آخرین مطلب

گوش و عفونت آن و راهکارها بر مبنای طب سنتی

#عفونت_گوش

قسمت اول

معرفی بیماری درطب جدید

تب بالا، اختلال در شنوایی و احساس فشار در گوش از نشانه های آشکار ورم در ناحیه گوش می انی است و اگر بسرعت درمان نشود، مشکلات فراوانی به همراه خواهد داشت. در چنین حالتی، در پشت پرده گوش چرک جمع می شود که در نهایت حتی می تواند پرده گوش را پاره کند. تورم گوش میانی اغلب در اثر سرما خوردگی بوجود می آید. باکتری ها یا ویروس ها از طریق مخاط گلو و بینی در گوش پخش می شوند. انسداد پرده ای که بین بینی و گوش وجود دارد٬ باعث بروز درد و اختلال در شنوایی می شود که علت آن اغلب سرماخوردگی است. تمیز نگه داشتن بینی در برطرف کردن انسداد این پرده اهمیت ویژه ای دارد.

بخور گیاه کاملیا از جمله مواد مناسب برای درمان این حالت می باشد. اگر این عارضه در مجرای بیرون گوش واقع شود، با درد و خارش شدید همراه است. ازعلل آن ٬پاک کردن غیر اصولی گوش است. گاهی اوقات٬ درد در اثر باکتری ها یا ویروس هایی که هنگام شنا وارد گوش می شود، به وجود می اید

ایجاد موم گوش٬ علتهای متفاوتی دارد:

اختلال در سیستم گردش خون، جراحت پرده گوش، آسیب دیدن گوش میانی، کمبود ویتامین و مواد معدنی، فشارهای روحی، کری ناگهانی و …

هریک از اینها می توانند نشانه های یک بیماری جدی باشند.به همین دلیل باید علت کاملاً مشخص شود و درد به طور اصولی درمان شود. گاهی اوقات درد دندان که درناحیه گوش ظاهر می شود، باعث بروز این دردها می شود.

برای پیشگیری از مشکلات مربوط به گوش، نباید گوشها را با گوش پاک کن تمیز کرد. این کار به مکانیزم طبیعی گوش آسیب می رساند. در مورد کودکان همیشه باید توجه کرد که بینی آنها تمیز باشد. در صورت لزوم هنگام حمام کردن، گوشتان را با گوشی های مخصوص گوش محافظت کنید

عفونت گوش به دلیل باکتری و یا ویروس در گوش میانی بوجود می‌آید.

غالبا عفونت گوش دردناک است، زیرا گوش میانی ملتهب می شود و مایعات در گوش میانی تجمع می یابند.

از آنجایی که عفونت گوش به خودی خود از بین می رود، درمان بر اساس شدت درد و مشکلات ناشی از عفونت آغاز می گردد. عفونت شدید گوش توسط آنتی بیوتیک ها بهبود می یابد.وسقز طبیعی قوی ترین آنتی بیوتیک جهان است.
#علائم_عفونت_گوش

علائم شایع در کودکان عبارتند از:

– گوش درد، مخصوصا هنگامی که دراز می کشند.

– کشیدن گوش با دست ها

– سخت خوابیدن

– گریه کردن بیش از حد

– زودرنجی و تحریک پذیرتر از حد معمول

– سخت شنیدن و پاسخ دادن

– از دست دادن تعادل بدن

– تب ۳۸ درجه سانتیگراد و یا بیشتر

– ترشحات گوش

– سردرد

– کاهش اشتها

علائم در بزرگسالان عبارتند از:

– گوش درد

– ترشحات گوش

– کاهش شنوایی

#عفونت_گوش

علل عفونت گوش

این عفونت در اثر برخی بیماری ها از قبیل: سرماخوردگی، آنفلوانزا و یا آلرژی که باعث انسداد و ورم راه های هوایی، شیپور استاش و گلو می شود، نیز بوجود می آید.

عوارض عفونت گوش

کاهش شنوایی، تاخیر درتکلم ،پارگی پرده گوش،سرایت عفونت به سر و …

#عفونت_گوش

ب: نسخه هاچرک و ریم و قرحه در گوش (خیراندیش)

قرحه دیدنی را با سرکه و آب یا با سکنجبین و آب یا با عسل یا گل محمدی و یاس و در عسل پخته بشوی.

