاید.
نکته۳) توصیه میشود برای تقویت زانو و غضروف سازی و همچنین رفع ضعف چشم از هویج و زردک و #کدو_حلوایی غافل نشوید.
(س.ر.ص)
https://eitaa.com/mf_eslami

📚📚📚📚📚
طبع یا مزاج زردک گرم و تر است و به دلیل همین گرمی میتواند برای معده های سرد مفید باشد.
از قول امام صادق (ع) در کتاب کافی نقل شده است که زردک ::
مایه ایمنی از قولنج
و بواسیر است
و ‌توان نزدیکی را تقویت می‌کند؛ نعوظ ایجاد می کند
و کلیه‌ها را گرم می‌کند.
امام کاظم (ع) به شخصی توصیه فرمودند که زردک استفاده کند، وی گفت دندان ندارم چگونه آن را مصرف کنم؟ امام فرمودند: آن را بپز و بخور.
چند نکته در این مطالب است که این گیاه تقویت کننده بدن و گرم کننده بدن است؛ زیرا برای بیماری قولنج که معمولا ناشی از سردی است و باعث جمع شدن عضلات بدن و ایجاد حالت اسپاسم می‌شود، مفید است.
تقریبا می‌توان گفت یکی از علت‌های بواسیر هم افزایش سودای خون، سردی مزاج و خشکی مخاط مقعد است. لذا برای این مورد هم توصیه به مصرف هویج شده است.
همچنین در این احادیث اشاره شده کسانی که توان جنسی ضعیفی دارند از این میوه نفع می‌برند از این رو باعث تقویت توان جنسی و نعوظ (سفتی آلت تناسلی) می شود که امروزه علت شمار قابل توجهی از ناتوانی های جنسی را به خود اختصاص داده و داروهای شیمیایی زیاد و متنوعی در این حوزه به بازار عرضه شده که معمولا دارای عوارض می باشند.

طبع یا مزاج زردک گرم و تر است و دارای رطوبت بسیار خوب و اصطلاحا فضیله می‌باشد. خوردنی‌هایی که این خصوصیات را دارند جزو بهترین خوراکی‌ها محسوب می‌شوند به طوریکه خاصیت غذایی داشته و برای انسان مفیدند و می‌توانند جایگزین مواد غذایی و تامین کننده مواد مفید و لازم برای بدن باشند؛ لذا عامل بقای بدن زنده هستند (بدن شخص زنده، گرم و دارای رطوبت است و پس از مرگ، به سردی و خشکی می رود.)
زردک تقویت کننده معده است و تا حدودی ملین است بنابراین برای رفع یبوست خوب است. مایع جنسی (منی) را زیاد می‌کند و نعوظ را هم افزایش می‌دهد. مخصوصا اگر به صورت مربا و یا حلوا آماده مصرف شود یعنی قدری شیرین تر تهیه و پخته شود.
اگر آن را در سرکه بپرورانند (ترشی) برای کوچک کردن طحال‌های بزرگ بسیار مفید است و بدیهی است موارد مذکور بیشتر برای افراد با مزاج سرد و خشک و یا غلبه سودا می‌باشد، چون یکی از عوارض افزایش سودا، بزرگ‌ شدن و دردناک شدن طحال است.
از آنجاییکه دارای گرمی مفیدی است، برای معده‌های سرد، خوب است. همانطور که قبلا گفته شد علائم کبد و معده سرد به طور عمده شامل از سوءهاضمه، سردی بدن و اندام‌ها، ضعف قوا و تهوع می باشد.
جرم آن (منظور خام خوردن آن است)، دیر هضم بوده و نفاخ است؛ به همین دلیلهمان گونه که در حدیث اشاره شده است باید بصورت پخته ویا مربا مصرف شود، یا همراه با برخی ادویه جات گرم مثل دارچین استفاده گردد.
تخم هویج خاصیت مدر (ادرار آور) دارد و آن هم باعث تقویت قوه جنسی می شود و بصورت پودر یا جوشانده نیز قابل استفاده است.
خود هویج هم مدر است. هویج بازکننده و مفتح انسدادهای مجاری کوچک داخل کبدی است و بواسطه این خاصیت می تواند برای بهبود عملکرد کبد وکبد چرب مفید واقع شود. از بین برنده رطوبتهای مانده و زاید بدن می باشد که عامل چاقی، کسالت، خستگی عمومی و انسداد مجاری کوچک هستند.
برای سرفه و درد گلو و قفسه سینه مفید است که این مشکلات در فصل پاییز و زمستان شایع هستند. لازم بذکر است افراد با مزاج گرم و همچنین کسانی که از چاقی رنج می برند نباید در خوردن آن زیاده روی کنند، زیرا هویج به دلیل غذائیت زیاد، چاق کننده است.
دکتر میرغضنفری متخصص طب سنتی
https://mirghazanfari.ir/yellow-carrot/