آخرین مطلب

سفرهاو تدابیر تغذیه و نوشیدنی ها و تنقلات با گوارش های متضاد

لذا جهت بهره وری هر چه بیشتر از این ایام نوروزی  باشکوه تجلی طبیعت وداشتن اوقاتی خوش در این تعطیلات پیشنهاد میگردد به موارد ذیل عنایت ویژه داشته باشید :??????

?۱٫ جهت بهداشت روانی تمام افرادیکه حقی به گردن شما دارند را حلال کنید وبرای تمام انسانها و موجودات طلب خیر نمایید وحتی برای انسانهای به ظاهر شر نیز طلب هدایت نمایید.

?۲٫لبخند و محبت کردن ارزانترین هدیه ای است که نمیتوان قیمتی برای آن متصور باشید؛ این هدیه را بهمه ارزانی دارید.

?۳٫دراین ایام از پرخوری و ادغام غذاها وخوراکیهای مختلف بپرهیزید.

?۴٫شب هنگام بالاخص افراد مسن یا افرادیکه دارای مشکلاتی مانند فشار خون قلب وعروق میباشند با شکم پرنخوابند.

?۵٫از خوردن بیش از حد آجیل بالاخص افرادیکه دارای فشارخون وچربی خون میباشند خودداری نمایند و درصورت مصرف آجیل بهترین میوه بعد از خوردن آجیل وغذاهای غلیظ کیوی میباشد که موجب کمک به هضم چربی جات وغذاهای غلیظ میشود.

?۶٫افرادیکه معده های سرد دارند وزیاد ترش میکنند وآروغ میزنند وبا خوردن سردیجات دل درد میشوند باید در این ایام کمتر میوه هایی مانند پرتقال و نارنگی .چای برنج .ماست وآبسرد میل کنند.

این افراد بهتر است فرمول زیر را بسازند وبهمراه خود داشته باشندتا درصورت مصرف غذاهای طبع سرد بعد آن از آن میل کنند تا از عوارض آن پیشگیری نماید.

آویشن.سیاهدانه.نعنا از هر کدام یک واحد نبات یا عسل دو واحد

مواد بالا را نیم آسیاب ونیم پودر کنید وبا عسل یا نبات پودر شده مخلوط کنید وبعد از هر وعده غذایی یک قاشق مرباخوری از آن میل کنند.

?۷٫ باتوجه به اینکه درایام عید گاها در یک روز مجبور به سرکشی به چند نفر از اقوام ونزدیکان میباشید عاقلانه تر آنست که مقدار مصرف خوراکیها را در هر دید وبازدیدی مدیریت کنیدتا هم از تعارفات وتشریفات رهایی پیدا کنید وهم آسیب کمتری به بدن خود بزنید.

یکی از بهترین راهها جهت مدیریت این شرایط بازی کردن باخوراکیها وآجیل ها ومصرف بسیار آرام آن میباشد.

البته این حق شماست که جهت حفظ سلامتی خود گاها با تبحر خاص وگشاده رویی میزبان را قانع کنید که مصرف بیش از حد خوراکیها و تنقلات ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند.

این بند بالاخص برای افرادی که بیماریهای خاص مانند دیابت؛فشارخون و کهولت سن و… دارند از ضروریات میباشد.

?۸٫در این ایام بعد از مشکل گوارشی بیشتر عوارض بر دهان ودندان حمل میشود.

لذا بهتر است دندان های خود را روزی سه بار با مسواک و کمی نمک تمیز کنید.

باتوجه به اینکه در این ایام مشکلات دندان ولثه بعلت ازدیاد مصرف خوراکیهاوشیرینجات و… زیادتر از معمول است این فرمول جهت:

ورم ؛ درد؛ عفونت ؛ خونریزی؛زخم لثه ودندان بسیار مجرب است.

پودر زردچوبه و پودر دارچین را به قسمت مساوی باهم مخلوط کنید و مرتب روی موضع بگذارید وبا آرامش ماساژ دهید تا جذب شود.

مدت زمان ماساژ این پودرها به لثه بسته به شدت وضعف درد؛ ورم و… از هر نیم ساعت یکبار تا دو ساعت یکبار میباشد.

?۹٫اگر یک وعده غذایی مانند شام را مفصل میل کردید و صبح حالت سنگینی دارید بهتر است وعده بعدی را به تعویق بیندازید وسبکتر میل کنید.

همچنین اگر میان وعده های مصرفی شما در دید وبازدید نیاز بدن شما را مرتفع کرده است بهتر است وعده غذایی بعدی را حذف نمایید.

?۱۰٫ باتوجه به اینکه در فصل زمستان اخلاط بدن بعلت سردی وتکاثف در بدن محبوس بوده اند

و در بهار بعلت حالت خورشید واثرات اجرام این اخلاط در بدن ذوب میشوند و چربی ها ومواد غلیظ با لطیف و رها در عروق وخون ممکن است ایجاد مشکلاتی مانند سکته و…نماید بهار است ضمن رعایت رژیم غذایی افرادیکه گرمایی هستند بعد از ایام تعطیلات عید نسبت به انجام حجامت وپاکسازی بدن از اخلاط غلیظ اقدام نمایند وبقیه افراد هم که منعی در خصوص حجامت ندارند مانند افرادیکه خیلی سرمایی هستند یاپلاکت خون آنها کم است و… در اردیبهشت ماه اقدام به حجامت وپاکسازی بدن نمایند.

استاد طالقانی?