آخرین مطلب

پونه و روش تهیه دمنوش و یا شربت آن بعنوان سلطان ضدعفونت در کل بدن و مجاری ادراری بر مبنای طب سنتی

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی:
🖍🖍🖍🖍 شربت #پونه؛ سرشار از خاصیت

🍵 قوی‌ترین سلاح گیاهی برای نابودی #عفونت ‌های #زنانه
اکوفارس: یک محقق و پژوهشگر طب اسلامی ایرانی مصرف نوعی شربت را در نابودی عفونت‌های زنان (رحم)، مجاری ادراری و کلیه‌ها موثر دانست.

☘️ به گزارش باشگاه خبرنگاران، شربت پونه حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، آنتی‌اکسیدان مانند فلاونوئید‌ها و آنتوسیانین‌ها، تیمول و اسید سیتریک است.
برای بررسی خواص شربت پونه و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

🍵 مهم‌ترین خواص شربت پونه
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت پونه اظهار کرد: این شربت بنا بر خاصیت آنتی‌بیوتیکی که در خود دارد عفونت‌های بدن را از بین می‌برد و به رفع عفونت‌های زنان (رحم)، مجاری ادراری و کلیه‌ها کمکی شایان می‌کند.

☘️ وی درباره خواص دیگر شربت پونه بیان کرد: شربت پونه گاز‌های انباشته شده روده را دفع می‌کند، از بین برنده نفخ و درد‌های شکمی است و تاثیری چشمگیر در بهبود #سرماخوردگی، #آنفلوآنزا و #برونشیت دارد.

🍵 همچنین آرام‌بخش اعصاب است و به رفع اضطراب، استرس، افسردگی و بی‌خوابی کمک می‌کند،کاهش دهنده درد‌های عضلانی است و برطرف کننده ای خوب برای ورم مفاصل است.

☘️ عظمایی تاکید کرد: شربت پونه با تحریک هورمون‌های استروژن و پروژسترون نقشی موثر در تنظیم #قاعدگی و تسکین دل‌درد‌های ناشی از آن دارد، همچنین به دلیل وجود کلسیم فراوان، به تقویت استخوان‌ها کمک کرده و پوکی استخوان را از بین می‌برد. این شربت برای کودکان در حال رشد، کهنسالان و زنان یائسه نیز بسیار مفید است.

🍵 وی تصریح کرد: شربت پونه #خلط‌آور است بنابراین سرفه، سیاه‌سرفه و عفونت‌های #ریوی و #سینوسی (سینوزیتی) را برطرف می‌کند، به رفع عفونت #دندان و لثه هم کمک می‌کند. همچنین برای مبتلایان به تشنج، اسید اوریک بالا و نقرس بسیار مفید است.

☘️ عظمایی اظهار کرد: شربت پونه تاثیر چشمگیری در تقویت و شادابی پوست و مو دارد. شربت پونه به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E ، فلاونوئید‌ها و آنتوسیانین‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع #سرطان ‌ها محافظت می‌کند. فسفر فراوانی که در شربت پونه وجود دارد نقشی موثر در کاهش و کنترل #فشار_خون دارد.

🍵 موارد منع مصرف شربت پونه
وی درباره موارد منع مصرف شربت پونه یادآوری کرد: مصرف شربت پونه برای زنان باردار ممنوع است.

☘️ قوی‌ترین سلاح گیاهی برای نابودی عفونت‌های زنان

🍵 مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت پونه
عرق پونه یک و نیم لیتر
پونه خشک شده ۱۲۰ گرم
عسل ۵۰۰ گرم
آب لیموترش تازه به مقدار لازم

☘️ طرز تهیه شربت پونه
پونه خشک شده را در ظرفی حاوی عرق پونه خیس کنید و بگذارید ۲ ساعت بماند.
➖ سپس به مدت سه تا پنج دقیقه مخلوط گیاه و عرق پونه را در حرارت ملایم بجوشانید.
➖ اجاق گاز را خاموش و صبر کنید تا ترکیب گیاه و عرق پونه به دمای متعادل (۵۰ درجه سانتی‌گراد) برسد.
➖ مخلوط گیاه و عرق پونه را از صافی عبور دهید سپس عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.
➖ شربت را پس از سرد شدن داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.
➖ برای تهیه یک لیوان از شربت پونه، یک قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید سپس به آن ۲ تکه یخ و چند قطره آب لیموترش تازه اضافه کنید؛ بقیه لیوان را آب بریزید؛ مواد درون لیوان را به خوبی مخلوط و شربت را میل کنید.
➖ شربت پونه را می‌توان روزانه سه لیوان (۲ لیوان در روز و یک لیوان قبل از خواب) مصرف کرد.

📗 منبع: اکوفارس

🎯 برگرفته از:
🌐 ravazadeh.com

✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
🆔 sapp.ir/ravazadeh

➡️ http://t.me/joinchat/AAAAADwUOa6m6F-zvjncnw🍀