آخرین مطلب

انیسون گیاه رافع درد سینه و تنگی نفس و افزایش دهنده شیر و رافع بلغم مغز

? انیسون ( دارای مزاجی گرم و خشک ) 

انیسون را بجوید و بخورید که درد سینه ، درد سرفه را برطرف کرده و تنگی نفس را رفع می کند .

مادر شیر ده اگر انیسون بجود و بخورد هم شیرش زیاد می شود و هم از طریق اثری که بر شیر مادر می گذارد مانع دل درد بچه ، دل پیچه کودک و نفخ خردسال می شود .

خوردن دم کرده انیسون خلط آور است و نیز خون را تصفیه می کند . و رنگ پوست بدن و رخساره را روشن می کند .

انیسون را با ریشه شیرین بیان دم کنید و آب صاف شده آن را بنوشید که باز کننده انسداد های کبد ، طحال ، کلیه ، مثانه و رحم است و خرد کننده سنگ مثانه است .

پودر انیسون رابا مسواک به دندان ها بمالید باعث جلای دندان و خوش بو شدن دهان است .

در برخی افراد آلرژی ایجاد می کند

انیسون :

بخور انیسون رافع بلغم مغزی است .

مصلحات عمومی : ماست دارای طبعی سرد و مزاجی سرد و تر است و لذا برای مقابله با عوارض سردی بایستی از مصلح مزاجی گرم و برای مقابله با عوارض تری بایستی از مصلح مزاجی خشک استفاده نماییم و در صف مصلحات ماست بایستی از پودر گیاهان زنیان ، انیسون ، پونه ، نعناع و آویشن استفاده کرد .

خوردن مصلح انیسون در کم کردن عوارض رازیانه مصرف میشود و علمای طب سنتی گاه بیماری گرم آکنه پوستی یا جوش غرور صورت جوانان را با خوردن گیاه گرم رازیانه ( با طبع گرم ) مصرف می کنند چرا که رازیانه علیرغم گرم بودنش به طور ذاتی درمان کننده جوش غرور است خصوصا” اگر در فصل سرد تجویز شود .

انیسون – رازیانه رومی – بادیان رومی

انیسون : دارای مزاجی گرم و خشک + مصلح آن رازیانه و فلوس + مقدار مصرف روزی ۳ الی ۵ گرم به مدت ۴۰ روز یا روز یک گرم نامحدود + مکانیسم اثر آن عبارتند از : ضد نزله ، ضداسپاسم ، بادشکن ، هضم کننده غذا ، ضد اسهال ، ضد استفراغ ، ضد چربی خون ، ضد دل پیچه ، تقویت کننده بدن ، بازکننده انسدادها ، نرم کننده بدن ، معرق ، پادزهر سموم ، خواب آور ، قاعده آور ، تقویت مغز ، ضد پارکینسون ، رفع سرگیجه ، رفع میگرن های سردرد یکطرفه ، برطرف کننده ضعف شدید بدن ، ضد صرع ، رفع کابوس با چکاندن چند قطره بر بالش ، جلای دندانها با پودر نیم سوخته و زدن مسواک ، بلغم آور ، درمان آسم ، تقویت معده ، رفع رطوبات طحال ، درمان سنگ کلیه ، ضد اسپاسم رحم ، افزاینده شیر مادر ، تقویت زائو ، افزاینده میل جنسی ، درمان اختلالات جنسی ، رفع خونمردگی با ضماد ، ضد سرطان ، روشن کننده رنگ رخسار ، ضد وبا ، ضد سرطان + ریزش دهنده + با جویدن در دهان باعث خوشبوئی میشود + با بخور ضد نزله های بدن + بادشکن معروف در بدن .+ لرزش و لقوه بدن و خوردن پودرش از طریق نمکدان بر روی غذاهای روزانه + رفع مشکل ترشحات روزانه در زنان + چکاندن یک قطره از روغن انیسون برای گوش سنگین + رفع کولیت روده ها + رافع گرگرفتگی در زمان یائسگی + ضد بلغم گوش و چشم + مادر شیرده برای کولیت فرزندش روزی ۲ گرم با ترنجبین و شیر خشت با آب ولرم دمکرده وبخورد + دفع بدبوئی دهان .

چهار تخمه بادشکن و نفخ شکم معروف در بدن : زیره + انیسون + زیره + زنیان ، میتوان این تخمه ها را در کپسول ریخته و روزانه بین ۳ الی ۶ کپسول میل شود .

مضرات انیسون : سردرد درگرم مزاجان + سقط جنین + حساسیت پوستی + کبد + تولید کننده جوشهای احتمالی در بدن و مصلح آن با فلوس و کتیرا و صندل است 

فرمول گیاهی انیسون برای دفع کابوس : انیسون + عسل ، مقدار ۵۰ گرم پودرش را در یک کیلو عسل مخلوط کرده و ناشتا یک قاشق میل شود .