التهاب گوش : مرکب ۷  ( ۷ ماهه) (تبریزیان)

کم شنوایی و شستشوی گوش : فیجن ، هر شب یک یا دو قطره در گوش ریخته شود.

درمان عفونت گوش (یکتا)

برای درمان عفونت گوش از روش های زیر استفاده کنید:

شاید این مطلب برایتان جالب باشد:  لکه سفید چشم

سقز بجوید.

پشت گوش را یک بار حجامت کنید.

پشت گوش را روزی ۵ دقیقه بادکش کنید. برای این کار لیوان کوچک بادکش را روی استخوان پشت گوش بگذارید و نگه دارید.

یک قطره آب پیاز به همراه عسل داخل گوش بریزید. پیاز را از قبل، آب نگیرید بلکه همان لحظه ای که می خواهید از آن استفاده کنید آن را رنده کرده و آب بگیرید.

قدیم گوش را- با استفاده از گلپر، اسفند، عنبر نسارا و … دود می دادند و خوب می شدند.

#عفونت_گوش (باقری)

اگر عفونت گوش، شدید نباشد با انجام کارهای زیر آن را درمان کنید:

زیر گوش را حجامت کنید. روز اول، صبح و شب دو قطره روغن بادام تلخ، روز دوم، صبح و شب، دو قطره روغن زیتون، روز سوم صبح و شب، دو قطره سرکه طبیعی و روز چهارم صبح و شب، دو قطره عسل وحشی در گوش بچکانید.

اگر عفونت گوش شدید بود با انجام کارهای زیر عفونت را از بین ببرید:

پشت گوش را بادکش کنید.  زیر گوش را حجامت کنید.

روز اول، صبح و شب سه قطره روغن بادام تلخ، روز دوم، صبح و شب، سه قطره سرکه طبیعی پنج روز بعدی، صبح و شب، سه قطره از قطره بصیرت در گوش بچکانید.

سقز طبیعی زیاد و گنده را در دهان گذاشته و بجوید.

توجه داشته باشید که مصرف چای سیاه

باعث وزوز گوش و مصرف دخانیات (مواد مخدر و الکل) موجب بروز ضایعات شنوایی می گردد.

#عفونت_گوش (تبریزیان)

۱-روغن سداب شبها در گوش بریزند کل بیماری های گوش را درمان می  کند.

۲-روغن خردل در گوش بچکانند. ۳-پنیر طبیعی کهنه و تاریخ گذشته را پودر کنید و با شیر زن مخلوط کنید و در گوش بچکانید این مورد حتی برای پارگی گوش و عفونت مفید است.  ۴-شافیه ۲۰ ماهه حتی کری را درمان میکند. شافیه را با کندر و آب باران حل کرده و در گوش بریزید و روز سوم در بینی بریزید و اضافه آن را روی سر بریزید. ۵- بلغمزدا. برای ضعف گوش سودابر (افتیمون) نیز مفید است همچنین مصرف مداوم گوشت همچنین تسبیح حضرت زهرا س مفید است

بهداشت #گوش(روازاده)

هر شش ماه یکبار در هر گوش چند قطره روغن زیتون  ریخته شود و به مدت ده دقیقه در همان جهت بخوابد و این کار را به مدت یک هفته هر شب ادامه دهد؛ روغن زیتون به دلیل نفوذ قوی که دارد موجب تمیز کردن گوش از مواد زائد و تخلیه آن می شود.

عفونت گوش(روازاده)

پرسش: من گوشم عفونت کرده و سه دوره آنتی بیوتیک، مصرف کردهام؛ ولی هیچ فرقی نکرده، بطوری که اصلا صدا را نمیشنوم و درد بسیار شدید گوش دارم. لطفا راهنمایی بفرمایید؟پاسخ: برای درمان: ۱. به مدت یک هفته شبها در گوشتان دو قطره عسل طبیعی بریزید؛ ۲. هفت شب دوم شبی دو قطره روغن زیتون در گوشتان بریزید؛ ۳. سه شب بعد از ریختن روغن زیتون، شبی دو قطره سرکه طبیعی در گوشتان بریزید. در صورتیکه بهبودی حاصل نشد، نیاز به خارج کردن جرم گوش و شستشو دارید.

http://eitaa.com/joinchat/1987313664C71394a0bb0

⚠️کپی فقط با ذکر نام کانال و منبع ✅

📣ویکی طب؛ مرجع تخصصی طب اسلامی و ایرانی💯💯💯👇