آخرین مطلب

عسل و موم آن درمانگری برای زخم گوارش بر مبنای طب سنتی

? موم عسل درمان زخم گوارش

موم عسل درمان زخم گوارش: خواص موم عسل و فواید موم عسل چیست؟ عوارض موم عسل ؟

موم عسل :زنبور موم عسل را از روى گلها و گیاهان جمع‏ آورى مى ‏کند و با مختصر تغییراتى که به آن مى‏ دهد به صورت موم عسل مورد نیاز خود درمى ‏آورد و با موم عسل حجره‏ هاى داخل کندو را مى‏ سازد که پس از خارج کردن از کندو عسل را از آن جدا مى‏ کنند و موم عسل را بدست مى ‏آورند.

موم عسل درمان زخم گوارش

خواص درمانى موم عسل:

۱- موم عسل را در روغن کنجد حل کنید و گرماگرم بر موضع بمالید و خوب ماساژ دهید.

گرفتگى‏ هاى عصبى عضو را برطرف مى ‏سازد.

۲- افرادى که به زخمهاى دستگاه گوارش مبتلا هستند مقدارى از موم عسل را در روغن کنجد حل کنند و بخورند و چند روزى تکرار نمایند. در بهبودى آن اثر قابل توجهى دارد.

۳- یا موم عسل را با آب گرم میل کنید و یا موم عسل را در مقدار کمى روغن زیتون یا روغن بادام شیرین حل کنید و بخورید. اسهال را درمان مى ‏کند، صدا را صاف مى ‏نماید.

۴- موم عسل را در روغن حیوانى یا روغن زنبق یا روغن یاسمن حل کنید و شبها بر چهره بمالید. رنگ رخساره را باز و چهره را شفاف و زیبا مى ‏کند و اگر پوست صورت مبتلا به بیمارى کلف که (یک نوع خشکى زبر و مخصوص پوستى) مى‏ باشد، آن را درمان مى‏ کند.

۵- براى جلوگیرى از ماندن و جمع شدن شیر در پستان، موم عسل را به صورت ورقه‏اى نازک درآورید و روى پستان پهن نموده و دائم پستان را بدوشید تا شیر مانده خارج شود و پستان سخت و چرکى نشود.

۶- اگر آب در گوش رفته باشد. مقدارى بره موم را مانند فتیله در گوش بگذارید آب آن را مى‏ کشد.

۷- هر شب ماش کوبیده را با موم عسل مخلوط کنید و ضماد نمایید، لک‏هاى قهوه‏اى صورت را برطرف مى ‏سازد.

۸- پوست خشخاش را بسایید و با موم عسل مخلوط کنید و بر موضع بمالید. خارش بین انگشتان را برطرف مى ‏کند.

موم عسل درمان زخم گوارش