آخرین مطلب

ماء الشعیر طبی روش تهیه و محاسن و معایب آن بر مبنای طب ایرانی

ماء الشعیر طبی ( برمبنای نظرات دکترانوشیروانی) چیست

دستور تهیه ماءالشعیر طبی چنین است:

۵۰ گرم جوی پوست کنده سالم (نه پرک و نه نیمکوب) را با چهار لیوان آب (یک لیتر)، با حرارت ملایم، آهسته بجوشانید تا وقتی که جوها به حالت شکفته و کاملاً پخته برسند. این زمان به طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می کشد. پس از آن، تا این ترکیب سرد نشده، آن را صاف کنید و در جای خنک قرار دهید تا سرد شود. از این چهار لیوان بیش از سه لیوان جو به دست می آید که حداکثر دو روز در یخچال قابل نگهداری است. نوشیدن این مایع بهتر از هر نوشیدنی دیگری می تواند در برابر استرس گرمایی و تشنگی و تحلیل رطوبات، فرد را محافظت کند. البته کسانی که معده سرد و/یا تر داشته باشند بهتر است در هر لیوان آن یک قاشق مرباخوری عسل حل کنند و سپس آن را بنوشند. ماء الشعیر طبی نباید غلیظ و ژله ای شود و الا تأثیر آن معکوس خواهد شد. اگر جو کاملاً مرغوب و مناسب باشد رنگ ماءالشعیر به سرخ ملایم و کمرنگ مایل می شود.
هنگام مصرفِ عادی، ماء الشعیرِ به دست آمده باید تکان داده شود تا دُردی و بخش رقیق آن با هم مخلوط شوند و فرد از غذائیت ماء الشعیر نیز منتفع شود.
در صورتی که نوشیدن ماء الشعیر همراه با رسوب آن برای خورنده خوشایند نباشد، می تواند فقط قسمت آبکی رقیق بالای آن را بنوشد و دُردی آن را دور بریزد، بدین ترتیب فرد از کیفیت سردی دهندگی و تری بخشی ماء الشعیر طبی بهره مند می شود ولی از غذائیت آن سودی نمی برد.
مصرف این فرآورده خانگی به فرد (به خصوص فردی که مزاج گرم و خشک دارد) کمک می کند تا از خشکی پوست، زردی رنگ پوست بدن، گودافتادگی چشم ها، یبوست، غلظت خون، تحریک پذیری عصبی، آزردگی های کلیوی احتمالی و … دور بماند
دکتر مجید انوشیروانی
http://tajarobteb.ir/?p=3369
💊💊💊ماءالشعیر دارای چه محاسن و معایبی برای زنان و مردان از نظر طب اسلامی دارد

سوال :

میگویند ماء الشعیر تقطیر عصاره جوانه جو است و به علت سردی و رطوبتی که در جو وجود دارد و ماده ای به نام رازک که به آن اضافه شده، باعث می شود که هورمون استروژن زنانه در مردان افزایش پیدا کند که این موضوع می تواند عامل بزرگی در کاهش اسپرم در مردان باشد، اما شما می بینید که اکنون پسران جوان ما یا مردان تازه ازدواج کرده مان، به راحتی به مصرف این نوشیدنی مبادرت می ورزند و از سوی دیگر، توانایی جنسی شان را هم از دست داده اندکه این موضوع به افزایش طلاق منجرشده است آیا موضوع تایید میشود ؟؟؟

جواب

۱= بلی صددرصد درست است مردانی که ماالشعیر بصورت وعده غذایی و تفنن مستمر میخورند و به آن عادت کرده اند دیگر مثل اولشان عورتشان نعوظ و سفتی و حجم اولیه ندارد

۲= یا زنان که ماالشعیر میخورند دیگر رحم شان سرد شده و دیگر رغبتی به امور جنسی ندارند و هم چنین ترشح رحم شان سفید رنگ شده است

۳= و لیکن اگربعنوان دارو برای کاهش خلط صفراوی مصرف شود تا تعدیل حرارت مزاجی صورت گیرد و لیکن بعدا قطع شود مفید خواهد بود .

