آخرین مطلب

گوش درد و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی

💊💊💊‍ 🔴 شیوه محافظت از گوشها و درمان ساده درد گوشها

🔵استاد حمزه سام دلیری عضوانجمن علمی طب سنتی ایران

🎾یکی از راههای سالم نگهداشتن گوشها این است که هفته ای یکبار یک تا دو قطره روغن بادام تلخ خالص و تصفیه شده در هر گوش چکانده شود .

🎾چنانچه در عمق گوشها دردی وجود داشته باشد و بیمار را کلافه نماید و در خوردن و آشامیدن غذا اختلالی بوجود آید باید نوع سوء مزاج مربوطه را بمنظور درمان مشخص کرد.

🎾اگر درد در گوشها همراه با تب باشد و بیمار در وقت گرما دردش بیشتر شود نشانه سوء مزاج گرم است.آب کوکب و عنب الثعلب و یا آب گشنیز تر و تازه در هر گوش چکانده شود.

🎾اگر سوء مزاج سرد باشد ، نشانه اش این است که بیمار پس از استحمام و یا در هوای سرد درد گوشش بیشتر میشود .چکاندن روغن قسط تلخ یا روغن سوسن یا روغن شوید یا روغن بادام تلخ در هر گوش چکانده شود.

🎾گاهی اوقات نفخ شدید معده و روده ها باعث سنگینی گوشها میشود .در واقع ماده تولید کننده نفخ از طریق جریان خون طی مسیر کرده و ممکن است گوشها را در بر گیرد.

🎾توصیه و تاکید میکنم بیمار از خوردن غذاهای نفاخ و بادزا پرهیز کامل نماید چرا که ممکن است در صورت عدم رعایت این نکته دچار کری موقتی شود.

🎾 در این مورد خاص توصیه میشود ضمن پرهیز از خوردن غذاهای نفاخ و نوشیدنیهای گازدار ، در هر گوش دو قطره جوشانده گل افسنتین و زهره گاو در هر گوش چکانده شود.

🎾اگر درد گوشها همراه با ورم مجرای گوش باشد و بیم آن می رود که پرده صماخ را آسیب برساند ،لازم است عنبرنساء را به داخل گوشها دود داد و حبه سیری را گرم کرده و در مجرای گوش قرار داد .چکاندن دو قطره آب جوشانده هندوانه ابوجهل در هر گوش نفع زیادی دارد.

🎾اگر درد گوشها همراه با طنین و صدای وزوز گوش همراه باشد ،حجامت از بین دو کتف گرفته شود و روغن کژدم یا روغن عقرب در هر گوش چکانده شود .

🎾اگر درد گوشها مقارن و همزمان با درد دندانها باشد لازم است سه قطره از جوشانده کدوی حنضل ، روی دندان مورد نظر چکانده شود و همزمان پاها را در تشت حاوی جوشانده کدوی حنضل قرار داد. و دو قطره روغن گل بابونه در گوشها چکاند.

🎾زیاده روی در خوردن غذاهای نفاخ و نوشیدنیهای گازدار – نفخ روده ها -اختلالات در تخمدانها-بیماریهای کلیوی – نان زیاد خوردن -درحالت امتلاء معده خوابیدن -کار کردن در محیط کار پرسروصدا از جمله عوامل مهمیست که میتواند سلامتی گوشها را در معرض خطر قرار دهد

💢گزیده ای از مجموعه بیانات کلام استاد سام دلیری