آخرین مطلب

روغن دنبه و خاصیت آن بر مبنای طب سنتی

📕📕📕📕📕🔶 از خواص چربی دنبه گوسفند

️ چربی دنبه گوسفند هرچقدر وارد بدن شود به همان اندازه بیماری از بدن خارج میشود.

▫️روغن حیوانی هیچگاه در رگ ها رسوب نمیکند و تازه باعث سوزانیدن کلسترول مضر بدن میشود.

▪️ در ذیل مقاله مندرج در روزنامه کیهان تحت عنوان “روغن دنبه بخوریم یا نخوریم؟” برای علاقمندان درج شده است:

▫️ مصرف دنبه یا روغن حیوانی در غذا یکی از چالش‌های طب جدید و قدیم بوده است. به طوری که کارشناسان تغذیه استفاده مدام از روغن دنبه را عامل بیماری‌های قلب و عروقی می‌دانند و علمای طب سنتی بر عکس معتقدند که استفاده از دنبه باعث کاهش بیماری‌ها و از همه مهم‌تر لاغری می‌شود.

▪️ شاید الان هم در بسیاری از روستاها افرادی باشند که بالای ۱۰۰ سال عمر دارند و حتی یک بار لب به روغن نباتی یا کارخانه‌ای نزده باشند. اما صحیح و سالم به زندگی خود ادامه می‌دهند. واقعیت این است که مصرف دنبه با شرایط شهرنشینی و بی‌تحرکی اصولی دارد که اگر رعایت شود می‌توان از خواص خوب آن بهره‌مند شد.
برای مثال مداومت مصرف دنبه برای کسانی که فعالیت بدنی مناسبی ندارند و بی‌تحرک هستند، می‌تواند منجر به گرفتگی عروق و بیماریهای قلبی شود.

▫️ بسیاری از متخصصان طب سنتی نیز معتقدند اگر روغن دنبه به روشهای صحیح تهیه شود، میتواند دارای کمترین مضرات برای بدن باشد. بطور مثال پیاز و ترکیباتی که به دنبه گوسفند اضافه می‌شود تا بوی بد دنبه را از بین ببرد آن را اصلاح هم می‌کند یعنی لزجی و غلظت آن را از بین می‌برد و مانع رسوب آن در رگها می‌شود.

✅ خواص دنبه از نگاه طب سنتی
متخصصان طب سنتی می‌گویند مصرف روغن دنبه کلسترول را پایین می‌آورد و باعث چاقی هم نمی‌شود.
مصرف روغن دنبه باعث شفافیت پوست میشود. همچنین برای پاک شدن تیرگیهای حاشیه صورت روغن دنبه گزینه مناسبی است. یک وعده غذایی با روغن دنبه سه برابر غذا با روغن‌های دیگر انرژی و قوت دارد.

🔅 همچنین روغن دنبه عصاره ۶۰ تا ۷۰ نوع چربی گیاه است. چون گوسفندان گیاهان مختلفی را می‌خورند.
روغن دنبه براحتی از ظروف پاک می‌شود. اما روغن‌های نباتی و مایع علاوه‌بر شوینده نیاز به سیم و پاک‌کننده قوی هم دارند. حال تصور کنید این روغنها با رگ‌های شما چه می‌کنند!

⬅️ همچنین از خواص روغن دنبه لاغری و تناسب اندام است. یکی دیگر از خواص روغن دنبه، درمان افسردگی است. برای شادابی پوست هم روغن دنبه غوغا می‌کند. مخلوط دنبه با خرما برای رفع کمر دردهای سیاتیکی و رفع درد مفاصل بسیار مفید است.با این وجود مصرف روغن دنبه برای افراد کم‌تحرک، سالمندان و بیماران قلبی توصیه نمی‌شود.

🔅 دنبه روغنی ایدهآل برای سرخ کردنی‌ها
طبع روغن دنبه گرم است و به همین دلیل مصرف آن برای بسیاری از بیماری‌ها مفید است، چرا که در طب سنتی اعتقاد بر این است که خوراکی‌های با طبع گرم برای سلامت انسان مفیدترند. روغن دنبه بسیار آسان‌تر از روغن‌های نباتی جامد و مایع، هضم و جذب بدن می‌شود و مصرف به اندازه و صحیح آن باعث کنترل چربی خون شده، علاوه‌بر اینکه این روغن، یکی از روغن‌های ایده‌آل برای سرخ کردن غذاهاست.

♨️ روغن دنبه باعث کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب می‌شود، با این وجود بایستی توجه داشت به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از اسیدهای چرب‌اشباع، افراط در مصرف آن برای بیماران قلبی و افراد دارای کلسترول بالا بایستی باید با احتیاط همراه باشد.

🔅 ایجاد تناسب اندام از خواص روغن دنبه است. متخصصان طب سنتی معتقدند مصرف روغن دنبه به کاهش وزن و لاغری افراد چاق و چاق شدن افراد لاغر کمک می‌کند.

♨️ روغن دنبه سرشار از مواد مغذی و انواع مختلف ویتامین‌ها و اسیدهای چرب گیاهی است، چرا که غذای گوسفند از گیاهان مختلف است، از این رو استفاده از روغن دنبه باعث تقویت قوای بدن، استخوان‌سازی و بالا بردن توان بدن در مقابله با بیماری‌های مختلف می‌شود.

🔅 یکی از خواص روغن دنبه که در طب سنتی به آن تاکید شده است خاصیت ضدافسردگی این روغن است. روغن دنبه خاصیت سم‌زدایی دارد و می‌توان از آن به همراه روغن حیوانی برای تنقیه و پاکسازی روده‌ها استفاده کرد.

♨️ طرز تهیه روغن دنبه بدون بو در طب سنتی
به منظور تهیه روغن دنبه بدون بو، ابتدا مقداری دنبه تازه گوسفندی را به قطعات ریز خرد کنید و به مدت یک شب آن را در آب نمک رقیق قرار دهید. سپس دنبه‌ها را آبکش نموده و در قابلمه بریزید و به آن بسته به حجمش، یک تا دو لیوان آب اضافه کنید و آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا به صورت سوزنی و آهسته داغ شود.

🎯 ادامه مطلب
🌐 yon.ir/LMGLY

✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
🆔 sapp.ir/ravazadeh

✴️ eitaa.com/ravazadeh

➡️ http://t.me/joinchat/AAAAADwUOa6m6F-zvjncnw▪