آخرین مطلب

بستنی یخی عاملی بزرگ برای آلرژی دهندگی کودکان بروز حساسیت

?بستنی‌های یخی برای کودکان? بخصوص کودکان زیر ۶ سال مناسب نمی باشد?

این بستنی‌ها مواد رنگ دهنده و طعم دهنده می‌باشند که می‌توانند باعث بروز حساسیت وآلرژی دراین کودکان شوند❌

بستنی و مضراتش برای کوکان با بیماری چاقی و دیابت و اختلال ذائقه کودکان

?ذائقه کودکان را به خوردن بستنی عادت ندهید?

? خوردن زیاد بستنی می‌تواند در کودکان علاوه بر چاقی، زمینه ساز بیماری دیابت شود.

?یک متخصص تغذیه با توجه به مضرات بستنی برای سلامت کودکان، از والدین خواست تا ذائقه کودکانشان را به بستنی عادت ندهند.

?بهشته النگ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بستنی به دلیل محتوای قند و نشاسته‌ای که دارد برای سلامت انسان مضر است.

?وی تصریح کرد: خوردن زیاد بستنی می‌تواند در کودکان علاوه بر چاقی، زمینه ساز بیماری دیابت شود.

?النگ افزود: در همین راستا با توجه به علاقه شدید کودکان به خوردن بستنی توصیه می‌شود والدین ذائقه آنها را به بستنی عادت ندهند، زیرا احتمال ابتلا به دیابت در این کودکان افزایش می‌یابد.

?النگ با بیان اینکه بستنی باید در میان وعده‌ها صرف شود، گفت: با توجه به اینکه سردی بیش از حد برای دستگاه گوارش مناسب نیست توصیه می‌شود که بستنی را بعد از خارج کردن از فریزر مدتی در هوای بیرون نگه دارند تا از سردی آن قدری کاسته شود و وقتی بستنی قدری آب شد، آن را میل کنند.

 طرز تهیه بستنی و یخ در بهشت

بستنی جزء شیرینی های اصیل تابستانی ایرانی است و اگر از شیر خوب و به روش سنتی تهیه شده باشد مورد تایید می باشد. مخصوصاً اگر دارای طبع صفراوی هستید راحت تر می توانید میل نمایید. برای درست کردن و تهیه بستنی می توانید خودتان عسل را با هر میزان شیرینی که دوست دارید،  بردارید و سپس با شیر گرم مخلوط کرده و مقداری زعفران، گلاب و صعلب به آن اضافه نمایید و در فریزر بگذارید تا آماده شود. می توانید مغزهایی مانند پسته و بادام را نیز به آن اضافه نمایید. ضمناً بستنی و فالوده سالم را نیز باید به موقع و در فصل گرما مصرف نمود. از یخ در بهشت های بازار نیز که یخ را خورد می کنند، استفاده نکنید، اگر بخواهید خودتان می توانید آب را شیرین کنید و از شهد مرباهای خانگی برای طعم دار کردن و رنگی کردن یخ در بهشتتان استفاده کنید، سپس آن را در یک ظرف ریخته و درب آن را ببندید و داخل فریزر بگذارید تا سرما از بیرون به آن بخورد و مقداری خودش را بگیرد و سفت شود و تبدیل به یخ در بهشت گردد.

تذکر : کسانی که دچار بیماری هایی مثل نزله، سینوزیت و MS هستند نباید زیاد از بستنی و نوشیدنیهای خیلی سرد استفاده کنند، مخصوصاً شب هنگام و موقع خواب.

?برگرفته از:✅ www.ravazadeh.com