آخرین مطلب

کپک ها در میوه برمبنای طب سنتی

?آیا_میدانید ?

❌کپک میوه??بیماری‌زاست وشستن یاجداکردن بخش کپک‌‌زده⛔️دلیل برسلامت میوه نیست،و همه میوه را باید دور بیندازید?

telegram.me/joinchat/CjnRmTvyORgyVu1lZ_1sNQ

ترکیب سرکه و پودر لباسشویی برای از بین بردن کپک حوله 👌

🔸یکی از بهترین ترکیب هایی که به واسطه آن می توان کپک روی حوله را از بین برد.

استفاده از ترکیب سه گانه سرکه، پودر لباسشویی و آب است.

🔸 به کمک این ترکیب می توانید حوله خود را به مدت زمان سه ساعت در آن آغشته کنید و پس از آن حوله را آبکشی کنید. البته توجه داشته باشید به دلیل سرکه موجود در این ترکیب، ممکن است روی رنگ حوله تاثیر بگذارد
@soroshesalamati

/////////////////////////

میوه‌های کپک‌زده را نخورید!/ سمی هستند

متخصص تغذیه و رژیم درمانی:

انواع کپک‌ها و قارچ‌هایی که وارد هسته هلو شده و موجب تغییر رنگ آن می‌شوند می‌توانند با تولید سم سلامت انسان را به خطر بیندازند.

کپک خاکستری و یا سایر انواع قارچ‌ها موادی هستند که در برخی میوه‌های رسیده مشاهده می‌شود.

زمانی که هلو را باز می‌کنید اگر هسته و اطراف آن کپک زده است، بهتر است از آن استفاده نکنید.

معمولاً میوه‌هایی که روی درخت دچار کپک زدگی می‌شوند به این دلیل که در حال اتصال با شاخه شکاف‌های عمیقی دارند، مکان مناسبی برای ورود حشرات، کپک‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها هستند.

آنچه نمیدانستی🤔👇
https://eitaa.com/joinchat/349241597Ccfa393e1d8

//////////////////////////////////////

⛔️خطرات جدی کپک ها
🔺گاهی پیش میاد که با دیدن یه نقطه کپک‌زده توی رب، نون، پنیر و … اون تیکه رو جدا می‌کنن و بقیه ماده غذایی رو مصرف می‌کنن. اگه شما هم‌ همین راه رو می‌رید، به انواع آلرژیای تنفسی و گوارشی و حتی سرطان، سلام‌ کنید!

🔹اینجاست که آژیر قرمز برای شما به صدا در می آید. زیرا این کار کاملا اشتباه است. کار درست و اصولی آن است که وقتی رب گوجه شما کپک زد است آن را کامل دور بیندازید و دیگر به هیچ عنوان مصرف نکنید.

🔹هنگامی که رب کپک می زند این کپک ها نوعی سم به نام مایکوتوکسین تولید می کنند. حتی اگر شما قسمت کپک زده و لایه زیرین آن را بردارید باز هم خطر وجود دارد. زیرا ممکن است سم به لایه های زیرین نیز نفوذ کرده باشد. همچنین هاگ های مولد این کپک ها نیز بسیار ریز بوده و با چشم قابل مشاهده نیستند. ممکن است این هاگ ها همچنان در رب گوجه باقی مانده باشند.

🔹بنابراین به نظر می رسد حتی اگر کپک را به طور کامل از رب حذف کنید باز هم نمی توانید سم ناشی از آن و یا هاگ های مولد آن را از بین ببرید. پس بهتر آن است که قید رب کپک زده را بزنید و آن را داخل سطل آشغال