آخرین مطلب

سیب درختی بر مبنای طب اسلامی

💊🔆💠🔅💠﷽💠🔅
🍏 خواص شاخص سیب در روایات اهل بیت علیهم السلام:

✍در روایات صادره از ائمه معصومین (ع) به شکل وسیعی به خوردن سیب تأکید شده است و فوائد فراوان و متعددی برای آن ذکر شده است؛‌ سیب دوای عمومی است که برای اکثر بیماری ها مفید است و هم غذا و هم میوه محسوب می شود. در مدح سیب همین مقدار بس که از میوه های بهشتی است.

🍎 اما فوائد سیب طبق روایات

۱. پاک کننده و پالاینده و خوشبوکننده معده است؛
۲. نافع و سودمند برای قلب است؛
۳. سم زدا است و سموم را از بدن خارج می کند؛
۴. لمم (نوعی جنون که عامل آن جن است) را معالجه می کند؛
۵. بلغم زدا است و برای افراد بلغمی مزاج بسیار مفید است؛
۶. فرونشاننده حرارت است و درون بدن را خنک می کند؛
۷. تب بر است و مریضی تب را معالجه می کند؛
۸. درمان وبا است؛
۹. درمان خون دماغ است.

👌سویق سیب نیز برای خون دماغ و مسمومیت و زهرزدایی مار و عقرب از بدن مفید است.

✅آداب خوردن سیب:
۱. قبل از خوردن سیب آن را بو کنید زیرا امام باقر ع می فرماید: این کار باعث می شود هر درد و عارضه ای از تنت بیرون رود و آنچه از سوی ارواح در انسان ایجاد می شود فرو می نشیند؛
۲. خوردن سیب به صورت ناشتا بهتر و پاک کننده معده است؛
۳. خوردن سیب در سحرگاه بهتر از اوقات دیگر است زیرا پیامبر اکرم ص می فرماید: چهار چیز عمر را زیاد می کند: … و خوردن سیب در سحرگاه.

⚠️ ملاحظات:
۱. خوردن سیب ترش باعث ضعف حافظه می شود؛
۲. اگر عروس در هفت روز اول بعد از زفاف سیب ترش بخورد باعث عقیمی رحمش می شود؛

💥پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرماید: عروس را در هفته اولش از شیر، سرکه، گشنیز و سیب ترش بازدارید زیرا این چهار چیز رحم را سرد میکند و …. سیب ترش حیض شدن زن را قطع می کند و این برای او یک بیماری است.

📚دراسه فی الطب الرسول المصطفی، جلد ۴، ص ۶۱۳ الی ۶۱۶

☜【طب شیعه

🍏 @tebshia20🌿
🔅
💠🔅
🔅💠🔅
💠🔅💠🔅
🔆💠🔅💠🔅💠🔅

////////////////////////

🟢🟢سیب و انواع آن (بخش دوم)🟢

❄️ با توجه به اینکه قدرت حرارتی یا رطوبتی سیب در درجه پایین و متوسطی قرار دارد بنابراین مصرف آن برای اکثر افراد بدون عارضه و مفید است و خیلی مزاج را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه بی‌رویه مصرف شود. خوردن و بوئیدن سیب نشاط ‌آور و مفرح بوده و سبب تقویت اعضای اصلی و حیاتی بدن شامل کبد و قلب و مغز می‌شود.

🥵 سیب میخوش تسکین دهنده تشنگی و تهوع‌های ناشی از صفرا و همچنین اسهال‌های ناشی از حرارت و صفرا است و خواص آن بیشتر شبیه سیب ترش می باشد. سیب ترش قابض است (جمع کننده معده و روده) وباعث ایجاد پرز می‌شود و قوه هضم را بیشتر می‌کند، عضلات معده و روده را تقویت می‌کند و این هم ضد صفرا و ضد تشنگی است.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari
سیب و انواع آن (بخش سوم)🟢

✨ باید توجه داشت همچون سایر مواد ترش، مصرف سیب ترش هم در طولانی مدت موجب بروز مشکلات گوارشی و قولنج و کند ذهنی شده که برای جلوگیری از این اثرات بهتر است گاهی با مصلح آن که هل و دارچین است مصرف شود. قولنج، می تواند به علت انقباض پیش از حد روده‌‌ها باشد.

🧑🏻‍⚕ سیب ترش یا ملس یا آب و رب آن، برای افرادی که اسهال مزمن دارند، مخصوصا اسهال های ناشی از استرس و حرارت در فصول گرم (بدون خونریزی و یا گاهی با خونریزی)، بسیار مفید است.

🏥 افرادی که دچار سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) و یا کولیت می‌باشند نیز معمولا بسیار از این میوه نفع می‌برند. باید متذکر شویم در مورد سیب نیز همچون اکثر میوه‌ها نوشیدن آب پس از میوه ممنوع است چون هضم آنها مختل شده و باعث فساد در معده می‌شود.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari