آخرین مطلب

عطسه و فواید طبی آن بر مبنای طب سنتی

?فواید عطسه?

?شیخ الریس ابوعلی سینا?

?✍عطسه حرکتی است قوی از مغز که خلطی یا ماده ی ازار دهنده ای غیر از خلط را به کمک هوای برکشیده از راه بینی و دهان بیرون براند.

?✍عطسه برای مغز همچون سرفه برای ریه و اطراف ان میباشد.

هندیان گویند:برای عطسه کننده بهترین حالت ان است که سرش را راست در برابر سینه نگهدارد و فرود نیاورد و برنگرداند که به اسیبی دچار نمیشود که این نظریه اکنون مورد پسند نیست.❌

?✍عطسه نشانه ی نیرومندی? مغز است و کسی که در حالت نزدیک به مرگ است و نمی تواند عطسه کند و اگر از عطسه اور ها به عطسه نیامد امید شفایش نیست.?

?✍عطسه در تکان دادن ریختنی های بند امده کمک میکند،زایمان راسهل می نماید، در بیرون امدن پرده ی زهدان مددکار است،سرسنگینی را ارام می بخشد.

?✍عطسه برای کسی که ماده ای در سر دارد و ناپخته است زیان دارد و این ماده باید تا زمان پختگی حرکت نکند و اطرافش گرم نشود و در حرکت کردنش ماده دیگری را جذب نکند و برای کسی که ماده زیاد یا نارسیده در سینه دارد،عطسه خوب نیست.?

 ?بازدارنده های عطسه?

?✍روغن بید،سوپ گرم خوردن،سر را با اب گرم گرم کردن،روغن گرم در گوش ریختن ،بو کردن سیب،قاوت،فکر کردن و سرگرمی داشتن که عطسه را از یاد ببرد و شاید قطع شود.

ماساژ چشم و گوش و دست و پا و کام و دهان باز کردن زیاد،پرنمودن دهان،نگاه دوختن بر بالا،پهلو به پهلو شدن و خود را برگرداندن،روغن رطوبی بر ماهیچه مالیدن و به ویژه ماهیچه های ارواره،خواب سنگین،دوری از گرد و دود،پرهیز از یک دفعه از خواب پریدن از بازدارنده های عطسه هستند.

?داروهای عطسه اور?

?✍خربق سفید،گندبیدستر،کندکس،

فلفل،خردل؛همه با هم یا هریک را تنها بر هم بچسبانند و در بینی کشند.

 ?عطسه اورهای خفیف?

?✍بو کردن افیون، ساقه ریحان کوهی، گل با پرزه هایش.

درکل مالیدن دارو به بینی بهتر از پف کردن در ان است

http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.skydt.TebeJame&ref=share