آخرین مطلب

سرماخوردگی و مقابله با ناراحتی های سینوسی به روش استنشاق آب نمک

?استنشاق آب نمک، سلامتی در فصل سرما?   

✅✍یکی از موثرین راه‌های جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی، شستشوی روزانه حفره‌های بینی است. شستشوی روزانه بینی از بیماری‌های سرماخوردگی، سرفه، التهاب چشم، بینی و گلو، التهاب سینوسهای پیشانی جلوگیری می‌کند. استفاده از آب‌ونمک برای تمیز کردن سوراخهای بینی یکی از روشهای بسیار قدیمی است برای موثر بودن اثر آب‌ونمک می‌بایست درصد نمک (نمک خوراکی و در بهترین حالت، نمک گرفته شده از آب دریا) تنظیم شده باشد.

✅✍آب بدون نمک یا کم‌نمک موجب سوزش حفره‌های بینی می‌شود. اگر درصد نمک بیشتر از حد مشخص باشد هم تأثیر ناخوشایندی خواهد داشت. ترکیب مناسب: یک قاشق چایخوری نمک در یک لیتر آب است.آب نمک را بدین صورت در بینی اسپری نمایید ؛ سر را بصورت افقی درون دستشویی بگیرید. کمی از محلول آب‌ونمک را آرام و پیوسته در سوراخ بینی خالی کنید. آب‌ونمک از سوراخ دیگر بینی خارج می‌شود.

✅✍سپس سر را به حالت عمودی چرخانده با دهان باز، با شدت زیاد پشت سر هم “فین ” کنید تا آب‌ونمک باقی مانده در حفره‌های بینی خارج شود.

✅✍توصیه بسیار مهم: گوشتان را زمان فین کردن نگیرید! اگر با انگشت یک گوش را نگهدارید آب‌ونمک درون حفره بینی، به درون مجاری گوش نفوذ کرده و موجب گرفتگی گوش شده و احتمال سرماخوردگی در هوای سرد را بیشتر می‌کند.

✅✍باز شدن حفره‌های بینی، تنفس راحت و سبکی سر از جمله اثرات خوشایند این روش ساده اما موثر است. برای کودکان نیز می توانیم از قطره بینی کلریدسدیم موجود در داروخانه ها استفاده کنیم.

http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.skydt.TebeJame2&ref=share