آخرین مطلب

مواد مخدر و مشروبات الکلی که بر معضلات باروری اثر منفی گسترده دارد

🌿نکته های شنیدنی: تأثیر مواد مخدر و مشروبات الکلی بر باروری

💥 پژوهش ها نشان دهنده آن است که #اعتیاد مادران، باعث افزایش احتمال کاهش رشد داخل رحمی جنین، #زایمان زودرس و شیوع بالاتری از احتمال سقط جنین و مشکلات تنفسی در جنین، فشار خون بالا، پایین بودن وزن نوزاد هنگام تولد، تولد نوزاد مرده، جدا شدن زودرس جفت و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد می شود 😱

#تریاک و #هروئین باعث مختل شدن عملکرد تخمدان، بی‌نظمی در چرخه تولید مثل، کاهش رزرو تخمدانی و عملکرد سیستم ایمنی و افزایش ابتلاء به بیماری های مقاربتی می شود.

⚠️ با توجه به اینکه مصرف هروئین باعث انتقال سموم آن به جنین شده و نیز از طریق ترشح در شیر مادر به نوزاد انتقال می یابد، این نوزادان در سال اول زندگی به محیط کمتر توجه دارند و رشد حرکتی آنها کند است، برخی از آنها بهتر می‌شوند، در حالی که سایرین عصبی و بی توجه می مانند.

⭕️ برخی از آن ها مشکلات دراز مدت دارند در حالی که دیگران زودتر بهبود می یابند.

#کوکائین نیز باعث ایجاد بی نظمی در چرخه تولید مثل و ناهنجاری در لوله رحمی خانم ها و در نهایت #ناباروری آنها می‌شود. این ماده عروق خونی را تنگ می کند و باعث می شود که بعد از مصرف زیاد آن، اکسیژنی که به سلول در حال رشد می رسد، به مدت ۱۵ دقیقه شدیداً کاهش یابد.

❌ کوکائین توازن شیمیایی در مغز جنین را نیز بر هم می‌زند که می‌تواند باعث بی توجهی نارسایی های حسی و حرکتی، نمرات هوش کم و مشکلات رفتاری در نوباوگی و کودکی،مشکلات جسمانی مانند نقائص چشم، استخوان، اندام تناسلی، مجاری ادراری کلیه و قلب به علاوه خونریزی و سکته مغزی دخالت داشته باشد.

❌ مصرف کوکائین در مادر باعث فشار خون بالا، بیماری های ریوی تشنج و آریتمی قلبی، سقط خود به خودی جنین، زایمان زودرس، خونریزی و تولد جنین مرده می‌شود.

نوزادان متولد شده از مادران مصرف کننده کوکائین، دچار کم وزنی هنگام تولد و آسیب وارده به دستگاه عصبی مرکزی می شوند. پدران نیز می‌توانند در این عواقب دخالت داشته باشند. کوکائین می‌تواند به #اسپرم بچسبد و با آن وارد تخمک بارور شود؛ از طرفی ۶۰ درصد مردانی که کوکائین مصرف می‌کنند، دچار اختلال جنسی می‌شوند.

❗️از هر ده نفر که به صورت طولانی مدت کوکائین مصرف می کنند، در هفت نفر آنها پرولاکتین خون بالا رفته و میل جنسی به شدت کاهش می یابد.

📚 منبع : نگاهی نو به سلامت و باروری صفحه ۱۱۳ و ۱۱۴

🎯 برگرفته از:
🌐 ravazadeh.com

✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
🆔 sapp.ir/ravazadeh

➡️ http://t.me/joinchat/AAAAADwUOa6m6F-zvjncnw