آخرین مطلب

ادرار و رنگ مزاجی آن بر مبنای طب سنتی

??تشخیص بیماری ها از رنگ ادرار ??

✅✍ادرار زرد رنگ چند نوع است : زرد کاهی ?، زرد طلایی✨، زرد نارنجی⚡️، ارغوانی یا آتشین یا زردی که به سرخی می گراید?، زردی که به پوست بدن شبیه است ?، زردلیمویی ?

۱⃣?نظرات اطبا درمورد زرد کاهی ? مختلف است : این رنگ نشانۀ بدیِ گوارش ، سکون صفرا، اعتدال مزاج ، سوءمزاج،کاهش صفرا، نوشیدن آب زیاد، ورود بلغم به ادرار، خوردن غذای سرد زیاد ?،و اگر مقدار ادرار کم باشد علتش کاهش صفرا به دلیل سردی مزاج و یا به دلیل اسهال ?یا استفراغ زیاد است.

۲⃣?زرد لیمویی ? نشانۀ خوبی گوارش است ?.زرد مایل به قرمزی دلیل بر فزونی صفرا ? است.

۳?زردپوست مانند ?، دلیل براعتدال مزاج است و بقول زکریا رازی در مواردی این رنگ در روز اولِ بیماری های حاد دلیل براین است که روز چهارم بیمار میمیرد. و بقول بوعلی سینا به جز زرد کاهی ? وترنجی ? سایر رنگ ها ی زرد دلیل برگرمی مزاج است . وشدت رنگ زرد شدت گرمی را نشان می دهد. واز علل این تغییر رنگ می تواند حرکات بدنی سخت، درد،گرسنگی و محرومیت از نوشیدن آب باشد.?

۴?ادرارسفید رنگ:

ابتدا باید یادآور شد که شفاف بودن (بی رنگی )، با سفیدی متفاوت است.شفافیت وقتی است که نور ? از ادرار عبور میکند و با چشم می توان پشت ظرف ? ادرار را دید. سفیدی، نور را منعکس می کند.بطور کلی سپیدی ادرار نشانۀ تحلیل کلیه هاست .

 ✅✍بعضی از حکما عقیده دارند سپیدی ادرار ده علت دارد که یکی از آنها هضم ناقص معده وضعف کبد است. که دراین حالت ادرار به حالت کشکاب در می آید و نشانۀ سردی مزاج وضعف بدن و یا نشانۀ انسدادی در سیستم ادراری است. وهرچقدر انسداد بیشتر باشد ادرار شفافتر و بی رنگتر است.

۵?ادرار سبز رنگ :

انواع آن عبارت انداز: پسته ای، زنگاری، آبی آسمانی، گندآبی (تره).

رنگ آسمانی ، نشانۀ سردی است.رنگ آسمانی ممکن است نشانۀ مسمومیت باشد که اگر رسوب کند امیدی به

زندگی بیمارهست ، وگرنه بیم مرگش می رود?.

✅✍رنگ تره ای نسبت به رنگ زنگاری نشانۀ ترنجیدگی است.رنگ سبز خردسالان نشانه تشنج است. ادرار سبز، مقدمۀ ادرار سیاه است.

 ۶? ادرار سیاه رنگ:

نشانه سودا است. ودلیل برسوختگی زیاد یا سردی شدید ویا از بین رفتن حرارت غریزی است. و بطورکلی رنگ سیاه نشانۀ خوبی نیست.?

http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.skydt.TebeJame&ref=share