آخرین مطلب

حس بویایی و روش تقویت آن بر مبنای طب سنتی

💊درمان #عدم_حس_بویایی :
آب گرم و عسل درست کنن غلیظ باشه،شبی تو یکی از سوراخ های بینی بچکانن،تا چهارده شب
غلیظ باشه که بکشن بالا تو سینوس هاشون بره

°Join: @Mezajshenasi12

////////////////////////////////////////////

🔴کم شدن حس بویایی

♻️ این عارضه ممکن است در اثر پیدا شدن عیبی در مغز یا بسته شدن راه بینی در جایی که محل اعصاب بویایی است وجود پیدا کند. ممکن است استخوان اسفنجی بینی معیوب باشد. اگر مجاری گرفته باشد بیمار تو دماغی سخن میگوید. این نوع گرفتگی به علت غلبه نوعی خلط است که از علامات ویژه آن شناخته می‌شود .

🔷️اگر کم شدن حس بویایی به علت غلبه بلغم و سردی مغز باشد برای درمان می توان از، بخور گیاهانی مثل پونه و نعنا و بابونه و اکالیپتوس و استعمال انفیه(عطسه آورها مثل گرد سیاهدانه) و چکاندن دو الی سه قطره از روغن های گرمی مثل سیاهدانه یا بنفشه با پایه ی روغن کنجد یا روغن بادام شیرین در بینی و استنشاق آب ونمک رقیق و بوییدن مداوم عطرهای گرم مثل عطر نرگس که نفوذ قوی داردو اسانس نعنا و دود اسفند،سود برد .
🔷️ برای درمان این بیماری باید رطوبات زائد جمع شده در سر از طریق آبریزش بینی دفع شود.
🔷️ مصرف داروهای چرک خشک کن و ضد آبریزش و ضد حساسیت که از آبریزش بینی جلوگیری می‌کنند باعث تجمع رطوبات زائد در سینوس ها میشوند. تجمع این رطوبات سبب بروز نزله میشود.نزله از جمله بیماری‌هایی است که در طب سنتی آن را اُم الامراض یعنی مادر همه بیماری ها معرفی می کنند.
♻️ رعایت پرهیزات سردی مخصوصاً در شبانگاه و مصرف خوراک گرم و آهسته غذا خوردن و نگه داشتن یک قاشق عسل در دهان صبح ناشتا و شب قبل خواب و مصرف نمک قبل و بعد از غذا از اصول درمان بیماری های با طبع سرد است.

#علم_العلاج
#حفظ_الصحه
#بویایی
#کرونا
#ماسک
#درمان_اصولی
#بلغم
#نزله

عضویت درکانال👇

📡 @WWW_irismed_ir