آخرین مطلب

چاق شدن براثر قرنطینه خانگی

📚📚📚📚📚آیا شما هم درقرنطینه خانگی نگران چاقی هستی
پس 🔻🔻🔻
🔰خانه نشینی و افزایش وزن

❇️این روزها بسیاری از افراد با خانه نشینی در معرض افزایش وزن قرار گرفته‌اند. چه کنیم تا روند افزایش وزن را متوقف کنیم.

۱️⃣حواسمان به تحرک بدنی باشد، صبح زود برای پیاده‌ روی انتخاب خوبی است، کسی در رفت و آمد نیست، و از طرفی خواب روز چاق کننده است به این ترتیب هم فعالیت بدنی داشته‌اید هم بستر چاق کننده صبح را ترک کردید!

👆اگر امکان خروج از منزل را ندارید، در منزل پیاده‌ روی کنید، به قصد راه رفتن حداقل نیم ساعت در منزل هر روز صبح راه بروید.
یا نرمش شاد داشته باشید، مثلا سه تا ده دقیقه طی روز نرمش شاد همراه خانواده، اینهم انتخاب خوبی است.

۲️⃣ مصرف نان و برنج را مدیریت کنید، کربوهیدرات عامل اصلی چاقی است، تکه‌های نان صبح خود را بشمارید، هر کف دست نان، ۷۵ کالری دارد، به این ترتیب دو تکه کافیست!

👆از غذاهای حاوی سبزیجات، بیشتر استفاده کنید، خورش آلو اسفناج، خوراک لوبیا سبز، لوبیا پلو پر لوبیا، خورش کدو سبز و … انواع غذاهایی که می‌توان سبزیجات را جایگزین نان و برنج کرد را در نظر داشته باشید.

۳️⃣مصرف مواد شیرین‌ (شیرینی، کلوچه، کیک، گز، سوهان، خرما و …)، به سرعت تبدیل به کالری می‌شوند و اجازه نمی‌دهند بدن از چربی ذخیره شده استفاده کند. پس هر چه کمتر میل شوند، بهتر است.

✅تحرک کافی، تعریق به دنبال تحرک، با مدیریت مواد غذایی خورده شده مثل یک الاکلنگ است که یک طرف مواد غذایی وارد شده هستند، یک طرف انرژی مصرف شده. طبیعی است اگر مصرف نکنیم ذخیره شده و چاق و چاق‌تر می‌شویم!

🖋 دکتر الهام اختری (متخصص طب سنتی ایران)

#انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران

👉 @persianmedicine 👈