فرمول گیاهی انیسون برای دفع مالیخولیا : انیسون + گلقند عسل ، روزانه بین ۱۰ گرم از گلقند را با یک قاشق چایخوری پودر انیسون میل کنید .

فرمول گیاهی انیسون برای رفع استفراغ : انیسون ۲ واحد + رازیانه ۱ واحد ، در شرایط سخت روزی سه بار و هر بار نیم ساعت قبل از غذا به اندازه یک کپسول میل شود .

فرمول گیاهی انیسون برای دفع بادهای بدن : انیسون + زنجبیل + نعناع + یک حبه نبات ، روزی سه دانه در کپسول ریخته و بعد از غذا میل شود .

فرمول گیاهی انیسون برای گاستریت و ضد نفخ : انیسون یک واحد + گل بابونه یک واحد + زیره یک واحد + رازیانه یک واحد + بومادران ۲ واحد + برگ نعناع ۲ واحد + ریشه سنبل الطیب نیم واحد ، یک قاشق غذاخوری از پودر مخلوط فوق را در یک و نیم لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه به حال خود بماند تا دم بکشد و سپس صاف کرده و موقع خواب میل شود .

فرمول گیاهی انیسون برای رفع اختلالات هاضمه : برگ انیسون + برگ ریحان + برگ نعناع + برگ مرزه ، یک قاشق غذاخوری از پودر مخلوط شده را در یک و نیم لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه باقی بگذارید تا دم بکشد و سپس صاف کرده و موقع خواب میل شود .

فرمول گیاهی انیسون برای محرک معده ، قوی شدن بدن و اشتهاآوری : بذرهای انیسون و رازیانه و زیره سیاه و زیره سبز و تخم گشنیز ، روزانه یک قاشق مرباخوری از پودر فوق را در یک و نیم لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه به حال  خود رها شود تا دم بکشد و سپس صاف کرده و ظهر و شب بعد از هر غذا نصف آنرا میل نمایید .

فرمول گیاهی انیسون برای تقویت معده : انیسون + رازیانه + زیره سیاه + شوید + نعناع خشک ، روزانه یک قاشق مرباخوری از پودر فوق را در یک و نیم لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه به حال خود رها شود تا دم بکشد و سپس صاف کرده و ظهر و شام بعد از هر غذا هر بار نصف آنرا میل کنید .

فرمول گیاهی انیسون برای سیاه سرفه + بیماری عفونی برونشیتها : بذر انیسون یک واحد + بذر رازیانه یک واحد + بذر کتان یک واحد + آویشن ۵/۱ واحد ، یک قاشق غذا خوری از پودر فوق را در ۵/۱ لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه باقی بگذارید تا دم بکشد و سپس صاف کرده و صبح و شام هر بار نصف آنرا میل کنید .

فرمول گیاهی انیسون برای درمان برونشیت : انیسون ۱۰ گرم + رازیانه ۱۰ گرم + آویشن ۲۰ گرم ، یک قاشق غذا خوری از پودر فوق را در ۵/۱ لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه باقی بگذارید تا دم بکشد و سپس صاف کرده و روزی چهار بار تا ۴/۱ آن میل شود .

فرمول گیاهی انیسون برای بادشکنی و ضد نفخ : انیسون + زیره + گل بابونه + برگ نعناع ، یک قاشق غذا خوری از پودر فوق را در ۵/۱ لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه باقی بگذارید تا دم بکشد و سپس صاف کرده و صبح و شب هر بار نصف آنرا قبل از غذا میل کنید .

فرمول گیاهی انیسون برای بادشکنی قوی : انیسون + رازیانه + زیره + گل بابونه + برگ بادرنجبویه ، یک قاشق غذا خوری از پودر فوق را در ۵/۱ لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه باقی بگذارید تا دم بکشد و سپس صاف کرده و صبح و شب هر بار نصف آنرا قبل از غذا میل کنید.

فرمول گیاهی انیسون برای مسهل عام : انیسون + زنجبیل + پونه ، یک قاشق غذا خوری از پودر فوق را در ۵/۱ لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه باقی بگذارید تا دم بکشد و سپس صاف کرده وصبح و شب هر بار ۲/۱ آنرا یک ساعت قبل از غذا میل کنید .

فرمول گیاهی انیسون برای مسهل عام : انیسون ۱۰ واحد + رازیانه ۱۰ واحد +ریشه شیرین بیان ۲۰ واحد + برگ سنا ۶۰ واحد ، یک قاشق غذاخوری از مخلوط فوق را که قبلا” نرم کوبیده اید در یک و نیم لیوان آبجوش ریخته و مدت ۳۰ دقیقه باقی بگذارید تا دم بکشد و سپس صاف کرده و صبح و شب نصف آنرا هر بار یک ساعت بعد از غذا میل کنید .