آخرین مطلب

طول عمر زیاد با نگاهی به طب اسلامی و طب سنتی

?راز طول عمربیش ازصدسال?

?دکتر سید محمد موسوی?

?مصرف زیاد آب?

?✍امام علی (ع) خطاب به کمیل بن زیاد می‌فرماید: ای کمیل مبادا خوراکی معده‌ات را سنگین کند؛ در آن جایی برای آب و هوا واگذار و هنگامی که هنوز میل به خوردن داری از غذا دست بکش ✋اگر چنین کنی، غذا را گوارا خواهی یافت؛ چرا که تن درستی از کم خوردن و آشامیدن است.

?✍امام صادق (ع) می فرمایند: اگر مردم کم آب می‌نوشیدند: بدن‌هایشان به سامان بود. و همچنین در روایت دیگری می فرمایند:هرکس کم آب می‌نوشد تن درست است.

?✍مردان و زنان به خصوص پیرها توجه کنند که نوشیدن آب زیاد برای بدن مضر استآب‌درمانی که اکنون در جامعه مطرح است روش‌هایی دور از حکمت و عقل است.روشن نیست این دستورات از ناحیه چه کسانی صادر می‌گردد. علم کیست و علم چیست⁉️

?مصرف گوشت?

?✍امام علی علیه السلام می فرمایند:شکم خود را مقبره حیوانات نسازید.»?? ولی ترک گوشت را خم جایز نمی دانند و می فرمایند:هرکس بر او چهل روز بگذرد و گوشت نخورد، باید به امید خداوند قرض بگیرد و گوشت بخرد و بخورد.

?✍در مورد مصرف گوشت هم توصیه ?و هم نکوهش? شده است. پیداست که مانند همه امور تأکید بر میانه‌روی و اعتدال می‌شود.امام صادق علیه السلام عادت به خوردن گوشت را بد می‌شمردند و می‌فرمود:آن اعتیادی هم‌ چون اعتیاد به شراب است.

?روغن‌های مناسب?

?✍از روغن‌ها روغن حیوانی و روغن زیتون و روغن کنجد مناسب است. اگر از دنبه گوسفند روغن بگیرند به شرط آنکه با مواد زیر همراه باشد نیز روغن خوبی بدست می‌آید.?

?✍بر فرض اگر ۴ کیلو دنبه داشته باشیم ۴ عدد پیاز و یکی دو لیوان ماست ترش و همان مقدار سرکه یا آب لیموی ترش و گلاب و ۱۵۰ گرم میوه و به همان مقدار پوست سیب درختی اضافه کرده، چرخ کنند و برای بوی آن نیز مقدار کمی میخک، سنبل، بهارنارنج یا هر خوشبو کننده طبیعی که مورد پسند باشد می‌افزایند. همه را چرخ کرده روی شعله می‌جوشانند و روغن را از آن جدا می‌کنند. این روغن سبک و زود هضم است و به دیواره ظروف هنگام سرخ کردن کمتر می‌چسبد.

???? @tebe_jame ???