آخرین مطلب

یونجه خوری و خاصیت گشترده اش برای بزرگسالان وکودکان درراستای طب سنتی

📚📚📚📚📚📚💫 مزایای فوق العاده عرق #یونجه برای کودکان

🌾 از دیرباز عرق یونجه برای کودکان جهت تامین انرژی و افزایش ایمنی بدن استفاده می‌شده است. #عرق یونجه حاوی کلیه مواد مغذی این گیاه بوده و سرشار از ویتامین و پروتیین است. عرق یونجه با تولید هموگلوبین در خون مانع از بروز #کم_خونی در کودکان می‌شود.

🌾  یونجه در عربی به عنوان “پدر همه مواد غذایی” شناخته می‌شود. اعراب قرن‌ها از یونجه به عنوان غذا برای خودشان و اسب‌های‌شان استفاده می‌کرده‌اند. آن‌ها معتقد بودند که خوردن یونجه و یا نوشیدن عرق یونجه باعث سلامتی و تقویت بدن انسان‌ها و حیوان‌ها می‌شود.

🌾  جوانه یونجه نیز بسیار غنی و مقوی است و در طب سنتی چینی و طب آیورودا هند برای درمان #سنگ_کلیه، ورم #مفاصل و اختلالات گوارشی استفاده می‌شود. عرق یونجه در مقایسه با جوانه‌های یونجه خام و برگ آن، بسیار مغذی‌تر است و به دلیل مایع بودن، در بدن به راحتی هضم و جذب می‌شود. عرق یونجه برای کودکان، یک محلول فوق العاده گیاه یونجه حاوی مواد مغذی مختلف است که باعث شده در میان مردم بسیار پرطرفدار شود.

🌾  این گیاه داری حدود ۲۵ درصد پروتئین (لیزین و اسید آمینه) است که نقش مهمی در جذب کلسیم، ساخت بافت عضلانی، تولید هورمون‌ها، آنزیم‌ها، آنتی بادی‌ها و ترمیم بافت آسیب دیده به عهده دارد. برگ‌های یونجه غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن و روی هستند. علاوه بر این، گیاه یونجه منبع خوبی از بتا کاروتن، ویتامین D، E، K و B و همچنین کلروفیل است. مزیت مصرف عرق یونجه برای کودکان این است که حاوی تمامی مواد مغذی گیاه یونجه است و چون به صورت محلول است به راحتی مصرف و جذب بدن می‌شود. مزایای عرق یونجه برای کودکان مصرف عرق یونجه برای کودکان مزایای بسیاری دارد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

🌾  رفع گرفتگی بینی عرق یونجه برای کودکان، در هنگام سرماخوردگی، به عنوان برطرف کننده گرفتگی بینی استفاده می‌شود. اگر شب، پیش از خواب، مقداری عرق یونجه به کودک بدهید، موجب می‌شود گرفتگی بینی او برطرف شده و خواب آرام‌تری داشته باشد. تامین کننده انرژی طبق گزارش منتشر شده در کتاب “تغذیه پیشرفته”، عرق یونجه دارای انواع مواد مغذی مورد نیاز برای تولید انرژی و فعالیت بدنی طولانی مدت است. در این گیاه گروه ویتامین B، هشت اسید آمینه غیر ضروری و مقدار زیادی کلروفیل وجود دارد.

🌾  گروه‌های ویتامین B، بخصوص B۶ و B۱۲، برای متابولیسم سلولی و تولید انرژی مورد نیاز هستند. اسید‌های آمینه برای ساخت پروتئین ضروری‌اند و می‌توانند برای تولید انرژی متابولیزه شوند. کلروفیل باعث تحریک تولید گلبول‌های قرمز خون (که وظیفه حمل اکسیژن به بافت‌های بدن را دارند) می‌شود. علاوه بر این، مصرف عرق یونجه برای کودکان جذب ویتامین‌های گیاهی را افزایش می‌دهد، بنابراین ترکیب عرق یونجه با میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند اثر تقویت کننده داشته باشد. هم چنین در کتاب “تغذیه معاصر” اشاره شده است که مصرف عرق یونجه برای کودکان اشتهای آن‌ها را تحریک می‌کند.

🌾  اثر خون سازی مصرف عرق یونجه برای کودکان موجب خون سازی می‌شود. عرق یونجه منبعی غنی از آهن است. آهن برای تولید هموگلوبین (پروتئین خاصی که حامل اکسیژن در سلول‌های قرمز خون و عامل قرمز رنگ بودن خون است) لازم است. فقدان گلبول‌های قرمز خون و هموگلوبین منجر به کم خونی، خستگی، سرگیجه، پوست رنگ پریده و کاهش درجه حرارت بدن، می‌شود. ویتامین K در عرق یونجه موجب لخته شدن خون می‌شود که برای بهبود زخم‌ها ضروری است. عرق یونجه یک محلول قلیایی قوی است که موجب تنظیم pH خون در حدود ۷.۳۵ می‌شود.

🌾  کاهش ریفلاکس و ترش کردن معده عرق یونجه به دلیل خاصیت قلیایی قوی موجب کاهش ریفلاکس معده، سوزش سر دل، سوء هاضمه، دیگر ناراحتی‌های معده شده و به طور کلی روند هضم غذا را بهبود می‌بخشد. کاهش التهابات و آلرژی پوستی هنگامی که پوست کودک توسط نیش حشرات یا آسیب‌های فیزیکی متورم و ملتهب می‌شود، عرق یونجه موجب کاهش التهابات پوستی می‌شود. عرق یونجه برای کودکان به عنوان یک ضد التهاب و آنتی هیستامین قوی کار می‌کند.

🌾 دیگر مزایای عرق یونجه تقویت عملکرد کلیه پاک کردن خون / کمک در سم زدایی تنظیم عملکرد تاندون‌ها جایگزینی مواد معدنی از دست رفته / کمک به تعادل مواد معدنی کمک به درمان مشکلات پوستی کاهش فشار سینوسی کاهش اثرات آلرژی و آسم نتایج پژوهش‌های اخیر پیرامون عرق یونجه مطالعات نشان داده‌اند که عرق یونجه دارای خواص اعجاب انگیزی است. پژوهشی در دانشگاه میشیگان انجام شده که گزارش می‌دهد عرق یونجه در کاهش علائم یائسگی موثر است.

🎯 ادامه مطلب:
🌐 yon.ir/JCxSu

✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
🆔 sapp.ir/ravazadeh