آخرین مطلب

لباس تنگ و مضرات آن بر مبنای طب سنتی

🔕🔕🔕🔕💊💊💊💊
ده ضرر اساسی  به بدن با پوشیدن لباسهای تنگ و ایجادبیماریهای سخت
اختلال در جریان خون

برگشت جریان خون در اندام‌های تحتانی از جمله حیاتی‌ترین کارکردهای بدن است که برای مثال از ورم زانو جلوگیری می‌کند. چنانچه این جریان بر اثر پوشیدن لباس‌های تنگ مختل شود، علائمی نظیر خستگی و کوفتگی در فرد بروز می‌یابد. تنگی لباس در ناحیه پاها و دور کمر موجب افزایش فشار به قلب برای بازگرداندن خون می‌شود.

تشدید واریس

این مورد ‌بویژه در زنان شایع‌تر است، زیرا هورمون زنانه پروژسترون در انبساط غیرطبیعی رگ‌ها نقش دارد. این وضعیت بر اثر پوشیدن لباس‌های تنگ به دلیل کندشدن گردش خون وخیم‌تر می‌شود. در یک پژوهش مشاهده شد ۳۱ درصد جمعیت زنان دارایرگ‌های واریسی هستند. مصرف قرص‌های ضدبارداری، پوشیدن لباس‌های تنگ و ایستادن‌های طولانی‌مدت در افزایش وخامت این مشکل مؤثرند.

تشدید سلولیت

پوشیدن لباس‌های تنگ باعث ایجاد سلولیت نمی‌شود، اما می‌تواند بدشکل ناشی از این وضعیت را تسریع کند، چراکه تنگی لباس موجب مختل‌شدن جریان خون و نمایان‌تر شدن تجمع ناهمگون چربی در ناحیه ران‌ها می‌شود.

تنفس ناقص

تنگی لباس در ناحیه تناسلی موجب افزایش دما و رطوبت می‌شود و احتمال ایجاد بوی نامطبوع و عفونت‌های قارچی را افزایش می‌دهد

تنگی لباس در ناحیه بالاتنه مانع تنفس کامل می‌شود. چنانچه تبادل گازها در ناحیه قفسه‌سینه بدرستی صورت نپذیرد، موجب تجمع و تسریع اکسیداسیون سلول‌ها می‌شود و به پیری زودرس می‌انجامد.

کمردرد

پوشیدن لباس‌های تنگ از جمله دلایل دردهای کمری و لگنی است. لباس‌هایی که به دلیل تنگی زیاد، محدودیت حرکتی ایجاد می‌کنند، موجب کشیدگی برخی عضلات خاص و وارد آمدن فشار به مهره‌ها می‌شوند.

اختلال در هضم غذا

معده پس از صرف غذا به دلیل ترشح اسیدهای گوارشی حجیم می‌شود، در حالی که لباس‌های تنگ در نواحی شکمی از حجیم شدن معده جلوگیری می‌کنند و حتی در بروز دیرهضمی و ریفلاکس معدهنیز تأثیر دارند. یبوست، درد روده و تورم شکم از سایر عوارض لباس‌های تنگ به شمار می‌روند.

عفونت تناسلی

تنگی لباس در ناحیه تناسلی موجب افزایش دما و رطوبت می‌شود و احتمال ایجاد بوی نامطبوع وعفونت‌های قارچی را افزایش می‌دهد.

اختلالات مردانه

تنگی لباس در مردان روی تعداد و کیفیت اسپرم‌هاتأثیر می‌گذارد و حتی در مواردی موجب درد بیضهمی‌شود. شلوار تنگ از سه راه باعث آسیب بیضه‌ها می‌شود: مختل‌شدن جریان خون در ناحیه تناسلی، اختلال در تهویه هوای آن قسمت و نیز بالا رفتن درجه حرارت بیضه‌ها. نزدیک‌‌شدن و چسبیدن بیضه‌ها به بدن و یکی شدن درجه حرارت آنها با بدن‌ در درازمدت باعث واردآمدن آسیب به تولید اسپرم می‌شود.

مشکلات پوستی

اگر لباسی که می‌پوشید تنگ و از جنس غیرقابل تنفس باشد، پوست بدن قادر به تنفس نخواهد بود. قرمزی، خارش و موهای زیرپوستی در ناحیه پاها از جمله عوارض پوستی ناشی از پوشیدن لباس‌های تنگ به‌شمار می‌روند.

افزایش تعریق

لباس‌های تنگ موجب ایجاد بوی نامطبوع در نواحی تناسلی، زیر بغل و پاها می‌شوند. الیاف مصنوعی لباس‌های پلاستیکی این بوی نامطبوع را تشدید می‌کنند و زمینه‌ساز رشد باکتری‌ها هستند
https://article.tebyan.net/361041/10-ضرر-پوشیدن-لباس-تنگ