آخرین مطلب

آلودگی هوا و روش تغذیه در ایام آلودگی هوا بر مبنای طب سنتی

🔰 کمک کننده هایی هنگام آلودگی هوا

❇️در مواقع آلودگی هوا تدابیر زیر میتواند تا حدودی کمک کننده باشد:

🔸مصرف گوشت‌هایی که هضم راحتی تری دارند، مانند گوشت پرندگان و گوشت بره همراه با چاشنی‌هایی مانند آب لیمو ترش تازه ، آب نارنج تازه, آب انار و…را در رژیم خود بگنجانید.

🔹خوردن میوه ها و سبزیجاتی مانند گلابی, سیب ، خرمالو، انار، مصرف به صورت انواع مختلف، لیمو شیرین، پرتقال شیرین، زرشک، چغندر، کدو حلوایی، کدو سبز، گشنیز، جعفری، اسفناج، شلغم ، لیمو، نارنج، و…
(اثرات این گیاهان در تقویت سیستم ایمنی، و آثار آنتی‌اکسیدانی آنها ثابت شده است)

🔸استفاده از نوشیدنی هایی مانند: آب، آب سیب، شربت لیمو، آب انار، شربت گلاب و زعفران، شربت به و لیمو، آب هویج، شیر بادام، شیر و گلاب و عسل، سکنجبین ، شربت خاکشی و….
دم نوش برگ به دمنوش میوه به، میوه سیب و…
مصرف مایعات در این مواقع بسیار ضروری است.

🔹مصرف انواع سالاد، در مواقع آلودگی هوا مفید است:

سالاد کاهو با هویج رنده‌شده، روغن زیتون با کمی آب نارنج طبیعی یا رب انار .

سالاد جعفری و کمی نعناع، زیتون خرد شده و دانه های انار با کمی روغن زیتون

این سالادها نباید همراه غذای اصلی مصرف شود بلکه به عنوان پیش غذا یا به عنوان یک شام سبک میل شود

🔸سوپ‌های سبزیجات غذای مناسبی برای این مواقع است.

🔹می توانید برای تنوع گاهی از شلغم ، کدو حلوایی، به، کدو سبز و … در سوپ استفاده کنید. به عنوان چاشنی میتواند، از زرشک ، آب نارنج، سماق، دانه انار، آبلیمو استفاده کنید.

🖋 دکتر سمیه ماهروزاده (متخصص طب سنتی ایرانی)

#انجمنعلمیطبسنتیایران

👉 @persianmedicine 👈