آخرین مطلب

چکاب بیماری و نقد و نظرات بر مبنای طب اسلامی و سنتی و طب امروز

چکاپ، خدمت یا خیانت به بشریت؟

◀️ قسمت اول
🆔 @Tb_Tabrizian
چکاپ چیست؟

🔸چکاپ در علم پزشکی به معنای انجام کلیه آزمایشات لازم جهت تشخیص بیماری هایی که هنوز علامت دار نشده و یا دارای علائم نامشخص می باشند و فایده ی چکاپ تشخیص زودرس بیماری هایی است که علائم خودشان را دیر بروز میکنند(مانند انواع سرطان) تا درمان سریع تری انجام بگیرد.

⭕️اما آیا تشخیص زودرس بیماری سودی داشته است؟

🔹چرا به طبیب طبیب می گویند؟ چون وظیفه اصلی او روحیه دادن است، درمانگر واقعی فقط و فقط الله عزوجل است، طبیب کاری جز روحیه دادن به بیمار ندارد؛ اما تشخیص زود هنگام بیماری، جز اینکه روحیه ی بیمار را سلب میکند سود دیگری را دارد؟

🔸بارها دیده ایم و شنیده ایم که شخصی با روحیه و نشاط کامل در حال زندگی اش است، با پای خودش به آزمایشگاه و مطب دکتر می رود اما با ویلچر او را از مطب خارج می کنند! چرا؟ چون أطباء ما رسالتشان را فراموش کرده اند، و روحیه بیمار را سلب می کنند، می گویند سرطان داری و باید هفته ای یکبار به مطب ما مراجعه کنی! می خواهید درمان کنید یا چپاول؟!

♦️بیماری را زود تشخیص می دهید که زود تر درمان کنید؟ پس چرا از درمان عاجزید؟ یا اینکه میخواهید بیمار، مدت بیشتری دارو مصرف کند تا به خوبی زندگی اش را غارت کنید؟

🔸امیرالمؤمنین علیه السلام آشکار شدن زود هنگام بیماری را مذموم می دانند چون همان کسی که درد را داده است دوا را هم می دهد، و تکاپوی زیاد نتیجه ی عکس خواهد داشت! دکتر ها اگر می توانستند از مرگ جلوگیری کند که میانگین عمرشان روی ۶۰ سال نبود، افرادی که چکاپ می کنند، زمان فهمیدن بیماری، علائم بیماریشان هم آشکار می شود، قبل از آزمایش زندگی عادیشان را می کردند ولی بعد از آن کچل می شوند!

🔹امام صادق علیه السلام می فرمایند من بیزارم از کسی که تندرستی اش بر بیماری اش غلبه داشته باشد و خودش را با چیزی درمان کند! پس زمان درمان بیماری زمانی است که علاوه بر اینکه نشانه بیماری آشکار شده باشد، بیماری هم بر بدن غالب باشد، یعنی شخص درد و رنج بیماری را حس کند و طاقتش لبریز شده باشد!

🍎 درمان باید در مرحله ی آخر صورت بگیرد، نه اینکه هنوز علائم بیماری هم آشکار نشده و با انواع روش های تشخیص بیماری مانند چکاپ و زبان شناسی و نبض شناسی و.. به درمان زودهنگام بیماری بپردازیم! و خیال کرده ایم با این کار بیماری را ریشه کن کرده ایم؟

🔹 اگر بیماری را قبل از ظاهر شدن علائم درمان کنیم این ریشه کن کردن بیماری است؟ پس چرا بعد از مدتی علائم بیماری آشکار و تشدید می شوند و حتی موجب فوت شخص می شود؟

🔸رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند تا زمانی که بدنتان تحمل درد و بیماری را دارد، از مصرف دارو خودداری کنید!!!این بدین معناست که بایستی اجازه دهیم بدن خود با بیماری مبارزه کند و اگر صبر و تحملمان پایان یافت آن زمان است که باید دارو مصرف کرد!

👈 امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند دواؤک فیک، دوای تو درون خودت است؛ با مصرف زود هنگام دارو جز اینکه سیستم ایمنی بدن منهدم خواهد شد نتیجه دیگری ندارد، هر چه ما بیشتر دارو مصرف کنیم سیستم ایمنی بدن ضعیف و تنبل تر می شود و در نهایت به جایی می رسد که بدن جز با مصرف دارو قادر به ادامه ی زندگی نخواهد بود! ولی اگر اجازه بدهیم بدن خود به مقابله با بیماری بپردازد، سیستم ایمنی بدن انسان قوی و با تجربه می شود و در مقابل انواع بیماری مقاوم خواهد بود.

