آخرین مطلب

خون و روش کاهش فشارخون بالا بر مبنای طب سنتی

کاهنده فشار خون بالا 

۱- لباس سبز

۲- سیر به اندازه دو نخود

۳- شیر محلی

۴- اب زرشک تا سه قاشق

۵- اشهای آلو و ابغوره

۶- عرق بیدمشک با گلاب

۷- دمنوش گل گاوزبان با لیمو عمانی

۸- شربت لیمو ترش با عسل

۹- روغن کنجد روی غذا

۱۰- پرهیز ازادویه جات + د: استفاده از نمک زیاد، خیارشور، مواد غذایی با ترانس چربی بالا، تخم مرغ، انواع کوکوها و بالا رفتن بیش از حد از پله و نردبان باعث افزایش فشار خون می‌شود.

۱۱- آب انگور

۱۲- تمشک

۱۳- توت فرنگی

۱۴- دمنوش عناب

۱۵- سیرابی گوسفند

۱۶ – اب سیب طبیعی بعد غذاها

۱۷- تمرهندی بدون نمک

۱۸ پیاده روی آرام

? ۷ نوع فشار خون در افراد وجود دارد، اظهار کرد: استفاده از نمک زیاد، خیارشور، مواد غذایی با ترانس چربی بالا، تخم مرغ، انواع کوکوها و بالا رفتن بیش از حد از پله و نردبان باعث افزایش فشار خون می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب اسلامی با بیان اینکه استفاده از سبزی شاهی در کاهش فشار خون مؤثر است، گفت: خوردن برگ سداب هر شب قبل از خواب باعث برطرف شدن غدد عفونی، دردهای پهلو، تقویت مویرگ‌ها، کاهش بیماری‌های دردناک و فشار خون می‌شود.

ضیائی خوردن هر ۸ ساعت یک خوشه انگور یا یک لیوان آب انگور را توصیه کرد و افزود: این میوه علاوه بر کاهش فشار خون، در کاهش نمک سمی خون و افزایش شیر مادر مؤثر است و فعالیت کلیه را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه خوردن میوه تمشک روزانه یک مشت، باعث قلیایی شدن خون، کاهش فشار خون و درمان عفونت‌ها می‌شود، بیان کرد: توت فرنگی نیز از دیگر میوه‌های مناسب برای درمان فشار و قند خون است.

این مدرس طب اسلامی در حوزه علمیه، خوردن میوه ازگیل برای کودکانی که علاوه بر فشار خون و اسهال، عوره خون آن‌ها بالا است را مناسب دانست.

ضیائی استفاده از آبلیمو ترش و لیمو شیرین را در فعال‌سازی کلیه‌ها، کاهش فشار خون و بر طرف شدن دانه‌های چرکی پوست مفید عنوان کرد و گفت: ساقه و برگ سبزی جعفری نیز در کاهش فشار خون و تأمین آهن بدن مناسب است.

این کارشناس طب اسلامی استفاده از جوشانده عناب به همراه عسل را در کاهش فشار خون مفید دانست و ابراز کرد: مخلوط کردن این جوشانده با عسل از ضررهایی که عناب برای کبد دارد، جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: خانم‌های بارداری که علاوه بر فشار خون،  ویار بالایی دارند از سیرابی گوسفند با ماست شیرین کم‌چرب استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه افزود: مالیدن آلوورا به همراه سرکه طبیعی به کف پا، برای افرادی که حساسیت پوستی ندارند، فشار خون را تنظیم می‌کند.

ضیائی تصریح کرد: استفاده از یک عدد سیب یا انار شیرین بعد از هر وعده غذایی به هضم غذا کمک می‌کند و باعث کاهش فشار خون و تصفیه خون  می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب اسلامی خوردن ترشک، زغال اخته، تمر هندی بدون نمک، قره‌قروت،  میوه گوجه سبز، آلوچه و دم کره چای قرمز را از دیگر مواد خوراکی مؤثر در کاهش فشار خون ذکر کرد و گفت: آب آشامیدنی ۲۳ فایده دارد و باعث کاهش فشار خون و رسوب‌گیری رگ‌ها و اندام‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: ورزش کردن نقش بسزایی در کاهش فشار خون دارد و روزانه ۲۰ دقیقه پیاده‌روی، شنای آرام و دوچرخه‌سواری از جمله ورز‌ش‌های مناسب برای کاهش این بیماری است.

این کارشناس طب اسلامی به خاصیت عسل‌درمانی اشاره کرد و افزود: عسل طبیعی باعث تنظیم فشار خون، تقویت قلب و جریان خون در بدن می‌شود و از سکته‌های قلبی در انسان جلوگیری می‌کند.

وی عسل آویشن، عسل زعفران، عسل عناب و عسل رزماری را به ترتیب برای تقویب اعصاب، درمان افسردگی، تصفیه خون و کاهش فشار خون مفید عنوان کرد.

ضیائی به کسانی که ضعف عضلانی دارند خوردن عسل بلوط را توصیه و اظهار کرد: این عسل برای کاهش فشار خون، واریس پشت پا و کم‌خونی نیز مفید است.

وی ابراز کرد: استفاده ازعسل گندم سیاه در زمان بارداری میزان شیردهی را بالا می‌برد و در درمان بیماری قلبی و عروقی و جبران مواد معدنی بدن مؤثر است.

این مدرس طب اسلامی در حوزه علمیه گفت: استفاده از عسل گون برای ترمیم پوست بدن، تنظیم فشار خون، ورم پوروستات، درمان روماتیسم، التهاب مثانه و سنگ‌های ادراری مفید است.

ضیائی درباره خواص عسل مریم‌گلی برای خانم‌ها اظهار کرد: این عسل برای تخمدان و رحم زن مفید است و درمان کمکی برای سرطان رحم و تنظیم عادت ماهیانه است.

وی استفاده از عسل مرکبات را برای درمان بی‌خوابی، تپش قلب، میگرن، کم‌کاری کلیه و تنظیم فشار خون مناسب دانست و اضافه کرد: پودر میوه بالنگ به همراه عسل طبیعی قلب را تقویت می‌کند.

http://www.iqna.ir/fa/news/1405909/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%A7-40-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C