آخرین مطلب

صبحانه نخوردن و آسیبهای وارده بر بدن منجمله یبوست و گوارش

🍶 نخوردن صبحانه از علل اصلی بروز #یبوست

👨‍⚕️ یک متخصص طب ایرانی با بیان اینکه نخوردن #صبحانه یکی از عوامل یبوست است؛ گفت: کسانی که صبحانه سالم می‌خورند کنترل بهتری بر غذا خوردن خود دارند و در نتیجه از افزایش وزن آنها جلوگیری می‌شود.

📣 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ نعمت‌الله مسعودی درباره آداب غذا خوردن اظهار کرد:

⏰ به‌هنگام خواب، به‌دلیل کاهش صعود بخارات و اثرات سوء آن بر دِماغ (مغز)، باید سر کمی بالاتر قرار گیرد و داشتن بالش مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است البته ارتفاع بالش نباید خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد.

🔹🔸 وی افزود: آشامیدن آبِ‌ ناشتا بد است، به‌علت نبودن غذایی که با آب مخلوط شود؛ سریع در اندام رئیسه کبد، قلب و مغز نفوذ می‌‌کند و موجب ضعف حرارت غریزی (عامل حیات) می‌شود.

👨‍⚕️ این متخصص طب ایرانی اضافه کرد: نخوردن صبحانه یکی از عوارض یبوست و ابتلا به #ام‌الامراض؛ انواع بیماری‌ها و حتی استعداد به #سرطان_روده بزرگ است؛ کسانی که صبحانه سالم می‌خورند, کنترل بهتری بر غذا خوردن دارند در نتیجه از افزایش وزن جلوگیری می‌شود.

🔹🔸 مسعودی تصریح کرد: باید دانست که فرد نباید آب را به‌سرعت تمام و به‌یک‌نَفَس بنوشد بلکه باید به‌تدریج و حداقل در ۳ جرعه بخورد.

🔹🔸 وی توضیح داد: خوابیدن با معده “خالی” موجب سقوط قوای جسمی بدن می‌شود چرا که حرارت متوجه درون بدن شده و رطوبات را تحلیل می‌برد و تحلیل رطوبات موجب لاغری (نامتجانس) بدن می‌شود.

🔹🔸 این متخصص طب ایرانی عنوان کرد: زمانی که فرد هنوز قدری میل به غذا خوردن دارد باید دست از خوردن بکشد چرا که بر اثر هضم، حجم غذا در #معده زیاد می‌شود و اگر فرد به‌قدری غذا بخورد که معده پر شود و جایی برای افزایش حجم غذا قرار ندهد، باعث سوء هضم و فساد می‌شود.

📚 منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

🎯 برگرفته از:
🌐 ravazadeh.com

✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
🆔 sapp.ir/ravazadeh

➡️ http://t.me/joinchat/AAAAADwUOa6m6F-zvjncnw