آخرین مطلب

زرشک و خاصیت آن بر مبنای طب سنتی

👈خواص_جوشانده_برگ_زرشک:👇👇

🔻رفع کردن خونریزی هایی که درفاصله ی قاعدگی رخ میدهد.

🔻مستحکم نمودن لثه ودندان و جلوگیری از خونریزی لثه.

🔻بهبودنقرس وروماتیسم.

http://sapp.ir/partosabzehastii

/////////////////////////////

❗️ #خواص_زرشک :

▫️واریس را درمان میکند
▫️خونریزی را برطرف میکند
▫️برای رفع یبوست مفید است
▫️بی اشتهایی را برطرف میکند
▫️تقویت کننده قلب و کبد است

#خواص_اشیا
🌿 @TebbolAeme 🌿

🔻 #خواص_زرشک :

🔹واریس را درمان میکند
🔹خونریزی را برطرف میکند
🔹برای رفع یبوست مفید است
🔹بواسیرخونی را تقویت میکند
🔹بی اشتهایی را برطرف میکند
🔹تقویت کننده قلب و کبد است

🌿 @TebbolAeme 🌿

//////////////////////

🟢زرشک (بخش اول)🟢

🔸زرشک طبیعت سرد و خشک دارد و نسبتا قوی است، به همین دلیل افرادی که مزاج سرد به خصوص سرد و خشک دارند نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند. مخصوصا در فصل‌های سرد مانند پاییز و زمستان.

🔸قابض (جمع کننده) است. یعنی اگر کسی اسهال داشته باشد، می‌تواند مفید باشد به‌خصوص در افراد گرم مزاج. همچنین زیاده‌روی در مصرف آن یبوست ایجاد می‌کند.

🔸زرشک ضد صفرا است. تشنگی و حرارت معده و کبد را مهار می‌کند. (علامت حرارت کبد این است که شخص حس می‌کند از درون گرم است و هوای گرم از گلوی فرد بیرون می‌آید و همچنین تشنگی و خشکی دهان ممکن است وجود داشته باشد.)

🟢زرشک (بخش سوم)🟢

🔅آب زرشک مانع تهوع و استفراغی است که ناشی از صفرا است. افرادی که مزاج سردی دارند باید آب زرشک را شیرین کرده و مصرف کنند…

🔅می توان زرشک را در آب ریخته و قدری شکر یا پودر نبات و یا عسل نیز به آن اضافه کرده و ملایم جوشاند تا پخته و نرم شده و آب آن، شربت زرشک بوده و خود زرشک ها نیز، مربا محسوب می شوند.

🔅این فرآورده ها، دارای سردی کمتری نسبت به زرشک بوده و برای افرادی که با مصرف خود زرشک اذیت می شوند (دچار سردی معده یا مزاج می شوند) مناسب است. پس سرد مزاجان بهتر است از این محصولات استفاده کنند تا هم از فواید زرشک بهره مند شوند و هم عارضه به ایشان نرسد.