آخرین مطلب

گیاه خواری و مضراتش بر مبنای طب سنتی

⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️مضرات گیاه خواری طولانی مدت

امام صادق(ع) می‌فرماید: «هر کس چهل روز گوشت نخورد اخلاقش بد و عقلش تباه می‌شود»؛ (بحار الأنوار، ج ۶۳، ص ۷۲)

و امام رضا(ع) فرمود: «مصرف فراوان گوشت حیوانات وحشی و گاو موجب تغییر عقل و سرگشتگی فهم و کُندذهنی و فراموشی زیاد می‌شود»؛ (مستدرک الوسائل، ج ۱۶، ص ۴۵۸) میان این دو روایت چگونه جمع می‌شود؟

گیاه خواری رژیمی است که در آن افراد مواد مورد نیاز بدنشان را از طریق گیاهان و منابع گیاهی دریافت میکنند . گیاه خواری به معنای پرهیز از خوردن گوشت جانوران است که ممکن است شامل پرهیز از غذاهایی مانند شیر ، فراورده لبنی ، تخم مرغ و عسل که خاستگاه جانوری دارند نیز بشود. چندین نوع گیاه خواری وجود دارد که بسته به نوع آن، جهت گیری گیاه خواران در برابر حیوانات دامی و فراورده های دامی متفاوت است. حرف های ضد و نقیض زیادی در مورد رژیم گیاه خواری می شنویم. برخی می گویند این رژیم کامل نیست و می تواند سلامت فرد به خصوص کودکان را در معرض خطر قرار دهد. برخی دیگر به شدت طرفدار این رژیم هستند و می گویند گیاهخواریاز بسیاری سرطان ها پیشگیری و از بروز چاقی و اضافه وزن جلوگیری می کند.

اگر برای رژیم گیاه خواری درست برنامه ریزی شود، می تواند رژیم کاملی باشد اما اگر در آن زیاده روی هایی شود، فرد را در معرض خطر کم وزنی، کم خونی فقر آهن و برخی کمبودهای دیگر قرار می دهد.

عوارض گیاه خواری طولانی از نظر طب سنتی:

افرادی که پرخونی یا سنگینی خون دارند با گیاه خواری می توانند غلظت خون خود را کم کنند اما اگر به صورت دائم آن را ادامه دهند به سردی مزاج، کم خونی، ضعف، لرز، خستگی و کسالت دچار می شوند.این نوعی رژیم درمانی است و با توجه به مزاج افراد مختلف به آنها توصیه می شود. گیاه خواری تولید خون غلیظ را کم کرده و به بازسازی بدن کمک می کند.
باید توجه داشت که هیچ گاه گیاه خواری به صورت دائم به کسی توصیه نمی شود زیرا گیاه یک غذای کامل نیست و بدنمان به گوشت احتیاج دارد. انرژی بدن و عضله سازی آن از طریق مصرف گوشت دریافت می شود.
افرادی که پرخونی یا سنگینی خون دارند با گیاه خواری می توانندغلظت خون خود را کم کنند اما اگر به صورت دائم آن را ادامه دهند به سردی مزاج، کم خونی، ضعف، لرز، خستگی و کسالت دچار می شوند.
پاسخ اجمالی

روایاتی که در آنها سفارش به استفاده از گوشت حیوانات شده با روایاتی که زیاده‌روی در خوردن گوشت را نکوهش کرده منافاتی ندارند. مفهوم تمام این روایات، رعایت اعتدال در مصرف گوشت است؛ زیرا از زیاده‌روی در مصرف گوشت نهی شده نه از خوردن آن و میان زیاده‌روی با خوردن به اندازه تعارضی وجود ندارد و این مطلب در علم پزشکی امروز نیز تأیید شده است.
https://t.me/Golafarin_Herbs

🔻خبر بد برای گیاهخواران؛
رژیم غذایی بدون گوشت و لبنیات منجر به تضعیف استخوان‌ها می‌شود

🔹محققان آلمانی گروه ۳۶ نفره از گیاهخواران را با افراد عادی مقایسه کردند و متوجه شدند نخوردن گوشت و لبنیات باعث ضعف استخوانی می‌شود.

🔹در افراد گیاهخوار کمبود ویتامین‌ها از جمله ویتامین A, B6 و اسید آمینه لیزین به وفور دیده شد.

✅ @Masaf

///////////////////////////////

مضرات گیاه خواری طولانی مدت

گیاه خواری دائم باعث:
🔹کمخونی
🔹فقر آهن
🔹احساس ضعف و خستگی
🔹سردی مزاج
🔹لرز و کسالت میشود

🌿 @TebbolAeme 🌿
نظریه معارفی
بروزتدریجی آلزایمر
عصبی شدن
اختلال درمفاصل