آخرین مطلب

روغن حیوانی و خاصیت آن برای قلب و افزایش اشتها بر مبنای طب سنتی

#روغن حیوانی
خواص
🍃خواص ضد التهابی و کاهش ابتلا به بیماری های مزمن و بیماریهای قلبی
محققان با استفاده از بوتیریت در هر دو شکل مکمل خوراکی و تنقیه موفق شده اند که بیماریهای التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو و کرون را درمان کنند. همچنین  روغن حیوانی موجب کاهش التهاب و هم چنین بیماریهای قلبی می شود.
🍃در یک مطالعه نشان داده شد که مردانی که در روز ۲ قاشق غذاخوری روغن حیوانی مصرف می کنند، ۲۳ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی هستند
🍃افزایش اشتها و کمک به هضم غذا

#روغن حیوانی
خواص
🍃مانند روغن نارگیل، روغن حیوانی نیز غنی از اسیدهای چربی است – توسط کبد جذب و به عنوان منبع انرژی بدن استفاده می شوند. این خاصیت روغن حیوانی در کنترل وزن و تولید انرژی بدن بی نظیر است.
🍃کمک به سوزاندن چربی ها
🍃 اسیدهای چرب موجود در روغن حیوانی، به بدن در سوزاندن چربی های دیگر به بدن کمک کرده و موجب کاهش وزن می شود.
@tebiranii2
@tebiranii2

#روغن حیوانی
خواص
🎈چند نکته
🍂در طب سنتی، روغن حیوانی در سن بالای ۵۰ سال منع شده است مگر کسی که مزاج قوی دارد و فعالیتش زیاد است.
🍂بیماران زیادی بودند که چربی خونشان ۸۰۰ بوده است و به هیچ وجهی پایین نمی آمده است که بعد از هر وعده غذا، یک قاشق روغن حیوانی خالص (کاملا طبیعی) خوردند که بعد از یک سال چربی خونشان بدون هیچ پرهیزی و رژیمی به زیر ۲۰۰ رسیده است.
@tebiranii

🟢روغن کره گاوی (بخش دوم)🟢

🔅باور غلطی که در بین افراد وجود دارد این است که چون کره گاو فرآورده طبیعی است، خوردن آن به هر میزان بلامانع است. در این مورد باید متذکر شویم که روغن و کره حیوانی و دنبه دارای غذائیت و چاق کنندگی بالا و هضم سخت هستند و…

🔅مصرف زیاد آنها بخصوص برای افرادی که فعالیت بدنی ندارند (ورزش نمی‌کنند) مضر بوده، مشکلاتی نظیر گرفتگی عروق، انسداد مجاری (بعلت تجمع مواد زائد در بدن) و چاقی و… به دنبال خواهد داشت.

🔅باید توجه داشت که افراد چاق و یا با مزاج گرم نباید در مصرف روغن های حیوانی زیاده روی کنند و یا اصلا نباید مصرف کنند؛ مادامی که دچار اضافه وزن و بالا بودن شاخصه های بیوشیمیایی خون از جمله چربی ها هستند و فعالیت بدنی هم ندارند.

🔅این روغن ها، در افراد سالم دارای فعالیت بدنی کافی، با میزان مصرف معتدل، باعث سلامتی و رشد بدن شده، به اکثر سلول های بدن رسیده و آن ها را تغذیه می نماید و مزاج اصلی شخص را هم تغییر نمی دهند.
دکترمیرغضنفری