آخرین مطلب

استحمام و کیسه کشی بر مبنای طب سنی

💊🔆💠🔅💠﷽💠🔅
💠✅کیسه کشیدن در حمام:

✍بدانکه کیسه کشیدن در حمّام بسیار نافع است و خواص دارد از آن جمله چرک را زایل می کند و شیاطین (آلودگی) به آن واسطه از انسان دور می شوند و مسامات(منافذ پوستی) بدن را باز میکند و بخار بدن را بیرون می کند و بدن را نرم میکند و خیالات را کم می نماید و جرب و قوبا (اگزما) و سودا و خشکى را از بدن دور مىکند و جوششها را منع می کند و اختلاجات و پریدن اعضا را برطرف می کند و کسالت و تمدّد را می برد و بدن را سبک می کند و خفگى قلّت را کم می کند

✅ کیسه سر باعث دفع بخارات سر می شود خلاصه منافع بسیار دارد و ترک آن از حکمت نیست

✅ولى باید کیسه بسیار زبر و بسیار نرم نباشد که زبرش باعث فساد جلد می شود و جلد را مقشّر می کند و خراش می رساند و نرم آن ازاله چرک نمی کند و بهترین کیسه ها کیسه هاى پشمینه است که خالى از مو باشد و بسیار لطیف باشد و سوراخ نشده باشد و بلند باشد.

📚:رساله دلاکیه، ص: ۴۷

☜【طب شیعه

🍏 @tebshia20🌿
////////////////////////////////////////////

📚📚کیسه حمام
فایده‌ی عجیب کیسه کشیدن برای سلامت و زیبایی پوست
کیسه کشیدن یکی از عادت‌‌های قدیمی ایرانیان محسوب می‌شود. در گذشته بسیاری از افراد به‌طور مرتب بدن خود را در حمام‌ کیسه می‌کشیدند. حتی در حمام‌های عمومی افرادی با عنوان دلاک وجود داشتند که بدن افراد را کیسه می‌کشیدند‌. البته امروزه تعدادی از افراد مسن همچنان این کار را انجام می‌دهند و این عادت خوب را فراموش نکرده‌اند. کیسه کشیدن فواید متعددی برای پوست دارد و این روزها پزشکان خواص آن را تأیید کرده‌اند‌. کیسه کشیدن به لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های پوستی مرده کمک می‌کند. علاوه بر این در جوان‌سازی پوست و کاهش تعریق اثرگذار است. پزشکان باور دارند کیسه کشیدن باعث می‌شود چربی و عرق از بدن خارج شود. این کار همچنین از جمع شدن چربی زیر پوست جلوگیری می‌کند. در مقاله‌ای که امروز در مجله‌ی دیجی‌استایل برای شما آماده کرده‌ایم، قصد داریم شما را با ۶ نمونه از خواص حیرت‌آور کیسه کشیدن برای پوست آشنا کنیم. علاوه بر این روش صحیح کیسه کشیدن را در اختیارتان قرار می‌دهیم. تا پایان مقاله در کنار ما باشید.
۱‌. منافذ مسدود شده را باز می‌کند
باز کردن منافذ مسدود شده یکی از فواید مهم کیسه کشیدن محسوب می‌شود. کیسه کشیدن در حقیقت نوعی لایه‌برداری است که به‌طرز اثربخشی به باز کردن منافذ مسدود شده کمک می‌کند. لایه‌برداری سلول‌های پوستی مرده‌ی جمع شده روی پوست و سایر ناخالصی‌ها، چربی‌ها و کثیفی‌ها را از بین می‌برد و باعث درخشندگی پوست می‌شود. علاوه بر این از شکل‌گیری جوش‌های سرسفید و سرسیاه جلوگیری می‌کند.
جوش‌ سرسفید و سرسیاه دو نمونه از رایج‌ترین مشکلات پوستی هستند که رها شدن از آن‌ها به‌شدت دشوار است. پس بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که با لایه‌برداری پوست خود از بروز دو نوع جوش ذکر شده پیشگیری کنید. لایه‌برداری پوست باعث خارج کردن سموم از منافذ می‌شود. حواستان باشد که صورتتان را به‌طور خشن کیسه نکشید، چون این کار منجر به تحریک و قرمز شدن پوست می‌شود. پوست خود را به‌آرامی کیسه بکشید تا پوستتان نرم‌تر شود.
البته در نظر داشته باشید که درباره‌ی کیسه کشیدن صورت نظرات متناقضی وجود دارد. در حالی که بعضی از افراد باور دارند کیسه کشیدن صورت به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند و برای پوست مفید است، عده‌ای معتقدند که این کار منجر به بدتر شدن آکنه و بروز فرورفتگی در محل جوش می‌شود. بهترین کار این است که اگر پوستتان دچار مشکلی مانند جوش و آکنه است، قبل از کیسه کشیدن صورت خود با متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری پوستتان را تهدید نمی‌کند‌.
۲. از بروز جوش پیشگیری می‌کند
همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، کیسه کشیدن باعث لایه‌برداری پوست می‌شود. این موضوع در جلوگیری از شکل‌گیری جوش مفید است. باز کردن منافذ مسدود شده‌ی پوست از بروز جوش‌های سرسفید و سرسیاه، همچنین از سایر مشکلات پوستی پیشگیری می‌کند. لایه‌برداری کردن پوست احتمال بروز جوش را کاهش می‌دهد.
چگونه با روش‌های خانگی مراقبت از پوست دست‌هایی نرم و زیبا داشته باشیم؟
باعث می‌شود سایر محصولات مراقبتی به‌طور عمیق‌تر به پوست نفوذ کنند
لایه‌برداری پوست با کیسه باعث می‌شود منافذ مسدود شده باز شوند، سطح پوست نرم شود و سلول‌های پوستی مرده برطرف شوند. این موضوع باعث نفوذ عمیق‌تر محصولات مراقبتی مانند کرم مرطوب‌کننده و سرم به پوست می‌شود. به همین دلیل است که باید لایه‌برداری پوست را بخش اصلی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید.
۴. رنگ پوست را یکنواخت می‌کند
اگر دچار لکه‌های تیره، زبری پوست یا جای جوش هستید، حتما می‌دانید که عارضه‌های ذکر شده چقدر آزاردهنده هستند. لایه‌برداری پوست با کیسه باعث از بین رفتن سلول‌های پوستی مرده و خشک می‌شود و بافت پوست را نرم می‌کند. این موضوع به همگون کردن رنگ پوست کمک می‌کند.
۵. سنتز کلاژن را تحریک می‌کند
لایه‌برداری منظم پوست به تحریک کلاژن کمک می‌کند که این موضوع بهبود بافت و یکپارچگی پوست را به دنبال دارد و پوست را شاداب و جوان کمک می‌کند. بسیاری از افراد گزارش کرده‌اند که لایه‌برداری پوست ظاهر چین‌وچروک و خطوط ظریف را کاهش می‌دهد.
۶. جریان خون به پوست را افزایش می‌دهد
لایه‌برداری پوست می‌تواند به‌‌طور ویژه در فصل زمستان مفید باشد. آب‌ و هوای سرد می‌تواند باعث خشک شدن پوست و کدر و بی‌روح به نظر رسیدن آن شود. پوست خود را به‌خوبی لایه‌برداری کنید تا جریان خون به پوستتان افزایش پیدا کند.

@soroshesalamati