آخرین مطلب

آب خوردن زیاد و مضرات توام با فلج و قولنج و سکته بر مبنای طب سنتی

مطلقا نباید حین مصرف #ماهی تا حدودا ۲ ساعت بعد آب نوشیده شود، مصرف افراطی و مکرر  آب می تواند منجر به بروز انواع #قولنج و زمینه ساز انواع #فلج ها و حتی برخی از انواع #سکته ها بشود

? @persianmedicine

///////////////////////////////

👈تدابیر سالم زیستن👇

👈 زیاد آب خوردن‏:

⬅️ عوارض زیاد آب خوردن چند وجه دارد:

🔻 در ابتدا موجب ضعف حرارت غریزی در همه اندامها خصوصا اعضای رئیسه همچون قلب، مغز و کبد شده و همچنین قوای چهارگانه یعنی جاذبه، ماسکه، هاضمه و دافعه را نیز ضعیف می کند که پیرو آن در اعضایی که ابزار حرکت و فعل ما هستند همچون دست و پا ضعف حرکت و رعشه پدید می آورد.

🔻دوم آنکه قوت ممیزه جگر را ضعیف کرده و جگر تفاوت بین آب وارد شده با خونی که در اوست را نمی تواند بگذارد که موجب میشود آب زیاد با خون به اعضا رفته و استسقاى لحمى پدید آید، یا آن آب با دفع طبیعت به میان صفاق و مراق می افتد، یعنى پرده‏اى‏ که درون بدن و اطرف محتویات شکم و پرده بالاى آن تا روى پوست شکم گسترده شده و استسقاى زقى پیدا مى‏شود؛ یا موجب ضعیفی قوت ممیزه کلیه شده و سلس البول(ادرار قطره ای)‏ پیدا مى‏شود و پیدا شدن اینها به سبب ضعف کلیه‏ بروز می کند.

🔻سوم آنکه پیش از زمان معین غذا را به عروق برده و عوارضی چند پدید می آورد.

⬅️منبع: محض اطلاع

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید

🛑 اگر کم آب بخورید کچل می‌شوید!

🔹کم‌آبی بدن، نه تنها به سلامت چشم‌ها آسیب می‌زند و پوستتان را پیر می‌کند، بلکه زمینه را برای ریزش موهایتان هم فراهم می‌کند. متخصصان پوست و مو می‌گویند، ۲۵درصد از فولیکول‌های موی شما از آب ساخته شده‌اند و اگر بدنتان گرفتار خشکی و کم‌آبی شود، به موهای شما صدمه‌ای جبران‌ناپذیر وارد می‌شود.

🔹در صورتی که دچار ریزش مو شده‌اید، به جای اینکه تنها فولیک اسید و مکمل زینک مصرف کنید یا به‌دنبال استفاده از داروهای هورمونی باشید، بیشتر آب بنوشید.

🕌 اخبار قم را ابتدا اینجا ببینید
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
///////////////////////////////////////////

ا☝️

✅ضررهای آب خوردن زیاد

✍️تولید بلغم شدید، چروکیدگی پوست، ضعف حافظه، عفونت‌های داخلی و پوستی، تولید سنگ کلسیمی کلیه، ایجاد انواع کیست‌های بدن، بدبویی دهان، ریزش مو، ایجاد آرتروز و درد مفاصل، ایجاد رماتیسم، تخریب معده و کارایی آن.

امام صادق علیه السلام: لا تُکْثِرْ مِنْ شُرْبِ الْمَاءِ فَإِنَّهُ مَادَّهٌ لِکُلِّ دَاءٍ. زیاد آب ننوش، چرا که آب جذب‌کننده هر مرضی است.

📚الکافی، ج۶، ص۳۸۲

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