آخرین مطلب

سرطان شناسی و علل و عوامل رشد آن بر مبنای طب سنتی

?پیشگیری از سرطان??

?✍سرطان بیماری شایعی است که به یکی از معضلات بخش سلامت در جوامع بشری تبدیل شده است.اگر چه درمان آسانی برای آن نیامده اما توصیه هایی شده است که می توان از آن بهره برد.?

?✍بر خلاف طب مدرن که علت سرطان را متفاوت می داند،

در طب سنتی تقریبا علت بروز تمام سرطان ها افزایش سودا می باشد یعنی عواملی که باعث افزایش سودا? در بدن می شود، زمینه ابتلا به سرطان را فراهم می کند.?

?✍از دیدگاه طب سنتی سرطان «ورم سفت» یا «ورم صلب» محسوب می شود که معمولاً بعضی از این ورم ها وقتی پیشرفت کند، ممکن است سرطانی شود.

 ?✍به عنوان مثال مصرف غذاهایی که باعث افزایش غلظت خون شود، مانند غذاهای تهیه شده از گوشت گاو،? غذاهای مانده?، کنسرو شده، فریز شده،نوشابه های گازدار? و غذاهای حاوی مواد نگه دارنده مانند سوسیس، کالباس?،تولید سودا را افزایش می دهد.

 ?✍معمولا افزایش سودا به دلیل افزایش حرارت کبد و ضعف عملکرد طحال می باشد.برای درک بیشتر این موضوع می توان این مثال را زد که وقتی حرارت زیر ظرف غذا زیاد باشد، مواد غذایی می سوزد و سوخته آن در ظرف باقی می ماند.

?✍در کبد نیز چنین اتفاقی می افتد یعنی وقتی حرارت کبد بالا باشد، مواد غذایی می سوزد که به سوخته آن «سودا» می گویند و این امر باعث ایجاد سرطان می شود.هم چنین ضعف عملکرد طحال که محل ذخیره سوداست در افزایش آن موثر است.?

?✍به این افراد توصیه می شود که از غذاهای ذکر شده کمتر استفاده کنند و عملکرد کبد را با طبیب آشنا به طب اصلاح کنند؛ یعنی اگر حرارت کبد بالاست با خوردن امثال عرق کاسنی حرارت آن را کم کنند و اگر کبد سرد است باز هم با مصرف داروی مناسب عملکرد آن را اصلاح کنند.

?ونیز باید از محصولات 

تراریخته ?(تغییر ژنیتیکی داده شده) استفاده نکنند و غذا باید خوب جوییده شود.تا هضم آن آسان شود زیرا اگر غذا خوب هضم نشود مشکلات کبد بیشتر می شود?

http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.skydt.TebeJame&ref=share