آخرین مطلب

سیب درختی دارای خاصیت گسترده بر مبنای طب اسلامی و طب سنتی

#سیب درختی
مفید برای حافظه و مغز
🌿🌿🌿🌿
سیب مقوی مغز است. به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام می مفید می باشد. به طور کلی سیب به علت داشتن فسفر، اعصاب و مغز را تقویت می کند.
🍃🌸🍃

#سیب درختی
پیشگیری از بروز بیماری نقرس و درد مفاصل
یکی از بیماری هایی که به طور مشخص به علت پرخوری و مصرف مداوم منابع حیوانی گوشت قرمز و چربی) و الکل بروز می کند، درد مفاصل و نقرس است. البته آمادگی ابتلا به این بیماری ارثی است. در موارد شدید، بیمار با دارو و کمپرس سرد درمان می شود. برای جلوگیری از گسترش و طولانی شدن بیماری، پیروی از برنامه غذایی فاقد گوشت و چربی، لازم است.
همچنین سیب میوه ای بسیار با ارزش است؛ چرا که هم چربی چندانی ندارد و هم موجب کاهش اوره می گردد.
سیب خام یا پخته، مانع تشکیل اسید اوریک در بدن می شود و پس از مصرف آن مقدار کلی اسیدهای ادرار، به ویژه اسید فرمیک افزایش می یابد. از این رو مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل و نقرس توصیه می گردد.
🍂🍃🍂🍃🍂

#سیب درختی
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
مفید برای دندان ها و لثه ها
🍃🍂🍃🍂🍃🍂
اسیدهای موجود در سیب هنگام جویدن، باکتری های دهان را از بین می برد و دندان ها و لثه ها را تمیز می کنند.
جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم.
مطالعات نشان می دهند که سیب قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان ها و لثه ها را پاک کند و فساد دندان و بیماری های لثه را شما دور سازد.
حتی کسانی که در گذشته از بیماری های لثه رنج برده اند، خواهند توانست از فواید ناشی از غنی بودن سیب از ویتامین C بهره مند شوند.
😉مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان ها می گردد. مینای دندان محکم تر می سازد و از جرم گرفتن دندانها پیشگیری می کند.
اسیدهای موجود در سیب، اثر ضد التهاب و باکتری کش، بر دندان ها و لثه دارند. پژوهش های علمی نشان داده است که یک ربع ساعت پس از خوردن آهسته یک عدد سیب ترش حدود ۹۰ درصد و بعد از یک ساعت تقریبا تمامی ذرات میکروبی موجود در دهان از بین می روند.
جویدن سیب، عضلات فک را قوی تر می سازد. آب سیب تازه بدون هر مکملی به دلیل اثرات ضد التهاب مواد موجود در آن، دهان شویه ای ساده و طبیعی محسوب می شود.
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃

#سیب درختی
تنظیم فشارخون
خوردن سیب و حتی بو کردن سیب، باعث کاهش فشار خون میشود.
بررسی انجام شده توسط دانشگاه ییل (YALE) نشان داد که تنها یک بار بو کشیدن سیب، فشار خون بیماران را پایین می آورد.
🍃🍂🍃🍃حفظ طراوت و شادابی پوست
با استفاده از سیب میتوان ناراحتی های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماریهای پوستی طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه های آنها را کاهش داد.
لازم به ذکر است که این قابلیت سیب به دلیل وجود ریبو فلاوین، ویتامین B2، ویتامین C و A، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم میباشد.
🍃🌸🍃
🍃@tebiranii
😊