🔸 از یک سرماخوردگی کوچک هم شروع می شود، رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند سرما خوردگی سربازی از سربازان خدا است و از آن بدتان نیاید که بیماری های سخت تر را سرکوب می کند! ولی پزشکان نالایق امروزی چه میکنند؟ بیمار از همه جا بی خبر را مجبور میکنند ده ها قرص و آمپول مصرف کند! تعجبی هم ندارد از افرادی که مقلد چشم و گوش بسته ی غرب شده اند، تا به خیال خودشان سرما خوردگی را سرکوب کنند اما در حقیقت سیستم ایمنی بدن و مقاومت آن را سرکوب کرده اند!
😔 و با سرکوب همین سرماخوردگی کوچک است که ماجرا شروع می شود…
درمان سرما خوردگی_بیماری های شدید تر_ سرکوب بیماری ها قبل از بروز علائم_ ضعف شدید سیستم ایمنی بدن_ شیمی درمانی_ چپاول کردن کامل زندگی

🆔 @Tb_Tabrizian⭕

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی:
📛📛📛📛⭕️چکاپ، خدمت یا خیانت به بشریت؟

▶️ قسمت دوم
🆔 @TB_Tabrizian
🔹 تشخیص بیماری ها مختص به طب جدید نیست، بوده اند اشخاصی که صرفا با نگاه به ادرار یا خون و یا گرفتن نبض به تشخیص بیماری می پرداختند؛ طبق آمار رسمی، با توجه به نوع آزمایش، از ۴ تا ۴۰ درصد امکان خطای تشخیص وجود دارد📈، حتی یک درصد احتمال اشتباه یعنی فاجعه!یعنی سالیانه کشته شدن هزاران نفر به سبب تشخیص اشتباه! این یعنی آزمایشات پزشکی حدس و گمانی، بیش نیستند، و چه افراد زیادی بوده اند که به سبب تشخیص اشتباه به گودال جهل پزشکان پرتاب شده اند.

🔸سالانه تعداد زیاد، تشخیص نادرست آزمایشگاهی ثبت می شود اما آزمایشگاه ها از انتشار این آمار هراس دارند چون دکانشان فیلتر خواهد شد، یک نمونه بازگو می کنیم تا حقایق روشن تر شوند؛

🔹 پیرمردی کرمانی، به بهترین آزمایشگاه شهرش می رود، بدون هیچ نشانه ای از مریضی در جسمش، بعد از چند ساعت به او خبر می دهند مبتلا به سرطان بدخیم شده ای و فورا بایستی اقدام به درمان کنی، مراجعه به طبیب و طوماری از دارو، بعد از چند روز تصمیم می گیرد برای مداوای بهتر به تهران مراجعه کند، پزشک معالجش که وضع جسمی خوب مریض را می بیند احتمال تشخیص اشتباه می دهد و به مریض می گوید دوباره چکاپ کن، پیرمرد کرمانی دوباره چکاپ می کند! به او می گویند آزمایش قبلی اشتباه بوده و تو هیچ بیماری نداری! اما در کمال تعجب چند روز بعد فوت می شود!…
🔸این فقط یکی از هزاران بیچاره ی فرو رفته در باتلاق جهل پزشکان بود، انسان سالمی که ناگهان به او بگویند سرطان بدخیم داری روزی هزار بار خواهد مرد، استرس و دلهره امانش را خواهد برید و اعلام تشخیص اشتباه دیگر سودی نخواهد داشت…متاسفانه پزشکان درک نکرده اند استرس و نا امیدی و تلقین بیماری، امراضی مهلک تر از سرطان هستند…

🔹غرور سلامتی و آرزوی زندگی ابدی چیزیست که بشر را از خود بیخود کرده است، خیال کرده اند با آزمایشات خطاپذیرشان بشر را از بیماری نجات داده اند، ۶ ماه یک بار چکاپ کامل انجام می دهد، دیگر هیچ هراس و بیمی از مرگ ندارد، می گوید اگر کوچکترین خللی در بدنم به وجود بیاید در کمتر از ۶ ماه می فهمم و آن را سرکوب می کنم، ها ها. این است غرور بقا، غرور زندگی جاویدان، غرور مریض نشدن، که دامن بشریت را گرفته و او را به ورطه سرمستی و خوشگذرانی کشانده است، ترس از مرگ که از بین رفت انسانیت را هم با خودش خواهد برد.

🔸شعار همیشگی تمام طب ها این بوده که پیشگیری بهتر از درمان است، این یعنی کاری کنیم که بیمار نشویم و البته با رعایت سبک زندگی صحیح اسلامی امکان پذیر است و با ظهور امام زمان علیه السلام به خوبی محقق خواهد شد، اما با روش های جاهلانه طب جدید هرگز، طب جدید فقط شعار بیمار نشدن و سلامت همیشگی را به مردم می دهد، شعار هایی که از اذهان سران خداناباور طب شیمیایی تراوش شده است چون به معاد باور ندارند، و به دنبال راهی برای زندگی جاویدان در این دنیایند و هرگز امکان پذیر نخواهد بود، و در عمل می بینیم هر چه طب نوین جلو رفته است بیماری ها گسترده و متنوع تر شده اند…

🆔 @TB_Tabrizian📛