۴= سوالی باقی مانده که چه دست بیرونی اصرار دارد که این نوشابه سرد مزاج را برای همیشه در سر سفره های ایرانی ها فعال نماید همانند تغذیه فست فود و یا بادمجان در تمام فصول ؟
📣📣📣📛📛📛
ماءالشعیر نوشیدن مردان را زن صفت میکند و سبب کاهش قدرت جنسی میشود

متخصص طب سنتی: نوشیدن ماءالشعیر مردان را زن صفت میکند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تسنیم ، محمد دریایی متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی درباره مصرف آب‌جو و یا همان ماءالشعیر عنوان کرد: در گذشته به آب‌جو “بوزه” و هم اکنون به آن ماءالشعیر می‌گویند، آب جُو از تخمیر جُو سبزکرده به دست می‌آید که دارای ۲،۵ تا ۴،۵ درصد الکل و مقداری هورمون زنانه است. وی ادامه داد: این هورمون به‌علت افزودن ماده تلخی است که از گل رازک می‌گیرند و به آب جُو می‌افزایند و به همین علت است که آب جُو نیروی جنسی زنان را زیاد می‌کند ولی از نیروی جنسی مردان می‌کاهد و آنها را زن‌صفت می‌کند. رئیس هیئت مدیره جامعه احیاگران طب ایرانی خاطرنشان کرد: این محصول از جُو به‌علت داشتن الکل و اثرات منفی تدریجی بر ارگانیسم بدن انسان از نظر اسلام حرام شده است و مسلمانان نیز از مصرف آن منع شدند .

???

انجمن تحقیقات طب سنتی ایران وابسته به دانشکده علوم پزشکی تهران

ماءالشعیر نوشیدن مردان را زن صفت میکند و سبب کاهش قدرت جنسی میشود

///////////////////////////////////

⚫️طرز تهیه ماءالشعیر طبی برای درمان سردرد(بخش اول)⚫️

🥤این نوشیدنی از دانه جو تهیه می شود و برای رفع عطش و تشنگی های مقاوم که با مصرف آب برطرف نمی شوند بسیار مفید است؛ همچنین در درمان سردردهای ناشی از گرمی و خشکی به کار می رود.جو ضمن انرژی بخشی بدن، جزو غذاهای خنک و رطوبت بخش نیز به حساب می آید. همچنین جو و سبوس جو برای رژیم لاغری نیز استفاده می شود.

🍵 آب جوی پرک شده یاجوی کامل پخته و له شده (کشک الشعیر) چاق کننده است زیرا مواد غذایی موجود در دانه وارد آب آن می شود اما اگر جوی کامل در حدی بپزد که باز نشود، خوردن آب پخته آن که همان ماءالشعیر طبی است باعث چاقی نمی شود و نقش رطوبت بخشی دارد.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

⚫️طرز تهیه ماءالشعیر طبی برای درمان سردرد(بخش دوم)⚫️

⚜️ برای تهیه این ماء الشعیر نیاز است به میزان یک پیمانه جو، ۱۰ تا ۱۴ پیمانه آب داخل ظرف ریخته و با حرارت ملایم جوشانده شود. حین و پس از پخت باید کف های روی مایع دور ریخته شود. این مایع لزج را می توان خنک کرد و هنگام ناشتا یا سحر مورد استفاده قرار داد.

🧑🏻‍⚕ همچنین می توان پارچه ای را نیز به این مایع آغشته کرد و برای کاهش دمای بدن روی سر گذاشت.گاهی استفاده از جو برای بعضی از افراد سنگین است. اگر فردی مزاجی سرد و معده ای ضعیف دارد می تواند برای کاهش عوارض ناشی از سردی جو، هنگام طبخ سوپ یا آش جو از پودر آویشن یا زیره استفاده کند.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari