آخرین مطلب

مزاج شناسی بر مبنای طب سنتی

⚡️🍂⚡️🍂⚡️🍂⚡️
@ravazadeh

#مزاج_شناسی (بخش دوم)

⁉️ چگونه می توان نوع مزاج خود را تشخیص داد ⁉️

📝 مقدمه

✴️ تمامی جنبه های زندگی ما تحت تأثیر طبیعت بدنمان قرار دارد، نوع غذایی که می خوریم می تواند تأثیرات بسیار مهمی بر تمامی اعضای بدن ما از مغز و اعصاب گرفته تا قلب و معده و کبد و کلیه ها داشته باشد.

✴️ در بعضی از انواع مزاج، خوردن یک غذای نامناسب می تواند عواقب زیادی داشته باشد. در ساده ترین حالات آن می بینید، مثلاً افرادی که حتی با خوردن یک عدد خرما بدنشان جوش می زند؛ غذای نامناسب با مزاج شما می تواند موجب تغییرات خواب، حالت عصبی، اختلال حافظه، اختلال هضم، اختلال دفع، عوارض پوستی، نشانه های در گیری کبد و قلب و اندام های تناسلی را نشان دهد.

✴️ نوع نوشیدنی ها، لباس ها، هوای استنشاقی، مقدار حرکت ها و استراحت روزانه و چگونگی دفع و حالت های عصبی و روانی، مستقیماً مرتبط با حالات طبیعی یا مزاجی است. بنابراین برای داشتن زندگی سالم و طبیعی، وزن مناسب، و آرامش روحی، همه ما نیازمند به شناختن مزاج یا طبیعت خود هستیم.

✅ تشخیص #مزاج_سرشتی یک فرد

🚹 از روی ۱۰ مورد می توان مزاج سرشتی یا جبلی یک فرد را تشخیص داد ⬇️

۱⃣ ملمس (لمس)
۲⃣ گوشت وچربی
۳⃣ رنگ پوست بدن
۴⃣ مو
۵⃣ هیئت و شکل اعضاء
۶⃣ سرعت انفعال اعضاء
۷⃣ خواب و بیداری
۸⃣ کلیه افعال بدن (دلائل افعال)
۹⃣ کیفیت دفع فضولات بدن
🔟 انفعالات نفسانی

🔔 لازم به ذکر است از آنجایی که ممکن است بر اساس دلایل مختلف افراد دچار غلبه خلط و سوء مزاج باشند، لذا برای تشخیص مزاج جبلی یک فرد باید حالات و علائم تشخیص مزاج را در سنین پائین تر افراد مورد بررسی قرار گیرد و یکی از بهترین راه های آن پرسش از پدر و مادر در مورد خصوصیات دوران کودکی 🚼 است.

✅ بطور مثال ممکن است خانمی دارای مزاج جبلی گرم و تر باشد ولی بعد از بارداری 🤰 جنین دختر و زایمان به روش سزارین دچار غلبه سردی شده باشد. این شخص از ویژگی های قبل از بارداری خود می تواند، پی به مزاج جبلی خود ببرد و از ویژگی هایی که تغییر کرده است، پی به نوع خلطی که به غلبه آن خلط دچار شده است ببرد و بر اساس نوع سوء مزاج، تدابیر مربوطه را برای رسیدن به اعتدال انجام دهد.

✴️ همچنین ممکن است خلطی دارای مزاج متفاوت با مزاج جبلی افراد بر یکی از اعضای بدن غلبه نماید. مثلاً فردی دارای مزاج جبلی گرم و خشک، ممکن است دارای غلبه بلغم در سر یا معده گردد.

↩️ لطفا شرح موارد دهگانه ی بالا مبنی بر شناخت مزاج جبلی یا سرشتی را، با لمس لینک زیر مطالعه نمائید.

👉 yon.ir/hZDrz 👈

📚 منبع: هیئت تحریریه احیای سلامت

#مقالات

🎯 برگرفته از:
🌐 ravazadeh.com

✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
🆔 sapp.ir/ravazadeh

➡️ http://t.me/joinchat/AAAAADwUOa6m6F-zvjncnw